TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


הראל פיננסים
הגידול בכמות המזומנים בקופת האוצר מגדיל את האטרקטיביות של האג"ח הישראלי ומעלה את ההסתברות לשיפור בדירוג האשראי של המשק

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

הגידול בכמות המזומנים בקופת האוצר מגדיל את האטרקטיביות של האג"ח הישראלי ומעלה את ההסתברות לשיפור בדירוג האשראי של המשק.

מבצע ההנחות במס לבעלי "חברות-ארנק", הסתיים והשיג תוצאה יוצאת דופן של גביית יתר המוערכת בכ-11 מיליארד ₪ (מתוכם כ-6.5 מיליארד ₪ רק באוקטובר) – גבוה בהרבה מההערכות המוקדמות. בתוך כך, סך הכנסות המדינה ממסים הגיעו (שוב) לשיא חודשי חדש של 30.1 מיליארד ₪ - מתוכם כ-19 מיליארד עודפי גביה מעבר לחזוי. הדבר הוביל לעודף בפעילות התקציבית ולירידה חדה בגירעון כאחוז מהתוצר, שעמד על 1.4 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים עד ספטמבר.

ראוי להדגיש כי גם בניכוי הכנסות חד פעמיות אלו, עמד הגירעון על כ-2.4 אחוזי תוצר – נמוך מהיעד, דבר המעלה את הסבירות לשיפור הדירוג של ישראל על ידי חברות הדירוג (בנוסף ל-S&P שכבר עשתה זאת באוגוסט השנה).

בנוסף, להערכתנו, גם אם האוצר יספיק לבצע הפחתת מיסים משמעותית עוד השנה (והוא כנראה יספיק), עדיין, סביר שהוא לא יצליח להוציא את כל עודפי הגביה, דבר שיביא לגידול משמעותי ביתרות המזומנים הרצוי בקופת האוצר בתחילת 2018 ולגיוס נמוך יותר של אג"ח במהלך 2018 דבר שתומך באג"ח הישראלי.

נמשכת העלייה בגירעון סחר הסחורות של ישראל (הצריכה עולה מהר והיצוא), אך נראה שנתון חודש אוקטובר היה חריג על רקע התקלה בהזרמת הגז מתמר.


יצוא הסחורות (ללא אניות מטוסים ויהלומים, מנוכה עונתיות) היה חלש באוקטובר, כאשר נותר כמעט ללא שינוי בהשוואה לחודש שעבר ו-3 אחוזים נמוך מהממוצע החודשי השנה. יבוא הסחורות (אותה הגדרה) אמנם עלה ב-3.5 אחוזים באוקטובר, אך זאת בעיקר בשל עלייה חדה ביבוא חומרי האנרגיה (כנראה על רקע התקלה באספקת הגז מתמר) - היבוא החודשי הגדול ביותר מזה 3 שנים. ללא יבוא האנרגיה נרשמה ירידה של 2.4 אחוזים ביבוא, בחלקו בשל ירידה חדה ביבוא רכבים.

בניגוד לדברי האוצר, מגמת הירידה במכירת דירות חדשות נעצרה בחודשים האחרונים.
סך המכירות של דירות חדשות עלה ב-1.6 אחוזים בספטמבר (על פי נתונים מנוכה עונתיות), והוא אומנם נמוך ב-11 אחוזים בהשוואה לרמתו בספטמבר אשתקד. יחד עם זאת, יש לציין שמגמת הירידה במכירות דירות חדשות, שהחלה לפני יותר משנה נעצרה בחודשים האחרונים.

נקודות מרכזיות
ישראל - נתוני המאקרו ממשיכים לתמוך

הכנסות ממיסים שוברות שיא (פעם שלישית השנה) – גם בניכוי ההכנסות החד פעמיות, עמד הגירעון על כ-2.4 אחוזי תוצר – נמוך מהיעד, דבר המעלה את הסבירות לשיפור הדירוג של ישראל על ידי חברות הדירוג.
תיירות נכנסת ויוצאת שוברות שיאים.
המשך גידול בגירעון הסחר - יצוא הסחורות באוקטובר נותר נמוך מהממוצע השנה. מנגד, על רקע התקלה בתמר עלייה משמעותית נרשמה ביבוא מוצרי האנרגיה.
מגמת הירידה במכירת דירות חדשות נעצרה בחודשים האחרונים.
עלייה בשכר ובמשרות השכיר של ישראל באוגוסט. שוק התעסוקה החזק ממשיך לתמוך בסנטימנט משקי הבית.
התערבות בנק ישראל בשוק מט"ח מתונה גם באוקטובר.
הציפיות לאינפלציה ירדו מעט בטווחים הקצרים ועלו מעט בארוכים למרות עליית מחירי הנפט והיחלשות השקל.

עוד בעולם
בגוש האירו המכירות הקמעונאיות תקנו את הירידה מחודש קודם – ממשיכות את רצף הנתונים החזק.
בארה"ב מרבית האינדיקטורים חיוביים. הסנאט פרסם את טיוטת ההצעה שלו לרפורמת המיסים – כאשר אחד מההבדלים המשמעותיים ביותר הוא הרצון לדחות את תחילת הרפורמה ל-2019.
בסין אינפלציית הליבה ללא שינוי – נתוני סחר חוץ אכזבו מעט.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il