TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דוח מיוחד של מידרוג


מידרוג
השפעת אי-אישור התקציב הפדרלי בארה"ב על מנפיקי חוב בישראל

אי-אישור התקציב הפדרלי של ארה"ב לשנה הפיסקלית 2019, עקב מחלוקת בין הקונגרס לנשיא, הוביל להקפאת תקציב הממשל הפדרלי (US Government Shutdown). מעבר להשפעות הרוחביות של הקפאת התקציב הפדרלי על הכלכלה האמריקאית, בהינתן תנאים מסויימים, להקפאה התקציבית עלולה להיות השפעה ישירה ומיידית על ההכנסות והפעילות של מנפיקי חוב.


עקב מחלוקות בין נשיא ארה"ב לקונגרס האמריקאי בכל הקשור לסוגיית המהגרים ולמימון בניית החומה בגבול ארה"ב מקסיקו טרם אושר התקציב למרבית רשויות הממשל הפדראלי. נכון למועד דוח זה חלפו כארבעה שבועות מתום שנת התקציב 2018 ארה"ב (שנת התקציב הסתיימה ב- 21.12.2018), כאשר הקונגרס האמריקאי טרם אישר תקציב לשנת 2019. אי אישור התקציב פוגע בכלכלה האמריקאית, בעיקר עקב קיטון בהיקף תוצר ופגיעה בצמיחה, ובכך משליך לשלילה על פרופיל הסיכון של ממשלת ארה"ב.


להערכת [1]Moody's בשלב זה אין לאירוע השלכות מיידיות על דירוג המדינה, אולם ככל שתהליכי אישור התקציב יתמשכו, יתרחבו השפעות האירוע על כלכלת ארה"ב, בעיקר בכל הקשור לממשל המקומי, חברות מוטות צריכה פרטית וכנגזר מכך – ני"ע המגובים בנכסי פעילות צרכנית.


הליך נוסף בעל קשר הדוק לתקציב הממשל הפדרלי הינו אישור תקרת החוב של הממשל. אישור תקרת החוב שבתוקף יפוג ביום 01.03.2019, והחל ממועד זה הממשל הפדרלי לא יוכל להמשיך ללוות כספים למימון פעילותו. ככל שדיוני התקציב יגלשו לתוך חודש פברואר, הרי שהם ישליכו גם על המו"מ לקביעת תקרת החוב, כאשר ההשפעה המצרפית של אי-אישור התקציב לשנת 2019 ופקיעת אישור תקרת החוב עשויים להוביל לקשיי נזילות של הממשל הפדרלי.


השלכות נוספות על כלכלת ארה"ב כוללות אי תשלום (או דחיית תשלום) שכר ל- 800,000 עובדי הממשל הפדרלי אשר יוביל לצמצום הצריכה הפרטית ולקיטון בגביית מסים ישירים ועקיפים באזורים בעלי ריכוז גבוה של עובדי ממשל כדוגמת אזור וושינגטון די. סי.


ככל שההקפאה התקציבית תימשך, עלול להיווצר לחץ תזרימי על ישויות הנסמכות באופן ישיר על כספי הממשל כמקור הכנסה או לצורך שירות חוב, כדוגמת מנפיקי אג"ח מוניציפאלי, ספקים ונותני שירותים של הממשל, תעשיות ביטחוניות, תאגיד התחבורה של ניו-ג'רזי.


להלן דוגמאות להשלכות אפשריות על מנפיקי חוב בישראל הנסמכים על הכנסות שמקורן בממשל הפדרלי, יצויין, כי חלק מההשפעות יתכן ויהיו השפעות זמניות של פערי עיתוי:
- מנפיקי חוב הנסמכים על תשלומי הרשות לדיור ולפיתוח אורבני HUD כדוגמת מנפיקים הפועלים בתחום הדיור להשכרה בתמיכה ממשלתית.


תחום הדיור להשכרה הוגדר כתחום חיוני ובהתאם הוחרג מהקפאה, ועל-כן בשלב זה תשלומי השכירות לבעלי הנכסים, ככל שהם נובעים מהתקשרויות קיימות, נמשכים כסדרם, בכפוף לתקציב הקיים. ככל שההקפאה תימשך מעבר ל- 01.03.2019 (מועד פקיעת אישור תקרת החוב) קיים סיכון של חוסר בנזילות אשר עלול לפגוע ביכולת רשות HUD להמשיך בביצוע תשלומי שכ"ד.


כאשר מדובר בהתקשרויות חדשות או בחידוש חוזים שפקעו – כל עוד נמשכת ההקפאה, רשות HUD אינה רשאית ליצור התחייבויות חדשות.


יודגש כי רק עובדים ושירותים חיוניים ברשות HUD הוחרגו מהקפאה, על כן כל עוד נמשכת ההקפאה עלולים לחול עיכובים זמניים בקבלת אישורים סטטוטוריים שונים לרבות אישורים וביטוחי HUD הנדרשים לצורך קבלת מימון לנכסים חדשים / חידוש מימון (Refinance) לנכסים הממומנים בהלוואות HUD או בהלוואות מובטחות ע"י HUD.


- מנפיקי חוב שהינם ספקי סחורות ושירותים (לרבות השכרת נכסים) לרשויות פדרליות.
מנהל הרכש האמריקאי (GSA), הוא הגוף האחראי על רכישת סחורות ושירותים, רכישת והשכרת נדל"ן לשימוש גופי הממשל, וביצוע תשלומים בגינם. בשלב זה מנהל הרכש ממשיך לבצע כסדרם תשלומי שכ"ד בגין התקשרויות קיימות אך אינו מאשר התקשרויות חדשות.


לצורך מימון תשלומים אלו, עומדות לרשות מנהל הרכש "קרנות מועברות" משנה קודמת, אולם לא פורסמו נתונים מהם ניתן ללמוד למשך כמה זמן יספיק היקף המימון הנוכחי. בהקשר זה יצוין כי בהתייחסות שניתנה על ידי ה- National Federal [2]Development Association (NFDA) (גוף המאגד את בעלי הנכסים המשכירים נכסים לממשלת ארה"ב) צויין כי התארכות ה- Shut Down לתוך חודש פברואר תצריך את הממשל לבצע תהליכים משמעותיים ותקדימיים על מנת לממן את התחייבויות השכירות השוטפות.


- מנפיקי חוב הפועלים בתחום הדיור המוגן נסמכים על הכנסות מתוכניות הבריאות Medicare ו- Medicaid, בין אם מנפיק החוב הוא חברת תפעול המושפעת ישירות מהכנסות אלו, ובין אם מנפיק החוב הוא חברת נכסים המשכירה את נכסי הדיור המוגן למתפעל שהינו צד שלישי (כאשר ההכנסות מהשכרת הנכס מושפעות מחשיפת השוכר-המתפעל להכנסות מהממשל).


מנפיקים אלו אינם מושפעים מאי-אישור התקציב מאחר ותקציב הבריאות אושר ע"י הקונגרס ואינו נכלל בהקפאה.

נכון לימים אלו, טרם קיימת השלכה תזרימית מהותית כלשהי, שהובחנה על ידי מידרוג בחברות המדורגות על ידה, אולם מידרוג תמשיך לעקוב אחר התפתחויות בנושא ובמידת הצורך תבחן את ההשפעות האמורות על חברות המדורגות.

[1] Moody's - Cross-Sector US - sector comment 09 January 2019
[2] NFDA - Shutdown Impact: GSA Leasing



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il