TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ניר שמול מנכ"ל חברת שניר


ניר שמול מנכל חברת שניר
מונה את הסיבות העומדות מאחורי נתוני הלמ"ס על ירידה של 14% בהתחלות הבנייה ומציע פתרון
"הפתרון האמיתי למצוקת הדיור בישראל טמון בתוכנית שתתפרס על פני עשור ותיישם התאמה של ההיצעים לביקושים העתידיים (ולא הקיימים)"

בשנה שעברה הוחל בבנייתן של 46,300 דירות בלבד. נתון זה משקף ירידה של 14.1% בהשוואה לשנה שלפניה, בה החלה בנייתן של 53,900 דירות. כך עולה מנתוני התחלות וגמר הבנייה לשנת 2017 שהתפרסמו בימים אלה על-ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר אומנם בנתון ראשוני אשר עשוי להתעדכן כלפי מעלה בכמה אלפי יחידות דיור, כך ששיעור הירידה עשוי להתברר לבסוף כנמוך יותר, אך כך או כך, יעמוד המספר הסופי לשנת 2017 על כ-50 אלף התחלות בנייה לכל היותר.
משמעות הנתונים היא כי המדינה בעצם לא תוכל לעמוד ביעד שהציבה לעצמה לשנה זו - להגדיל את קצב הבנייה ל-60 אלף התחלות בנייה.

לדברי ניר שמול מנכ"ל חברת שניר, בית לשיווק נדל"ן למגורים ולמסחר, בארץ ובחו"ל:  "הסיבות לירידה בהתחלות הבנייה ברורות מאוד:
סיבה ראשונה: יזמים מאוד זהירים ברכישה של קרקע חדשה, לאור מאמצי הממשלה להוריד את מחירי הדיור, ולא ששים לצאת בפרויקט חדש במצב זה.
סיבה שנייה: המדינה, שמחזיקה ב 88 אחוזים מהקרקעות בישראל, מקצה כיום את כלל הקרקעות לטובת תוכנית מחיר למשתכן, כלומר לטובת מחוסרי הדיור. מרבית היזמים בישראל חוששים להשתתף בתוכנית זו המאופיינת בשולי רווח נמוכים באופן יחסי.
סיבה שלישית: כיום הבנקים זהירים מאוד במתן אשראי לשוק הבנייה בישראל. זאת, לאור החשש שלהם מירידה במכירות ובמחירים.
סיבה רביעית: העלייה המשמעותית במחירי הקרקעות הפרטיות.
לאור העובדה שבעלי הקרקעות מבינים שכיום האפשרות היחידה של משפר דיור לרכוש דירה היא או במסגרת התחדשות עירונית, או במסגרת של קרקע פרטית בלבד (כי המדינה מוכרת את כל קרקעותיה במסגרת תוכנית מחיר למשתכן למחוסרי דיור כאמור) - הם נוקבים במחיר גבוה לקרקע.
מחיר זה, מרתיע יזמים מביצוע עסקאות חדשות.
סיבה חמישית: מרבית הפרויקטים כיום, שאינם במסגרת מחיר למשתכן, הינם פרויקטי התחדשות עירונית. מטבע הדברים, פרויקטים אלו תהליכים אורכים זמן רב עד להוצאת היתר לאור ריבוי בעלים בעסקה.
סיבה שישית ואחרונה: עליית מחירי הביצוע, היעדר כח עבודה מיומן, פשיטות רגל של קבלנים - כל אלה מביאים יזמים לחשוש מרכישת קרקע חדשה."

בהמשך לנתוני הלמ"ס המראים ירידה בהתחלות הבנייה אומר ניר שמול: "אנו רואים במו עינינו את המשבר הבא של עולם הנדל"ן. למרות כל מאמצי המדינה להגדיל את המלאי, השוק פועל בדיוק להפך. פחות התחלות בנייה בשילוב עם יותר ילודה - אנחנו יולדים יותר ילדים ובפועל בונים פחות. והמחירים ימשיכו לעלות גם בעתיד - כך, אנחנו וילדינו נשלם יותר. הדבר נובע מכך שהקבלנים עוצרים את הבנייה או בונים פחות והבנקים מתנהלים בזהירות. כל זאת בזמן שבפועל נחוצות כ- 100 אלף דירות בכדי להדביק את הפערים של שנים קודמות וכדי להתמודד לענות על הביקוש של ילדינו לדירות בעוד 20 שנה.
במצב השוק הנוכחי, המאופיין באי ודאות, יוצאים הקבלנים משוק המגורים אל עבר ייזום בחו״ל, לתחום המסחרי והמניב ומחפשים אפיקי השקעה אלטרנטיביים. משמעות הירידה בהתחלות הבנייה היא עלייה במחירים – הדבר דומה להתנהלות בשוק של העגבניות, כאשר יש פחות עגבניות בשוק כך מחירן מאמיר.

הפתרון האמיתי למצוקת הדיור בישראל טמון בתוכנית שתתפרס על פני עשור עם התאמת ההיצעים לביקושים העתידיים, ולא לביקושים הקיימים. על התוכנית לתת מענה לא רק למחוסרי הדיור אם כי ליישם הסתכלות רחבה על השוק הכוללת את משפרי הדיור והמשקיעים.
לדאבוני, כל תוכנית אחרת נקודתית במהותה, לא תפתור את מצוקת הדיור בישראל ".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il