TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

"בנק ישראל מונע תחרות בשוק האשראי ומטרפד את התפתחות האשראי החוץ בנקאי. מי שנפגע ממלחמות האגו הם בעלי העסקים ומשקי הבית


מיכה אבני, יור איגוד חברות האשראי,
איגוד חברות האשראי בלשכת המסחר דורש להסיר מגבלות לחברות אשראי שאינם בנקאיים בגיוס אג"ח וניהול פיקדונות מגופים המוסדיים - רק כך נגביר את התחרות מול הבנקים והציבור ירוויח אשראי מוזל.

לקראת הדיון בוועדת הכספים בכנסת שיערך היום (יום שני ה-26.11 בשעה 12:00) בנושא הצעת החוק לעידוד התחרות בשוק האשראי, יו"ר איגוד חברות האשראי בלשכת המסחר, עו"ד מיכה אבני תוקף את מעורבות בנק ישראל כמי שמונע תחרות. אבני קורא להסיר את המגבלות על חברות האשראי שאינם בנקאיים בגיוס אג"ח מהציבור לטובת מימון אשראי ולנהל פיקדונות לגופים מוסדיים, בכדי להגביר את התחרות מול הבנקים ולאפשר לציבור ולעסקים קטנים ובינוניים ליהנות מאשראי מוזל.


לדבריי עו"ד מיכה אבני: " בנק ישראל מונע תחרות בשוק האשראי ומטרפד את התפתחות האשראי החוץ בנקאי. מי שנפגע ממלחמות האגו הם בעלי העסקים ומשקי הבית. רשות שוק ההון אחראית על חברות האשראי ואין סיבה מוצדקת להתערבות של בנק ישראל. הרשות מנסה לקדם מזו תקופה ארוכה את שבירת המונופול הבנקאי מתוך מחשבה על עסקים קטנים ומשקי הבית. תחום האשראי הוא אולי המשמעותי ביותר, לכן, חברות האשראי נלחמות על יצירת תנאים שיאפשרו את הגברת התחרות בפועל."


אבני הדגיש כי: "כל עוד המחוקק לא יסיר את המגבלות בגיוס אג"ח וקבלת פיקדונות מגופים מוסדיים, לא יהיה שינוי מהותי. הציבור נפגע כי לא שומרים על האינטרס שלו בקבלת אשראי בתנאים טובים יותר, הוא לקוח שבוי של הבנקים ברוב המקרים. אין ספק לגבי השאלה האם יש מי ששומר על האינטרסים של הבנקים."


"אנחנו דורשים את ביטול המגבלות שהוחלו על חברות האשראי כאשר הן היו לא מפוקחות" מבהיר אבני. "אנחנו חיים בעידן חדש לאחר יישומו של חוק הפיקוח על השירותים פיננסים מוסדרים שיצר משטר רישוי תחת רשות שוק ההון. זוהי חוסר התאמה לשינויים שחלו רגולטורית. היום אין סיבה שתחת פיקוח הדוק של רשות שוק ההון ימנעו מחברות האשראי לגייס אג"ח מהציבור ללא מגבלות ולהציע ניהול פיקדונות לגופים מוסדיים שבינתיים משקיעים בגופים מקבילים בחו"ל. ללא ספק שבאמצעות מספר ממוקד של מהלכים יכול המחוקק לייצר שוק אשראי תחרותי עם הגנת ינוקא לחברות האשראי בשירותים אלה."


איגוד חברות האשראי דורש:
תיקון חוק הבנקאות וביטול המגבלות על חברות למתן אשראי כדי לאפשר תחרות שווה - ביטול סעיף 21 (ג) לחוק הבנקאות (רישוי) לרבות המגבלות על חברות אשראי שגייסו אג"ח (או לחילופין החרגה של החברות בעלות הרישיון למתן אשראי מורחב).


ביטול הפיקוח הכפול של בנק ישראל ורשות שוק ההון בגיוס אג"ח - בנק ישראל דואג ליציבות הבנקים ומנגד רשות שוק ההון היא שאחראית לפתיחת התחרות ומפקחת על כלל הגופים הפיננסים בישראל. בגיוס אג"ח, גם רשות ניירות ערך מפקחת על חברת האשראי שמפרסמת תשקיף.


אישור האפשרות לתת אשראי מגובה דירת מגורים, כל עוד ההלוואה אינה לתקופה של מעל 10 שנים (כדי למנוע מימון זול למשקיעי נדל"ן).


ביטול ההוראה האוסרת מתן אשראי שגויס באג"ח לחברות עם מחזור שנתי מעל 400 מיליון ₪.
רפורמה דו שלבית בתחום הפיקדונות (מול הבנקים) - ראשית, אפשרות לקבל פיקדונות כספיים מגופים מוסדיים מפוקחים לחברות האשראי שקיבלו רישיון מורחב; שנית, לתת הגנת ינוקא לחברות האשראי באמצעות ערבות מדינה חלקית למשך 5 שנים לחברות נותנות אשראי ומקבלות פיקדונות כספיים.

אודות איגוד חברות האשראי:
איגוד חברות האשראי הינו איגוד מקצועי בלשכות המסחר המרכז תחתיו את החברות למתן אשראי. בכלל זה, מוסדות פיננסיים המעניקים אשראי חוץ בנקאי, הן למגזר העסקי והן למגזר הפרטי. חברי האיגוד הינם החברות הגדולות והמובילות במשק הישראלי בתחום האשראי אשר מעניקים מיליארדי שקלים באשראי לציבור כל שנה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il