TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ביומיקה תשתף פעולה עם מכון וייצמן למדע בפיתוח תרופה סלקטיבית חדשה כנגד חיידקים העמידים לאנטיביוטיקה


ביומיקה
החברה תקבל רישיון לקניין רוחני וידע של פרופ' עדה יונת, זוכת פרס נובל, שתלווה את ביומיקה בתוכנית זו

ביומיקה, חברה ביופרמצבטית המפתחת טיפולים חדשניים מבוססי מיקרוביום, וחברה בת של אבוג'ן (NASDAQ, TASE: EVGN), הודיעה היום על שיתוף פעולה עם מכון וייצמן למדע לפיתוח טיפול תרופתי סלקטיבי נגד חיידקים העמידים לאנטיביוטיקה מסוג Staphylococcus aureus, בגישה מבוססת מיקרוביום. באמצעות גישה זו, הטיפול יכוון באופן סלקטיבי כנגד חיידקים ספציפיים העמידים לטיפולים אנטיביוטים קימיים, תוך שמירה על סביבת המיקרוביום במעי של המטופלים (יתר החיידקים 'הטובים' בגוף).


החברה תקבל רישיון לקניין הרוחני וידע על בסיס עבודתה ותגליותיה של פרופ' עדה יונת, זוכת פרס נובל. פרופ' יונת הצליחה לתאר, ברזולוציה גבוהה, את המבנה הקריסטלי של החלק הגדול בריבוזומום החיידק ה- Staphylococcus aureus. תאור מבנה החלבון הקריסטלי הנובע מזנים פתוגניים אלו, מאפשר מציאת אתר מטרה בעל דרגה גבוהה של סלקטיביות בחיידקים אלו, אשר בזכות היכולות המחשוביות הייחודיות של ביומיקה, יתאפשר פיתוח תרופה חדשה סלקטיבית לחיסול החיידק העמיד. קבוצת המחקר של פרופ' יונת תלווה מדעית את ביומיקה בפיתוח הטכנולוגיה בפרוייקט זה.


אחד הזיהומים הנפוצים ביותר ממשפחת חיידקי ה- Staphylococcus aureus נגרם מ-MRSA (Methicillin-resistant Staphylococcus aureus), המכונה חיידק-על. MRSA הוא חיידק העמיד לאנטיביוטיקות רבות, הגורם למספר זיהומים הקשים לטיפול בבני אדם, ובארצות הברית מביאה לעשרות עד מאות מקרי מוות. MRSA הינו הגורם המוביל לזיהומים בבתי חולים ולאחרונה תועדו מקרי הדבקה גם מחוץ לכותלי בתי חולים וכן הדבקה מבעלי חיים. הטיפולים הרפואיים הקיימים כוללים אנטיביוטיקה רחבת טווח שלאורך זמן הופכת לבלתי יעילה. שוק ה-MRSA הוערך בכ-2.9 מיליארד דולר ב-2016 וצפוי להגיע ל-3.9 מיליארד דולר ב-2025.


ביומיקה מתכוונת להשתמש ברישיון לקניין הרוחני ולידע לתכנון ופיתוח תרופה חדשה על בסיס מולקולות הפוגעות באופן סלקטיבי ביחידה הריבוזומלית הגדולה של חיידק ה-Staphylococcus aureus. ביומיקה נוקטת בגישה מחשובית ייחודית ברישיון מאבוג'ן (פלטפורמת החיזוי המחשובי הביולוגית, CPB), לסריקה וירטואלית המאפשרת את הזיהוי והתכנון של מולקולות עם פעילות סלקטיבית כנגד מטרות מיקרוביאליות חלבוניות ספציפיות. בעוד שטיפולים קיימים נוקטים בגישה רחבת טווח הפוגעות באוכלוסיה הכללית של המיקרובים החיים במעי של החולה, הגישה הסלקטיבית של ביומיקה מכוונת לטפל רק בחיידק עצמו תוך שמירה על אוכלוסיית המיקרוביום של המעי ללא פגע.

גיל גרנות-מאיר, מנכ"ל ידע מחקר ופיתוח בע"מ, חברת העברת הטכנולוגיה של מכון וייצמן, אמר כי "ההסכם שלנו עם ביומיקה הוא הזדמנות להפוך את ההישגים המדעיים של פרופ' יונת מהלכה למעשה, ולפתור צורך רפואי משמעותי שאין לו מענה, על ידי פיתוח פיתרון סלקטיבי לחיידקים עמידים מסוג Staphylococcus aureus"


פרופ' עדה יונת, מכון וייצמן למדע, אמרה כי "הממצאים שלנו, הנובעים ממבני הרזולוציה הגבוהה של הריבוזום מהפתוגן האנושי, החיידק Staphylococcus aureus והמורכבויות שלו עם מגוון תרופות יעילות קליניות, עשויים לאפשר את התכנון של תרופות בעלות מבנה ייחודי כנגד פתוגן אנושי זה. אנו מאמינים שהשיתוף פעולה עם ביומיקה, שמעוניינת להתמודד עם העמידות העולמית לאנטיביוטיקה, עשויה להוביל לתוצאה חיובית לבעיה משמעותית זו לבריאות האדם".


ד"ר אלרן חבר, מנכ"ל ביומיקה, אמר כי, "אנו גאים בשיתוף הפעולה בין ביומיקה למכון וייצמן למדע, אחד המרכזים המובילים בעולם בתחום המחקר המדעי. אנו מאמינים כי היכולות המחשוביות הייחודיות שלנו משלימות באופן אופטימאלי למחקרה של פרופ' עדה יונת, בנוגע למבנה הייחודי של חלבון המטרה, לצורך גילוי ופיתוח תרופות פוטנציאליות לטיפול בזיהומים הנגרמים ע"י חיידק ה-MRSA. לביומיקה קיימת הטכנולוגיה המאפשרת זיהוי של מולקולות ספציפיות היכולות להיקשר באופן סלקטיבי למטרות המיקרוביאליות נבחרות, תוך כדי הימנעות מפגיעה היקפית במיקרובים חיוביים ושימור המיקרוביום ללא נזק. אנו מצפים לעבודה משותפת בעזרתה של פרופ' עדה יונת וחברי קבוצתה, ומאמינים בפוטנציאל הרב הטמון בתוכנית זאת."


אודות ביומיקה
ביומיקה היא חברה ביופרמצבטית המפתחת טיפולים חדשניים מבוססי מיקרוביום על ידי שימוש בפלטפורמת חיזוי ביולוגית (CPB). ביומיקה מכוונת לזהות ולאפיין שינויים במיקרוביום של המעי המקושורים למגוון מחלות ולפתח תרופות מקור המבוססות על הבנות אלו. החברה מתמקדת בפיתוח תרופות לטיפול בזיהומים הנגרמים ע"י חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה, אימונו-אונקולוגיה ומחלות מעי (דלקתי ותפקודי) הקשורות למיקרוביום. ביומיקה היא חברה בת של אבוג'ן (NASDAQ, TASE: EVGN).
למידע נוסף: www.biomicamed.com



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il