TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לין בביקורת חריפה על משרד הכלכלה


איגוד לשכות המסחר
הפך להיות המשרד שמחריף את הרגולציה בישראל
"אפשר להבין את המוטיבציה של משרד הכלכלה להפחית את מחירי המוצרים בישראל, אך במקום לפעול בדרך של שיתוף פעולה עם המגזר העסקי הוא מעדיף לפעול נגד המגזר העסקי בדרך השגויה של העמסת עוד ועוד עול רגולאטורי"

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, תקף הבוקר את התנהלות משרד הכלכלה וציין כי "באופן מוזר משרד הכלכלה הפך להיות זה שמחריף את עומס הרגולציה בישראל יותר מכל משרד ממשלתי אחר. מתחילת המאה הנוכחית הועברו 41 דברי חקיקה ראשית ועוד 17 תקנות, אשר התכנים של כולם הינם הגברת עול הרגולציה על המגזר הקמעונאי בישראל. באוקטובר 2014 העבירה הממשלה החלטה מס' 2118 שתכליתה הפחתת עול הרגולציה בישראל. למרות זאת, מתוך כלל העומס הרגולטורי שהוטל על המגזר הקמעונאי מתחילת המאה הנוכחית ועד היום לא הופחת מאומה; ובמקום זאת יוזם משרד הכלכלה רגולציות חדשות המגבירות את העול הרגולטורי. "

לדבריו, "הצעת חוק של משרד הכלכלה השואפת להנהיג משטר של מבצעי הפחתות מחירים, המקודמת עכשיו בוועדת הכלכלה של הכנסת, מהווה התערבות גסה ובוטה בעצם הניהול העסקי. במקום לקבוע הוראה האוסרת על הקמעונאי להטעות את הצרכן, שואפים להנהיג משטר קפדני המכתיב לו למשך כמה זמן חייב להיות המחיר אותו רוצים להפחית ולאיזה משך זמן מותר להפחית את המחיר."

לין הוסיף כי התקנות החדשות שפורסמו לאחרונה המחייבות יבואנים לפרסם את המחיר בחו"ל הינן מגוחכות ואין להן אך ורע בעולם. "אין מחיר אחד בעולם למוצר. אם משרד הכלכלה סבור שפרסום מחירי המוצרים בחו"ל הוא מידע חשוב לצרכן הישראלי, שיפרסם זאת בבקשה בעצמו ולא יטיל את עול הפרסום על המגזר הקמעונאי. "

לין סיפק כדוגמה את תחום משחות השיניים וציין כי שם קיימת תחרות ענפה: "כל מי שרוצה לייבא – חופשי לעשות זאת, וכל מי ששואף לשווק בשוק המקומי – אף הוא חופשי לעשות זאת. כשהציבור מחליט שהוא מעדיף משחת שיניים אחת על פני אחרות, לפתע היבואן המצליח הופך להיות ל'בלעדי'. "

לין מדגיש כי התערבות רגולטורית במקום בו קיימת תחרות חופשית הינה שגויה מיסודה ומעידה על תפיסת עבודה קלוקלת. "אפשר להבין את המוטיבציה של משרד הכלכלה להפחית את מחירי המוצרים בישראל, אך במקום לפעול בדרך של שיתוף פעולה עם המגזר העסקי הוא מעדיף לפעול נגד המגזר העסקי בדרך השגויה של העמסת עוד ועוד עול רגולאטורי. "





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il