TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

איגוד לשכות המסחר לרגל יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל


איגוד לשכות המסחר
כלכלת ישראל התקדמה צעדים מרשימים ומשמעותיים מאז היווסדה
"כלכלת ישראל נחשבת לאחת הכלכלות היציבות והחזקות בקבוצת המדינות המתקדמות וזה אחד ההישגים המרכזיים של 70 שנות עצמאות. כלכלות רבות בעולם היו מאושרות אם התוצאות הכלכליות שלהן היו דומות לאלה של ישראל", כך אמר היום עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לקראת יום העצמאות ה- 70 של מדינת ישראל.

יחד עם זאת, לין ציין כי "אנו עדיין רחוקים מאד מלנוח על זרי דפנה. הרגולציה מסיבית; התוצר לנפש, שהוא המדד העיקרי ליעילות הכלכלה, עדיין נמוך בהשוואה לאירופה לארה"ב, לטאיוואן ולסינגפור. יעדי המשק העיקריים הם עדיין וממשיכים להיות הגדלת התוצר, הפחתת הרגולציה והגדלת השתתפות האוכלוסיה בכוח העבודה".

מסקירת אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר עולה כי תרומה נכבדה לעצמאותה הכלכלית של ישראל ניתן לזקוף לרפורמות המבניות ששיקפו את השינוי במשק, ביניהן:

בשנת 1985 שונתה המדיניות הכלכלית ועוצבה התכנית הכלכלית של ממשלת האחדות הלאומית, ששינתה כליל את כללי המסחר במשק וחיסלה את שיטת הצמדות השכר והמחירים והפיחותים של המטבע המקומי.

בשנת 1991 החל תהליך החשיפה שמשמעותו הפחתה הדרגתית של מכסי מגן ומסי קניה ופתיחתו של המשק ליבוא מתחרה. תהליך זה ארך כ 10 שנים וסיומו בדצמבר 2000 שיקף שינוי מהותי במשק, בתמהיל המועסקים, בירידות מחירים וברמת הגיוון של המוצרים המוצעים לצרכן הישראלי.

בשנת 2010 הרפורמה בנמלים שצפויה להביא לתחרות אמיתית תוך ייעול השירות בנמלים ליבואנים וליצואנים.

בשנת 2017 הרפורמה במערך התקינה , שמיישמת בין השאר אימוץ תקינה בינלאומית, דבר שהופך את ישראל לחלק בלתי נפרד מהכפר הכלכלי הגלובלי, ומקל על הליכי היבוא לישראל ולחשיפת המשק לתחרות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il