TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מידרוג מודיעה על הורדת דירוג לקבוצת פלסטו קרגל מ- Baa2 ל- Baa3


מידרוג
אופק הדירוג נשאר יציב

שיקולים עיקריים לדירוג
לאור עלויות מהותיות שנבעו מהעברת פעילות הייצור של קרגל בע"מ ("קרגל"), חברה בת בבעלות מלאה של החברה, לאתר החדש בלהבים קיימת להערכתנו אי וודאות גבוהה יותר לגבי היתכנות קבלת דיבידנד מהאחזקה בקרגל בטווח הקצר, והערכתנו כי תרומה תזרימית שכזאת לא תבוצע טרום חציון שני 2021, זאת כאשר בחלוף הזמן נמשכת השחיקה ברווחיותה של פלסטו, אשר מייצרת תזרים חופשי חלש מבלי שאנו מעריכים פוטנציאל שיפור, מובילות אותנו להוריד את דירוג אגרות החוב (ג', ד',2) שהנפיקה קבוצת פלסטו קרגל.


עוד במועד המעקב הקודם הערכנו כי הגמישות הפיננסית של החברה חלשה. אמנם החברה דיווחה מאז כי קיבלה כתבי וויתור מבנקים תוך שינוי מספר אמות מידה פיננסיות, ובעקבות כך צומצמו מספר אמות מידה פיננסיות תוך התאמה למצב העסקי של החברה, אולם לצד זאת ציפינו להנבה משמעותית יותר בגין תוכנית המעבר של קרגל בשנת 2019, מה שאנו מעריכים כיום בקצב איטי יותר מהערכותינו הקודמות.


תוכנית המעבר של קרגל, אשר הסתיימה במחצית הראשונה לשנת 2018, עדיין לא הביאה לשיפור בתוצאות עקב הוצאות חיכוכיות לאחר תקופת המעבר שנמשכו בשנת 2018, כאשר הערכתנו מסתמכת על אומדן מידרוג לתוצאות שנת 2018. נציין כי המעבר של קרגל גרם לאבדן מכירות לא מהותי בשנת 2017, כאשר עיקר נתחי השוק כבר הושבו לה בשלהי 2018.


ייצור האריזות הגמישות בישראל סובל בשנים האחרונות מכרסום במעמד היצרניות נוכח אלטרנטיבת יבוא חזקה וירידה מתמשכת בביקושים, היוצרים לחץ תחרותי מתמשך על מחירי המכירה. אלו הביאו לכך שבשנים האחרונות פלסטו אינה מציגה צמיחה בהכנסות וזאת בשילוב עם מבנה הוצאות קשיח, לאחר שכבר נעשו שורת צעדי התייעלות, מביאים לרווחיות חלשה מאוד עד שלילית, ואיננו מניחים שינוי מגמה בטווח הבינוני.


דירוג סדרות האג"ח של פלסטו-קרגל מביא בחשבון נחיתות מבנית לחוב בפלסטו ביחס לתזרימים שמייצרת קרגל מפעילותה. על כן, אנו בוחנים את נזילותה וגמישותה הפיננסית של החברה גם על בסיס עצמאי. פלסטו ללא קרגל צפויה להערכתנו להציג FFO של כ-20 מיליון ₪ בשנת 2019, ובניכוי השקעות הונית צפוייה לייצר תזרים חופשי של כ-5 מיליון ₪.


אנו לא צופים קבלת דיבידנדים מקרגל בשנת 2019 ואף לא בשנת 2020, וזאת בעיקר בשל מגבלות חלוקה החלות על החברה הבת מצד מממנים. לפלסטו עומס פירעונות של כ- 32 מיליון ₪ בשנת 2019 וכ- 38 מיליון ₪ בשנת 2020, כאשר שירות החוב של פלסטו נשען על מסגרות אשראי פנויות מחייבות בהיקף של 97.5 מיליון ₪ העומדות לחברה מצד מספר בנקים. הקושי בעמידה באמות מידה פיננסיות כאמור, מעיב על גמישותה הפיננסית של החברה. נציין בחיוב כי לחברה היקף רחב יחסית של מסגרות מימון מהבנקים לאורך שנות פעילות ארוכות. לחברה מערכת יחסים יציבה וממושכת מול מספר בנקים אשר תמכה בעבר ביכולת הוצאה לפועל של מהלכי מיחזור חוב. נציין כי החברה בוחנת מספר אפשרויות לעיבוי הנזילות בדרך של גיוס הון ואלו יתבהרו בטווח הקרוב.


אופק הדירוג היציב נובע מהערכתנו להתחזקות מסוימת ברווחיות קרגל, המהווה נכס איכותי יחסית עבור פלסטו, תוך פוטנציאל להקטנת החוב הפיננסי ברמת קרגל בשנה הקרובה, נוכח הערכתנו לתזרים מזומנים חופשי (FCF) חיובי בחברה הבת. ברמת פלסטו, אנו צופים יציבות ברמת החוב הפיננסי. תזרים המזומנים החופשי של הקבוצה במאוחד צפוי לעמוד בטווח של 15-20 מיליון ₪.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il