TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הסכם קיבוצי במפעל פריגו בירוחם


הסתדרות
הובטחו זכויות עובדיו לאחר מכירתו
ההסכם, שמרביתו ייושם עם חתימת עסקת המכירה של המפעל לבעליו החדשים, כולל שמירת זכויות העובדים בעת המכירה, הארכת ההסכם הקיבוצי בשנתיים נוספות, מענק מכירה בסך של עד 70 אלף שקל בהתאם לוותק עבור 650 העובדים שבמפעל, תוספת שכר בגובה 16%, עדכון סעיפי הרווחה ועוד

ההסתדרות, הנהלת מפעל התרופות פריגו ירוחם ונציגי ועד עובדי המפעל, חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד המסדיר את תנאי ההעסקה והשכר של העובדות והעובדים, לאחר שתצא לפועל עסקת מכירת המפעל הנרקמת בימים אלו.

המשא ומתן על ההסכם טרם השלמת המכירה נועד להבטיח את זכויות העובדים בצורה רציפה עם השלמת העסקה. רק לפני כחודש הודיעה הנהלת החברה על משיכת ההסכמות שהיו בין הצדדים בנוגע למכירה. יו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי, ארמונד לנקרי, הכריז סכסוך עבודה בנושא וכעת, לאחר סיום הליך המשא ומתן והחתימה על ההסכם לשביעות רצון הצדדים ובשיתוף פעולה מלא, נחתם הסכם הקובע בין היתר כי זכויותיהם של עובדי המפעל שתחת ההסכם הקיבוצי יישמרו באופן מלא עם העברת הבעלות על המפעל.

בראש ההסכמות בין הצדדים נקבע כי כל זכויות העובדות והעובדים ישמרו בעת מכירת המפעל, כולל ההסכמים הקיבוציים וכל ההסדרים שהיו נהוגים ערב המכירה. עם הוצאת המכירה לפועל כלל העובדים יקבלו מענק מכירה בסך של עד 70 אלף שקל בהתאם לוותק – ובסך הכל כ-10 מיליון שקל.

הנהלת המפעל מצהירה בהסכם על מחויבותה למפעל ולמרכז המו"פ בירוחם ועל כך שאין לה כל כוונה להעתיק או לצמצם את פעילות המפעל בירוחם במהלך חמש השנים הקרובות.

עוד סוכם במסגרת ההסכם הקיבוצי כי תקופת ההסכם הקיבוצי הקיים תוארך בשנתיים נוספות עד 31.3.2021, והעובדים הקבועים ייהנו מתוספת שכר בסך 4.25% בשנה.

יו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי, ארמונד לנקרי, בירך על חתימת ההסכם ואמר: "הצלחנו לשמור שמירת הזכויות של העובדים ואפילו שיפרנו את תנאי ההעסקה. העובדים במפעלי ירוחם הם מנוע הצמיחה של הישוב. היה חשוב לנו לשמר את הזכויות של העובדים ולשפר את מצבם הכלכלי. אני מאחל למעסיק החדש הצלחה והמשך שיתוף פעולה פורה לטובת ירוחם והנגב, שכידוע לא משופעים במקומות עבודה".

מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, ציין: "לאחר משא ומתן מורכב ואינטנסיבי הצלחנו להגיע להסכמות אשר יטיבו עם כל הצדדים וידאגו לרווחתם של העובדים המסורים של פריגו גם בעתיד. אני מודה לכל מי שלקח חלק בהליך ההידברות ומוקיר את חברי הוועד על הנחישות שגילו כדי להשיג את מטרותיהם".

יו"ר ועד העובדים, חיים בן-אבו, אמר: "לאחר תקופה לא פשוטה אנו יכולים לנשום לרווחה ומברכים על כך שהגענו להסכם שמיטיב עם כלל העובדים. המפעל הזה הוא הפנינה של ירוחם ומשמש כמקום עבודה מרכזי ועיקרי בישוב. יש לנו בירוחם תעשייה לתפארת ואנחנו כאן כדי להבטיח את קיומה. התעשייה בירוחם יכולה וצריכה לשגשג יש לנו כאן עובדים ותושבים ונהדרים. אני מודה להסתדרות על ההירתמות לדרישות הוועד וחתימת ההסכם".

פריגו, הנסחרת בבורסה בניו-יורק בשווי 6.8 מיליארד דולר, היא חברת תרופות אמריקאית, שעיקר פעילותה הוא בתחום התרופות ללא מרשם (OTC), ובמקביל פועלת לייצור תרופות מרשם גנריות, שעיקרו מתבצע במפעל בירוחם. מפעל החברה בירוחם מעסיק כ-650 עובדים והוא חלק מפעילות החברה בייצור תרופות המרשם, הכוללת עוד שני מפעלים נוספים קטנים ממנו במינסוטה ארה"ב.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il