TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


הראל פיננסים
"למרות החששות בשוקי העולם מאינפלציה והידוק המדיניות המוניטרית, האינפלציה בישראל ואיתה עליית הריבית עדיין רחוקים מאוד"
למרות החששות בשוקי העולם מאינפלציה והידוק המדיניות המוניטרית, האינפלציה בישראל ואיתה עליית ריבית עדיין רחוקים מאוד.

התנודתיות החדה בשווקים הפיננסים נמשכה בשבוע האחרון, נוכח העליות החדות בשנים האחרונות, ולאור הצטברות משמעותית של נתונים טובים מהצפי (במיוחד בארה"ב), שהובילו לחשש מהידוק מוניטרי מהיר יותר ביחס להערכות המוקדמות.

בסוף השבוע האחרון, החשש קיבל חיזוק נוסף מהבנק המרכזי הבריטי – שאמר כי הביצועים הכלכליים בבריטניה ובעולם יחייבו תוואי צמצום מדיניות מוניטרית מהיר יותר, ובמקביל, לא נשמעו מסרים מרגיעים מהבנק המרכזי בארה"ב.

יחד עם זאת, בימים האחרונים פורסמו מספר נתונים שמגבילים את החשש בעיקר לארה"ב, בהם דברי נגיד הבנק המרכזי בגוש האירו שציין שעוד מוקדם מידי להכריז על כך שהאינפלציה תתכנס לכיוון יעד 2 האחוזים, ועל כן, המדיניות המוניטרית של הבנק צפויה להישאר מרחיבה מאוד, ונתוני האינפלציה בסין וברזיל שהיו נמוכים. מחר הפוקוס חוזר לארה"ב, כאשר צפוי להתפרסם נתון מדד המחירים לצרכן – נתון גבוה עלול להחזיר את החשש בשווקים מעליית האינפלציה.

בארץ, ביום חמישי יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר. מדד חודש ינואר הוא מהמדדים היותר תנודתיים ומפתיעים במהלך השנה. אנו מעריכים כי המדד ירד ב-0.4 אחוז (כאשר ישנה הסתברות גדולה יותר לטעות כלפי מטה מאשר כלפי מעלה). בין הגורמים העיקריים הצפויים להוביל לירידת המדד בינואר, נציין את הירידה העונתית החדה במחירי הלבשה והנעלה, מחירי השכירות והטיסות לחו"ל. תחזית האינפלציה שלנו לשנה קדימה לא השתנתה משמעותית (0.7 אחוז), בעיקר היות והפיחות בשקל קוזז עם ירידה במחירי הסחורות (מינוס 9% במחיר הנפט).

והשקל? העלייה המהירה בתנודתיות בשווקים הפיננסים בעולם תרמה להיחלשות השקל, שפוחת בשבוע האחרון בכ-1 אחוז מול סל המטבעות ובכ-3 אחוזים מתחילת השנה, כשצעדי בנק ישראל תרמו להאצת הפיחות. להערכתנו, הגורמים הבסיסים ממשיכים לתמוך בחוזקו של השקל, אך כפי שציינו מספר פעמים בחודשים האחרונים, הלחצים הללו צפויים להתמתן במהלך 2018 נוכח הצפי לקיטון בעודף בחשבון השוטף והתרחבות פערי הריביות.

ואצלנו

לאחר צמיחה מהירה של 3.5 אחוזים ברבעון השלישי, האינדיקאטורים לרבעון הרביעי של 2017 מצביעים על המשך מומנטום חיובי, אך בקצב מעט מתון בהשוואה לרבעון הקודם (בעיקר בשל גידול ביבוא). כך גם לפי המדד המשולב של מצב המשק לחודש דצמבר שעלה ב-0.3 אחוז. קצב הדומה לקצב שנרשם בחודשים האחרונים.

בנוסף, על רקע עליית מחירי הדלקים ונתונים מאקרו כלכליים טובים, הציפיות לאינפלציה עלו בשבוע האחרון, בדומה למגמה בעולם. יחד עם זאת, השוק לא משקף עליית ריבית מוקדמת בישראל.

נקודות מרכזיות
ישראל

· סנטימנט החברות ומשקי הבית מתמידים ברמות גבוהות.

· שיא בכניסות תיירים לישראל ב-2017 – גם 2018 צפויה לשבור שיאים.

· רכישות מט"ח מאסיביות של בנק ישראל בינואר יחד עם התנודתיות העזה בשווקים בפברואר החלישו את השקל מול סל המטבעות.

· למרות הפיחות, הציפיות לאינפלציה ירדו מעט בטווחים בינוני-ארוך בשבוע החולף.

עוד בעולם

· שנת 2018 נפתחת עם חוזקה בכלכלה העולמית.

· בארה"ב אינדיקטורים ראשונים לשוק העבודה מראים איתנות, מחר צפוי להתפרסם נתון מדד המחירים לצרכן – כאשר נתון גבוה עלול להחזיר את החשש מעליית האינפלציה.

· בבריטניה המדיניות המוניטרית ללא שינוי – אך הבנק מעריך שקצב צמצום המדיניות יהיה מהיר מההערכות המוקדמות.

· הנגיד האירופאי מנסה לקרר את הרוחות שצופות הידוק מהיר במדיניות.

· בסין האינפלציה מתמתנת וסחר החוץ חריג – מושפע מראש השנה הסיני.

· בברזיל הפחתה שישית בריבית בתוך שנה – על רקע נתונים ריאליים טובים ואינפלציה מתונה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il