TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

גלובל IBI: סקירה שבועית על השבוע שהיה


איביאי
רוני גלמור, מנהלת מחקר אג"ח חו"ל, אי.בי.אי

· טראמפ המשיך לייצר כותרות עם איומים על החרפת מלחמת הסחר הן מול סין והן מול אירופה. בתחילת השבוע הודיע טראמפ שביקש מהצוות שלו להכין רשימה של מוצרים חדשים בהיקף של 200 מיליארד דולר שעליהם יטיל מכסים בשיעור של 10%, באם סין לא תחזור בה מתגובת הנגד על הטלת מכסים על מוצרים אמריקאים בהיקף של 50 מיליארד דולר, כאשר טרם נאמר מה יהיו המוצרים עליהם יוטלו המכסים.


נזכיר כי הטלת המכסים הראשונה של שני הצדדים צפויות להיכנס לתוקף ב-6.7 כך שהשבועיים הקרובים יהיו חשובים בקביעת התפתחות מלחמת הסחר בין הצדדים. בסוף השבוע איים טראמפ על הטל מכסים בשיעור של 20% על כלי הרכב האירופאיים שמיובאים לארה"ב. נציין שהיצרניות האירופאיות, ובעיקר הגרמניות, מייצרות חלק ניכר מהרכבים שהן מוכרים בארה"ב במפעלים שהקימו שם, ולכן הפגיעה כתוצאה מהטלת מכסים אלו לא צפויה להיות מאוד מהותית, אך אין ספק כי היא מהווה הסלמה במלחמת סחר וייתכן ותגרור תגובות נגד נוספות.

· הבנקים האמריקאים עברו בהצלחה את מבחני הלחץ- ביום חמישי פורסמו התוצאות של השלב הראשון במבחני הלחץ של הבנקים האמריקאיים (DFAST), וכצפוי כל הבנקים הגדולים עברו מבחנים אלו בהצלחה (בשלב זה נמדדת היכולת של הבנקים לעמוד בתרחישי קיצון כלכליים).


השלב השני של המבחנים הכולל את אישור תוכניות חלוקת ההון של הבנקים צפוי להתפרסם ב-28.6. ששת הבנקים הגדולים בארה"ב הציגו כרית הון מצרפית בהיקף של 169 מיליארד דולר. על פניו לתוצאות אלו לא היו השלכות על אגרות החוב של הבנקים, אולם התוצאות הסופיות של קביעת ה-Stress Test Buffer (צפוי להתפרסם בקרוב) עשויות להשפיע על צרכי ההון של הבנקים ולהביא לעלייה של 100bps בדרישות ההון לחלק מהבנקים הגדולים.

· הקרב על FOX נמשך, ודיסני העלתה בסוף השבוע את הצעתה לרכוש את FOX ב-36% לשווי חברה של 71.3 מיליארד דולר, הגבוה מהצעתה של Comcast, וכעת יש לחכות לימים הקרובים על מנת לראות אם Comcast תעלה את הצעתה (הערכות בשוק הן שלא). באם תתקבל הצעתה של דיסני, העסקה צפויה להיות ממומנת מ-50% מניות ו-50% מזומן (35.4 מיליארד דולר), שסביר שימומן בחלקו הגדול מהנפקת חוב חדש.

· השבוע היה שבוע עמוס הנפקות, עם Bayer שהנפיקה אג"ח בהיקף של 15 מיליארד דולר לצורך רכישת Monsanto ו-Walmart שהנפיקה 16 מיליארד דולר לצורך רכישת Flipkart. סך הכל הסתכמו ההנפקות השבוע ב-45.9 מיליארד דולר לעומת 24.7 מיליארד דולר הנפקות בשבוע שעבר. בכך כמעט והסתיים הגל של הנפקות הענק (רובן לצורך רכישה) וכעת אנו נכנסים לתקופה שקטה יותר בהיבט זה, כאשר T עשויה להגיע לשוק בתקופה הקרובה, ואולי גם דיסני אם תנצח בקרב על FOX.

· מה צפוי השבוע? בגזרת המאקרו בארה"ב צפויים להתפרסם נתונים סופיים של צמיחת ה-GDP ברבעון הראשון של 2018 (נתון ראשוני שפורסם 2.2%) ונתוני ה-PCE לחודש מאי (צפי לעלייה של 1.9% על בסיס שנתי)- הפד משתמש בנתוני ה-PCE ככלי לקבוע את התפתחות קצב האינפלציה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il