TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון: עליית התנודתיות בשווקים מחייבת היערכות בתיקים


הראל פיננסים
בסיכום שבועי סיימו מדדי המניות המובילים בעליות נאות. S&P עלה בכ-2%, נאסד"ק עלה ב-2.8% ואילו הדאו ג'ונס עלה ב-1.8%
1. מניות – נפתחו פערי תמחור לטובת מניות בישראל ובאירופה

בסיכום שבועי סיימו מדדי המניות המובילים בעליות נאות. S&P עלה בכ-2%, נאסד"ק עלה ב-2.8% ואילו הדאו ג'ונס עלה ב-1.8%. באירופה נרשמו עליות של כ-1% ברוב המדדים המובילים, כאשר בלט מדד דקס בעלייה של 1.6%.

בשבוע החולף נפתחה עונת הדו"חות לרבעון הראשון. כמדי רבעון, גם הפעם הבנקים הגדולים היו הסנונית הראשונה, כאשר אכזבה מהדו"חות שלהם הובילה לירידה של כ-2.5% בסקטור הפיננסים ביום שישי האחרון. מניות ג'יי.פי מורגן ירדו במהלך המסחר ב-2.7%, לאחר שהרווח שלו היה נמוך במקצת מהצפוי, כאשר מניית וולס פרגו ירדה 3.5% לאחר שהבנק הודיעה על הפרשה לא צפויה של 1 מיליארד דולר בגין חקירה. מניות סיטי ירדו ב-1.6% למרות שהוא עקף את תחזיות הרווח.

למעט הבנקים, עדיין לא ניתן לבחון אף סקטור במבט נרחב יותר, לאור מיעוט הדו"חות שכבר פורסמו. עונת הדו"חות לרבעון הראשון צפויה להיות טובה עם צמיחה חזקה ברווחי החברות של כ-17% וצמיחה בהכנסות של כ-6.8%.

בתל אביב, נסגר המסחר ביום חמישי בעליות וחתם שבוע חיובי – כאשר מדד ת"א 35 עלה ב-5%, ואילו מדד ת"א 125 עלה ב- 4.5% והם ממשיכים להצדיק את ההמלצה שלנו להגדיל חשיפה למניות בשוק המקומי. מי שבלטה בשבוע החולף היתה פרוטרום, שלפי פרסומים בתקשורת עומדת למכירה ועלתה בשבוע החולף בעלייה של יותר מ-15%.

מבחינת התמחור, אנו מעריכים כי יותר ההזדמנויות נמצאות בשווקים באירופה, יפן וגם ישראל. הפרוטוקול מישיבת הבנק האירופי המרכזי ולפיו המדיניות המוניטארית המרחיבה ביבשת לא תסתיים בקרוב תומך בחשיפה לאירופה בטווח הבינוני. גם ההודעה האפשרית של בנק ישראל מחר על דחייה בתוואי עליית הריבית ממשיך לתמוך במניות המקומיות.

2. אג"ח – מעדיפים קונצרני בדירוג גבוה במחמ עד שנתיים על פני ממשלתי במחמ בינוני-ארוך

על רקע התנודתיות הגוברת בשוקי האג"ח והנטייה של משקיעים להגדיל חשיפה למרכיבים בעלי תנודתיות נמוכה יותר, אנו ממליצים לשקול להגדיל אג"ח קונצרני בדירוג גבוה ומח"מ קצר כחלופה לאג"ח ממשלתי במח"מ בינוני-ארוך. הקונצרני מדורג גבוה במח"מ הקצר, נהנה בשנה האחרונה מסטיית תקן נמוכה יותר בהשוואה לממשלתי ותשואה גלומה משמעותית גבוהה יותר.

אם מסתכלים רק על אלמנט הסיכון, מבלי להתייחס לתשואה העדיפה, אז אם המטרה שלנו היא להקטין תנודתיות בתיק, אז תיק אג"ח קונצרני בדירוג גבוה במח"מ עד שנתיים היה פתרון פחות תנודתי בצורה משמעותית מאשר תיק אג"ח מדינה. לאור הריביות הנמוכות בשוק המקומי והערכתנו כי המצב לא ישתנה בקרוב – אנו מעריכים כי לקונצרני בדירוג הגבוה במחמ קצר ישנה עדיפות גם בהיבט התשואה.

3. תיק השקעות – הצפי להמשך תנודתיות מחייב היערכות בתיק ההשקעות

התקופה האחרונה מאופיינת בעלייה ברמות התנודתיות בשווקים ולאור הערכתנו כי היא לא צפויה להעלם בקרוב – מן הראוי להיערך לכך בתיק ההשקעות. חלופה אפשרית אחת היא הגדלה של מרכיב האג"ח הממשלתי בתיקים. כשהתשואות הארוכות בארה"ב עולות בגלל עליית הריבית, כששוקי המניות זזים מהר לכל כיוון, בעיקר בגלל התבטאויות של טראמפ ומנהיגים אחרים ויש התחממות בזירה הגיאופוליטית – על פניו אגח מדינה נשמע כמו פתרון להקטנת התנודתיות בתיק ההשקעות. עם זאת, להערכתנו חלופה נוחה יותר ברמת סיכון שעשויה להתברר כנמוכה עוד יותר היא הגדלה של מרכיב האג"ח הקונצרני הקצר בדירוג גבוה (AA).

כל זאת, כחלק מהמלצתנו על פיזור ושילוב כל האפיקים בתיק כדי למתן תנודתיות - מניות, איגרות חוב וגם חשיפה מסוימת למט"ח. אנו ממשיכים להמליץ על שימוש במכשירים שבנויים בשביל להפחית תנודתיות, כדוגמת קרנות 10/90.

אחזקת רכיב מט"ח בשיעור נמוך יכולה לתרום להפחתת הסיכון בתיק ומנגד ליהנות מהריבית הדולרית הגבוהה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il