TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

היסטוריה יהודית


נשיא מונטנגרו בטקס הכתרת הרב הראשי הקבוע הראשון של מונטנגרו צילום - פייר לביא
לראשונה אי פעם נבחר רב ראשי קבוע במדינת מונטנגרו בטקס מרגש במעמד נשיא המדינה מילו ג'וקאנוביץ' והשר לשירותי דת מישראל, יצחק וקנין

יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין:

"נשיא מונטנגרו, ג'וקאנוביץ' הינו ידיד אמת של העם היהודי"

היסטוריה יהודית קטנה נרשמה היום בעיר הבירה של מדינת מונטנגרו הרב אריה אדלקוף הוכתר לכהונת הרב הראשי הקבוע הראשון אי פעם של המדינה.


טקס ההכתרה התקיים במעמד נשיא מונטנגרו, מילו ג'וקאנוביץ', השר לשירותי דת בישראל, יצחק וקנין, יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל מרכז רבני אירופה, הרב אריה גולדברג, נציג הרבנות הראשית לישראל, הרב אליעזר שמחה וייס, נשיא הקהילה היהודית במונטנגרו, ג'ורג'יו ראיצ'וביץ' ועשרות שרים וחברי פרלמנט מונטנגרים.

הרב אדלקוף משמש מזה כשנתיים כרב הקהילה היהודית של המדינה המונה מעל 500 משפחות יהודיות - חלקן ילידי מונטנגרו ואחרים יהודים יוצאי חבר העמים שהיגרו למדינה בשנים האחרונות. במעמד הטקס המינוי המרגש, ציין הרב אדלקוף כי: " ביהדות להיות מורה זה הכבוד הגדול ביותר. הקהילה היהודית במונטנגרו היא ייחודית ואני מרגיש כבוד גדול להיות הרב שלה. אני רוצה להודות לאשתי חנה. כל מה שהשגתי אי פעם כרב הוא הכל בזכותה ובזכות הרבי שלנו, שאמר: כל אחד צריך לחלוק את הידע שלו עם אחרים. גם אם אתה מכיר אות אחת, שתף אותה. בעזרת השם כולנו נכוון לדברים הגדולים האלה."

במהלך טקס המינוי, ציין נשיא מונטנגרו, מילו ג'וקאנוביץ' כי: "אנחנו חיים בזמנים קשים.האנטישמיות עולה והיא לא רק בעיה של הקהילה היהודית אלא של כל אירופה כולה. המינוי של רב ראשי במונטנגרו זה נקודת אור שאנחנו כולנו שמחים לגביה. הרב אדלקןפף הוא רב לא רק של הקהילה היהודית אלא של מונטנגרו כולה ואנו תולים בו הרבה תקוות להמשך שיתוף פעולה פורה עם הקהילה היהודית."

יש לציין כי לאורך השנים העם המונטנגרי תמך מאוד בעם היהודי ומונטנגרים רבים אף סייעו להסתיר יהודים מהנאצים בזמן השואה. מאז הכרזתה על עצמאותה בשנת 2006, מקפידים הממשלים השונים במדינה על יחסים טובים מאוד עם הקהילה היהודית מה שמתבטא בין היתר בהקצאת שטחים לבניית בתי כנסת ובמספר אפסי של תקריות אנטישמיות במדינה. מדינת מונטנגרו גם הכירה זה מכבר בחגים היהודים כך למשל יהודים שביקשו שלא לעבוד ביום כיפור קיבלו אישור לכך.

יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין שיזם את המינוי ההיסטורי במונטנגרו הודה לנשיא ג'וקאנוביץ' על תמיכתו הבלתי מסויגת בעם היהודי, ברך את הרב אדלקוף על המינוי וציין כי: "הנשיא ג'וקאנוביץ' הינו ידיד אמת של העם היהודי המביא עמו ניסיון עשיר במאבק באנטישמיות בכל רחבי אירופה ואנו מצפים להמשיך ולפעול איתו יד ביד בנושא".

השר לשירותי דת בישראל, יצחק וקנין הודה לנשיא מונטנגרו ג'וקאנוביץ' ויו"ר ה – EJA, הרב מנחם מרגולין על פעילותם לחיזוק הקהילה היהודית במדינה ובכל מדינות הבלקן וציין כי: "ישראל רואה חשיבות רבה בקשריה עם מונטנגרו, מדינות הבלקן ועם הקהילות היהודיות שלהן. מדינת ישראל רואה את עצמה כתובת עבור כל יהודי העולם הן היהודים שמעוניינים לעלות ארצה והן היהודים שבוחרים להתגורר בבלקן ואנו מעוניינים להעמיק את הדיאלוג ושיתוף הפעולה עם כולם."

מנכ"ל מרכז רבני אירופה, הרב אריה גולדברג ציין במהלך הטקס כי: "מינויו של הרב אדלקוף לרב הראשי של מונטנגרו יתרום רבות לחיזוק התשתית הרוחנית והגשמית של הקהילה היהודית במדינה. אנו במרכז רבני אירופה נמשיך לסייע לרבנים וראשי קהילות יהודיות – קטנות כגדולות בכל רחבי היבשת לגדול, להתפתח על מנת לשמר ולחזק את הזהות היהודית של יהודי היבשת."



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il