TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

איגוד החברות הציבוריות לרשות ני"ע


מנכל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו:
"רזרבות המזומנים של הרשות בהיקף של 200 מיליון שקלים צריכות לשמש להורדת האגרות"

בדיון שנערך היום בוועדת הכספים בנושא הדוחות השנתיים של רשות ני"ע קרא מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו להשתמש בעודפי המזומנים והרזרבות של הרשות להורדת האגרות המוטלות על החברות הציבוריות. יו"ר ועדת הכספים משה גפני לרשות ני"ע: "עליכם לבחון את השלכות המאקרו של שיתופי הפעולה בין המוסדיים על המשק הישראלי"

איגוד החברות הציבוריות דורש את הורדת האגרות שגובה רשות ני"ע מהחברות הציבוריות, זאת לאור רזרבות מזומנים בהיקף של 200 מיליון שקלים שצברה רשות ני"ע ומקורן באגרות שהיא מטילה על החברות ולנוכח הירידה המתמשכת במספר החברות הציבוריות.


לדברי מנכ"ל האיגוד אילן פלטו היום בדיון בנושא בוועדת הכלכלה: "הרשות צוברת עודפי מזומנים אדירים בהיקף של 200 מיליון שקלים, אך ממשיכה להטיל אגרות גבוהות ולא מוצדקות על החברות הציבוריות. יש לבחון באופן מיידי שימוש ברזרבות של הרשות להורדת האגרות המוטלות על החברות הציבוריות".


פלטו גם קרא לוועדת הכספים להתערב בנושא ההיתר המסתמן שניתן לגופים המוסדיים לפעול תוך שיתוף פעולה ולבחון את ההשלכות המאקרו-כלכליות והסכנה לריכוזיות גוברת בשוק ההון הישראלי. יו"ר ועדת הכספים משה גפני פנה לנציגי רשות ני"ע שנכחו בדיון והורה להם לבחון את הטענות שהועלו על ידי איגוד החברות הציבוריות וקבע כי וועדת הכספים תתכנס לדיון מיוחד ומעמיק בנושא במהלך הכנסת הבאה.


יו"ר רשות ני"ע ענת גואטה הגיבה לדבריו של פלטו וטענה כי "הרשות תומכת בשיתופי פעולה של הגופים המוסדיים. אני מבינה את דברי מנכ"ל האיגוד ואת החשש שהוא מעלה. בטרייד אוף של בין עודף רגולציה לבין מעורבות של גופים מוסדיים בממשל התאגידי ובפעילות של החברות, שהם משקיעים בהם, והם בסוף בעלי הבית בהם במידה מסוימת, עדיף ללכת למקום של רגולציה של שוק, של מנגנוני שוק טבעיים שצומחים בדרך הזאת ולא דרך חוקים שאנחנו מחוקקים כי רגולציה שלנו יכולה להטיל מחיר על השוק. החברות צריכות ללמוד לעבוד עם הגופים המוסדיים ולדבר איתם".


לדברי פלטו, "מדובר בסוגיה מאקרו-כלכלית. ועדת הכספים עשתה מאמצים כדי להגביל את הבנקים ואת כוחם של המוסדיים, וכאם בדלת האחורית עושים פעולה שהיא שגיאה מאקרו-כלכלית חריפה. אסור לשכוח שלגופים המוסדיים יש ניגודי עניינים גדולים מול החברות ויש כאן חשש מהותי לריכוזיות יתר".


מצורף לינק לדיוני הוועדה היום. דו- השיח בין רשות ני"ע לאיגוד החברות הציבוריות החל מדקה 29:
https://main.knesset.gov.il/Activity/committees/Finance/Pages/CommitteeTVarchive.aspx?TopicID=19700




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il