TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
"להערכתנו ברמות התמחור הנוכחיות צריך לשמור על פוזיציה מנייתית גבוהה יחסית בשוק המקומי". הפתיחה של חודש פברואר ממחישה כי אכן העליות החדות בינואר לא מייצגות את המשך 2019

מה עושים השבוע?

מניות – התמחור הנוח ממשיך לתמוך בחשיפה לשוק המקומי

מבנה תיק המניות

שווקי המניות שפתחו את השבוע החולף בעליות חדות, סיימו אותו בירידות ולכן השונות בין השווקים גדולה. בסיכום השבוע, רשמו הנאסד"ק ו-S&P 500 עליות קלות, של 0.5% ו 0.1%, בהתאמה (הנאסד"ק עלה ב 10% מתחילת ינואר, ו-S&P הוסיף 8%). מנגד, מדד ת"א 35 שירד בשבוע האחרון ב 1%, השלים מתחילת 2019 עלייה של 5.1%.

בשווקים אחרים המצב היה פחות טוב. הדאקס 30 הגרמני ירד ב 2.5%, והתשואה שלו מראשית 2019 היא 3% בסך הכל. הניקיי היפני ירד ב 2.2%, לתשואה של 1.6% מתחילת השנה, ואילו ההאנג סנג הסיני עלה ב 0.1%, וב 8.1% מראשית השנה.

השבוע תיכנס עונת הדו"חות הכספיים בארה"ב לישורת האחרונה. בשבועות האחרונים כבר פרסמו מעל 300 חברות מתוך ה- SP500 תוצאות לרבעון הרביעי ול-2018 כולה. לפי שעה נראה כי גם הפעם החברות מצליחות להפתיע לטובה לגבי הרבעון האחרון, אך עיקר החששות מתמקדים בתחזיות החברות לגבי 2019, עם התפוגגות השפעות רפורמת המס של טראמפ ועל רקע העימות בנושאי הסחר מול סין, המהווה נתח גדול במכירות של חברות רבות. עונת הדו"חות צפויה להמשיך לעמוד במוקד העניינים גם השבוע וככל שהחברות יצליחו לעמוד בצפי ולא להוריד תחזיות קדימה – הן ימשיכו לתמוך במגמה החיובית בשווקים ובחידוש אמון המשקיעים וחזרתם לשוק.

לקראת סוף החודש צפויה להתחיל גם בתל אביב עונת הדו"חות לרבעון הרביעי ולסיכום 2018.

אחרי הירידות של השבוע האחרון, אנחנו די קרובים כעת למחירים של לפני שנה בדיוק במניות, כך שלמעשה המניות לא עשו כלום - אבל החברות כן. החברות המשיכו לצמוח, כך שהמשמעות היא שהיום שוק המניות זול ממה שהיה לפני שנה. להערכתנו ברמות התמחור הנוכחיות צריך לשמור על פוזיציה מנייתית גבוהה יחסית בשוק המקומי.

אג"ח – אחזקת אג"ח קונצרני עד לפדיון תסייע להתמודד עם התנודתיות


בשוק המקומי המגמה החיובית ממשיכה, כאשר בשבוע האחרון בלטו האג"חים השקליים בדירוגים הגבוהים (תל בונד שקלי 50, ללא חברות הנדל"ן האמריקאי). תל בונד שקלי 50 בלט בתשואה של 2.1% מתחילת השנה.

גם אחרי העליות של ינואר, מעניין לשים לב כי בהסתכלות על רמות המרווחים – המדדים הקונצרנים אטרקטיביים להשקעה. מדד כמו תל בונד 60 שנסחר היום במרווח של 1.4%, נסחר בינואר שנה שעברה במרווח נמוך יותר ב-0.3%. בפעם האחרונה שהמרווח היה הקרוב לרמה הזו זה דצמבר 2016. באג"חים בדירוגים הגבוהים יותר אנחנו רואים אטרקטיביות גודלה יותר –בדירוגי - AA אנחנו מדברים על מרווח של 1.50% לעומת 1.37% לפני חצי שנה או אפילו 1.11% בתחילת 2018. בשורה התחתונה – השוק אטרקטיבי יותר היום מאשר לפני שנה באג"ח.

במבט קדימה, הנחת העבודה שלנו היא כי התנודתיות תימשך – גם אם בעוצמות שונות. לאור זאת, אנו מעדיפים להתמקד באיגרות חוב של חברות איכותיות ובדירוגים גבוהים, שצפויים לסבול פחות. להערכתנו אחזקה של אג"חים לפדיון מספקת פתרון טוב למשקיעים החוששים מעליית התנודתיות בהמשך השנה.

תיק השקעות – פיזור אפיקי מסייע להתמודד עם רעשי הרקע


הפתיחה של חודש פברואר ממחישה כי אכן העליות החדות בינואר לא מייצגות את המשך 2019. להערכתנו, בשנה הקרובה נראה לא מעט עליות וירידות בשווקים, כך שתיק ההשקעות צריך לדעת להתמודד עם מצב כזה. לפיכך, תיק המשלב כל הזמן את כל אפיקי ההשקעה נהנה מהקורלציה הנמוכה בין האפיקים השונים ומהווה את הפתרון האידאלי לתנודתיות לשנת 2019.

חשוב תמיד לזכור שאנחנו מחזיקים נכסים שונים בתיק ההשקעות, לא בשביל שכולם יעלו ביחד (כי זה קורה לעתים רחוקות), אלא כדי לקבל תוחלת תשואה חיובית לאורך זמן. אחת הטעויות של משקיעים רבים היא שהם ממהרים למכור את מה שירד ולהגדיל את הנכסים שעלו. תהליך זה יוצר תיק השקעות פחות מאוזן ופחות מותאם לתקופות כאלה. האתגר הוא להצליח לשמור בתיק גם את החשיפה למרכיבים שהפסידו אבל יש להם תפקיד חשוב בתמהיל התיק, לדוגמה גם דולר שתיפקד מתחילת השנה פחות טוב, אך בלט לטובה בשבוע האחרון.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il