TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
"להערכתנו, ברמות התמחור הנוכחיות במונחים היסטוריים צריך לשמור על פוזיציה מנייתית גבוהה יחסית בשוק המקומי". שוקי המניות סיימו את שבוע המסחר השני בעליות נאות

מה עושים השבוע?

מניות – שוק המניות בישראל פחות תנודתי ויותר זול ביחס לעולם

שוקי המניות סיימו את שבוע המסחר השני בעליות נאות. בסיכום שבועי מדד ה DAX30 עלה ב 2%, מדד S&P500 עלה 2.9% ומדד נאסד"ק עלה ב 4.2%.
מתחילת השנה המדדים המובילים בעליות; מדד הנאסד"ק עלה 15.5%, מדד ה S&P500 שעלה 12.6%, מדד HangSeng 50 שעלה 12.3%, מדד הDAX30 שעלה 10.7%.

מדד ת"א 35 עלה השנה ב 6% ובשבוע החולף השתתף בחגיגת העליות, אך ברמה פחותה מהשווקים בעולם. בשבועיים הקרובים, אנחנו נכנסים לישורת האחרונה של עונת הדו"חות. בין החברות הגדולות שיפרסמו יהיו בנק הפועלים (יום שני), אלביט מערכות (שלישי) ועזריאלי (רביעי). ביום חמישי לא יתקיים מסחר בעקבות חופשת פורים.

המניות בישראל ממשיכות ליהנות משילוב גורמים ייחודי: משק צומח, ריבית נמוכה, מחירי מניות מתחת לממוצע, וחשיפה יחסית נמוכה של הציבור. לכן, אנחנו מרגישים בנוח להיחשף לשוק שמתנהג באופן דפנסיבי ביחס לשאר שוקי המניות והוא אחד משווקי המניות היציבים בעולם. להערכתנו, ברמות התמחור הנוכחיות במונחים היסטוריים צריך לשמור על פוזיציה מנייתית גבוהה יחסית בשוק המקומי. מבדיקה שערכנו בהראל נראה כי כמעט בכל חתך זמן בשנים האחרונות, שוק המניות הישראלי נסחר בסטיית תקן נמוכה משאר שוקי המניות בעולם.

אג"ח – הקונצרני אטרקטיבי ברוב הדירוגים, אך ליבת התיק ממשיכה להתמקד בדירוגים גבוהים


שוק האג"ח ממשיך להפגין ביצועים חיוביים, כאשר בשבוע החולף בלטו הדירוגים הנמוכים ובעיקר אג"ח חברות הנדל"ן האמריקאי. הביצועים החזקים של האג"חים בתת הסקטור הזה נבעו מההודעה של חברת צ'וזן, אחת מחברות הנדל"ן האמריקאיות שהנפיקו בישראל והודיעו על מכירת כל נכסי החברה והעברת התמורה לנאמן האג"ח – מה שמאפשר פדיון מוקדם של כל הסדרה. ההודעה הזו חידשה בעיני משקיעים רבים חלק מהאמון בחברות הנדל"ן האמריקאיות ובסיכויים לכך שרוב החברות יוכלו לפרוע את חובותיהן.

לאור זאת, המדדים שבלטו במיוחד השבוע היו מדד התל בונד גלובל שסיים בעלייה של 2% ומדד התל בונד תשואות שקלי שסיים את השבוע עם תשואה של 1.03%. אלו גם המדדים המובילים מתחילת השנה עם תשואה של מעל 4%. עם זאת, מובן כי החשיפה למדדים האלה אינה מהווה את ליבת תיק ההשקעות.

בהסתכלות על רמות המרווחים נראה כי המדדים הקונצרנים אטרקטיביים להשקעה בכל הדירוגים. המרווחים כיום עדיין ברמה הגבוהה ביותר בשנתיים האחרונות, כך ששוק האג"ח אטרקטיבי היום יותר מאשר לפני שנה. תשואות שוק האג"ח, בהתסכלות קדימה, מעניינות, במיוחד לאור המדדים החיוביים הצפויים התומכים בחשיפה לקונצרני צמוד.

במבט קדימה, הנחת העבודה שלנו היא כי התנודתיות תימשך – גם אם בעוצמות שונות. לאור זאת, אנו מעדיפים להבטיח כי רוב החשיפה לקונצרני תהיה לאיגרות חוב של חברות איכותיות בדירוגים גבוהים, שצפויים לסבול פחות מהתנודתיות. להערכתנו אחזקה של אג"חים לפדיון מספקת פתרון טוב למשקיעים החוששים מעליית התנודתיות בהמשך השנה.

תיק השקעות – שילוב אפיקי השקעה כתרופה לתנודתיות הצפויה


כשמתסכלים על שווקי המניות והאג"חים בארץ ובעולם נראה כי התנודתיות תמשיך ללוות אותנו ולרוב לאחר חודשים טובים בשוק ההון מגיעות גם תקופות פחות טובות. הלקוחות חוזרים להרגיש בטחון בשווקים, אולם ברור שהמשך השנה יהיה תנודתי יותר.


התנודתיות הצפויה מחדדת את חשיבות ה"משמעת" והפיזור האפיקי בתיק ההשקעות. אנחנו ממליצים להחזיק נכסים שונים בתיק ההשקעות לא בשביל שכולם יעלו ביחד, כי לרוב זה לא קורה, אלא כדי לקבל תוחלת תשואה חיובית לאורך זמן ולהפחית תנודתיות. כך למשל, בשבועיים האחרונים בעוד שנרשמו עליות חדות במניות ובקונצרני, הדולר רשם ביצועים חלשים יותר. אבל זה בדיוק תפקידו – להגן על התיק בתקופות של ירידות, ולבלוט פחות בתקופות של עליות.

לפיכך, גם אחרי העליות מתחילת השנה ההמלצה על פיזור אפיקי לא משתנה וההתמדה והמשמעת לאורך זמן היא הגורם המרכזי. תנאי הרקע בכלכלה העולמית לא השתנו: העולם ממשיך לצמוח בקצב מתון, לא צפוי מיתון בישראל או בארה"ב בשנה-שנתיים הקרובות. בנוסף, הריביות בעולם ימשיכו להיות מאוד נמוכות ויתמכו בהשקעה בשוק ההון.

תיק המשלב כל הזמן את כל אפיקי ההשקעה נהנה מהקורלציה הנמוכה בין האפיקים השונים ומהווה את התרופה האידאלית לתנודתיות הצפויה בשנת 2019.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il