TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


הראל פיננסים
בתגובה מיידית להחלטת הריבית של בנק ישראל
הריבית נותרה ללא שינוי אך בנק ישראל סבור שכבר ברבעון הרביעי של 2018 יחל בהעלאת הריבית - אנו סבורים אחרת.

ריבית בנק ישראל נותרה ללא שינוי על 0.1 אחוז, בהתאם לצפי. בהינתן שהשקל ישמור על יציבות יחסית, להערכתנו, הריבית תישאר ללא שינוי גם בהמשך השנה, כאשר האינפלציה הנמוכה ולאחרונה גם העצירה בעליית מחירי הדירות תומכים באי שינוי הריבית.

במקביל, הבנק פרסם את תחזיותיו המעודכנות לצמיחה, לריבית ולאינפלציה. גם בגזרה זו, לא נרשם שינוי משמעותי בהשוואה לתחזיות מינואר השנה. חטיבת המחקר של הבנק מאמינה שהאינפלציה תגיע לגבול התחתון של היעד במהלך הרבעון הרביעי של השנה (עוד כחצי שנה), והם דבקים בתחזיתם שהריבית תעלה עוד ברבעון הרביעי של 2018.

אנו חושבים שללא פיחות משמעותי בשקל (דבר שאנו לא צופים כרגע) ההגעה ליעד האינפלציה תידחה לשנה הבאה, ואיתה גם העלאת הריבית. בנוגע לצמיחה, הבנק צופה 3.4 אחוזים השנה והאצה קלה ל-3.5 אחוזים בשנה הבאה.

מוקדם יותר היום, הלמ"ס עדכנה את נתוני הצמיחה לרבעון האחרון אשתקד כלפי מעלה ל-4.1 אחוזים בשיעור שנתי (3.6% בעדכון הקודם), בעיקר בשל עדכון קל כלפי מעלה בצריכה הפרטית ועדכון מטה ביבוא. נתונים אלה תומכים אף בצמיחה מהירה יותר בשנת 2018 מתחזית הבנק (התחזית שלנו 3.5%).

במהלך מסיבת העיתונאים הסבירה הנגידה את המונח "סביבת האינפלציה" : "להבדיל מהאינפלציה בפועל, שלגביה יש לנו מספרים מדוייקים, "סביבת האינפלציה" היא מונח פחות מדויק. כשהוועדה המוניטרית מנסה להעריך את סביבת האינפלציה היא מנתחת בעיקר את השילוב שבין האינפלציה בפועל, תוך שימת דגש על המדדים לאינפלציה בניכוי השפעות חד פעמיות שונות, לבין הציפיות לאינפלציה לטווחים הקצרים. כדי לקבוע שסביבת האינפלציה התבססה בתחום היעד, הוועדה תבחן גם את הציפיות והתחזיות מהמקורות השונים, ותותיר את המדיניות מרחיבה עד שתשתכנע שחזרתה של האינפלציה ליעד איננה זמנית, והיא אכן מבוססת. בעת הנוכחית, הן האינפלציה בפועל והן הציפיות מצויות עדיין מתחת ליעד, ולכן, החליטה הוועדה להותיר את המדיניות המרחיבה על כנה." כפי שנאמר קודם לכן, קשה לנו לראות את "סביבת האינפלציה" כהגדרת הבנק עומדת בדרישות הבנק להעלאת ריבית כבר ברבעון הרביעי של 2018.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il