TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים: "טראמפ צפוי לחתום היום על הטלת מכסות ומכסים על יבוא מוצרים בני קיימא ותאים סולריים לארה"ב


הראל פיננסים
להערכתנו, הנפגעות העיקריות מהמהלך הן סין ודרום קוריאה ישראל לא צפויה להיפגע"
בארה"ב
טראמפ צפוי לחתום היום על הטלת מכסות ומכסים על יבוא מוצרים בני קיימא ותאים סולריים לארה"ב – להערכתנו, הנפגעות העיקריות מהמהלך הן סין ודרום קוריאה ישראל לא צפויה להיפגע. בנוסף. להערכתנו, להטלת מכסים כאלו השפעה "חיובית" על האינפלציה.

כחלק ממדיניות טרמפ של "ארה"ב קודמת" (America First), הנשיא הודיע על הטלת מכסות ומכסים על יבוא מוצרים בני קיימא ותאים סולריים לארה"ב – עליהם יחתום היום. המכסות והמכסים (שינועו בטווח 30-50 אחוזים) מהווים מענה לקריאות בתעשייה האמריקאית לעצור את שטף היבוא הזול שפוגע בה. עיקר הנפגעות ממדיניות ההגנה האמריקאית הן חברות מסין ודרום קוריאה, אך גם מקסיקו, קנדה ואירופה צפויות להרגיש את השפעת המגבלות. נציג הסחר בממשל האמריקאי, רוברט לייטהייזר אמר, כי החלטה זו היא רק התחלה של צעדים נוספים שיעשה הממשל, על מנת להגן על חברות, עסקים ועובדים אמריקאים.

החלטה זו של הנשיא מגיעה לאחר המלצות שגיבשה ועדה בין מפלגתית של הרשות לסחר אמריקאי בינלאומי, והממשל פעל מתוקף חוק קיים שחוקק ב-1974, לפיו הממשל יוכל להטיל מכסים ומכסות במקרה שבו תיווצר פגיעה משמעותית לתעשייה האמריקאית. הפעם האחרונה בה נעשה שימוש בחוק זה הייתה ב-2002, אז הטיל הנשיא ג'ורג' בוש הבן מכסים ומכסות על יבוא פלדה, על מנת להגן על תעשיית הפלדה האמריקאית. בהמשך המכסים והמכסות בוטלו לאחר שארגון הסחר העולמי טען שמדובר במהלך לא ראוי.

הממשל גם בוחן את האפשרות להטיל מכסות ומכסים נוספים מתוקף חוק "הביטחון הלאומי", על מנת להגן על תעשיית הפלדה והאלומיניום - מדיניות שהתקיימה בארה"ב עד 1980. עיקר הפגיעה בתעשייה האמריקאית נובעת מחברות סיניות הזוכות לגיבוי ממשלתי, והמדיניות כלפי סין נועדה להקטין את גירעון הסחר העצום של ארה"ב מולה (מעל 300 מיליארד דולר). הממשל הודיע כי המדיניות בנושא תגובש עד אפריל השנה. ביום שישי צפוי הנשיא טראמפ לנאום בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ולהציג את משנתו הכלכלית ואת הצעדים הנוספים שבכוונתו לעשות על מנת להגן על עסקים וחברות אמריקאיות – יהיה מעניין!

עוד היום, יתכנסו באופן רשמי נציגי ארה"ב, מקסיקו וקנדה לסבב שיחות בנושא הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה (נאפט"א, Nafta). מפגש זה אמור להניח את קווי המתאר המוסכמים בין הצדדים לקראת מפגש שרי האוצר של המדינות ב-29 בינואר. נשיא ארה"ב התבטא בהזדמנויות רבות על כך שאינו מרוצה מההסכם הקיים היוצר לדעתו, יתרון לקנדה ולמקסיקו על חשבון ארה"ב. הוא גם אמר כי מבחינתו עדיף ביטול ההסכם כליל על פני הותרת ההסכם הקיים. בנוסף, היות ובשיחות קודמות שהתקיימו בין נציגי הממשלות לא הגיעו הצדדים להסכמות, יש סימן שאלה גדול לגבי סיכויי ההצלחה של השיחות הללו. במידה והם יכשלו, עשויה להיות בטווח הקצר השפעה שלילית על ארה"ב, אך בטווח קצר-בינוני-וארוך, תהיה השפעה שלילית משמעותית על קנדה ומקסיקו.

ואצלנו
לאחר צמיחה מהירה של 3.5 אחוזים ברבעון השלישי, האינדיקאטורים לרבעון הרביעי של 2017 מצביעים על המשך מומנטום חיובי, אך בקצב מעט מתון בהשוואה לרבעון הקודם (בעיקר בשל גידול ביבוא). כך גם לפי המדד המשולב של מצב המשק לחודש דצמבר שעלה ב-0.3 אחוז. קצב הדומה לקצב שנרשם בחודשים האחרונים.

בנוסף, על רקע עליית מחירי הדלקים ונתונים מאקרו כלכליים טובים, הציפיות לאינפלציה עלו בשבוע האחרון, בדומה למגמה בעולם. יחד עם זאת, השוק לא משקף עליית ריבית מוקדמת בישראל.

נקודות מרכזיות

ישראל
· האינדיקאטורים לרבעון הרביעי של 2017 מצביעים על המשך מומנטום חיובי, אך בקצב מעט מתון בהשוואה לרבעון הקודם.

· המדד המשולב בדצמבר שומר על יציבות.

· התרחבות בפדיון ענפי המשק ובייצור התעשייתי בנובמבר.

· ירידה בסך המשרות הפנויות – עדיין רמות שיא.

· הציפיות לאינפלציה עלו בשבוע החולף בדומה למגמה בעולם.

ארה"ב
· בארה"ב הנשיא סוגר שנה בתפקיד, ומטיל מכסים ומכסות על יבוא – טראמפ ינאם בדאבוס ביום שישי, וצפוי להציג צעדים נוספים באופק להגנה על חברות ועסקים אמריקאים.

· הסתיימה השבתת הממשל – אין השפעה כלכלית.

· האצה בתעשייה בארה"ב.

עוד בעולם

. הצמיחה העולמית תמשיך להאיץ גם בשנתיים הקרובות, בשל רפורמת המיסים בארה"ב.

· הריבית בקנדה עלתה שוב, אי הודאות לגבי השיחות על הסכם Nafta מקטינות הסבירות להמשך העלאות.

· בבריטניה האינפלציה 3 אחוז בנובמבר - גבוהה מהיעד, אך לא צפוי שינו בריבית בקרוב.

· הצמיחה בסין הפתיע לטובה – הצפי להמשך התמתנות בקצב הצמיחה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il