TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס ברוקראז': רבעון טוב של לאומי עם תשואה על ההון של כ-8%


אקסלנס
מעלים מחיר יעד ל-17.5 שקל אך שומרים על המלצת תשואת שוק
רבעון טוב עם תשואה על ההון די מייצגת של כ-8%...
בנק לאומי פרסם הבוקר דוח טוב, עם רווח נקי של כ-622 מ' ₪, מעל לצפי שלנו לרווח של 572 מ' ₪. הרווח הגבוהה מהצפי נבע בעיקר מהכנסות גבוהות מהצפי (כתוצאה מרווחי מימון שאינם מריבית שהיו גבוהים מהצפי) ומהוצאות נמוכות מהצפי (כתוצאה מירידיה בהוצאות האחרות). התשואה על ההון ברבעון זה עמדה על 8.1%.
היו או לא היו רעשים ברבעון? היו, אבל הם כנראה די מקזזים אחד את השני...
אמנם לא היו רעשים חד-פעמיים מובהקים ברבעון, אבל להערכתנו חלק מהנתונים ברבעון לא לגמרי מייצגים פעילות שוטפת: 1) ההכנסות מימון שאינם מריבית נהנו הרבעון בעיקר מהפרשי שער ורווחי נגזרים גדולים מאוד שתרמו ביחד כ-390 מ' ₪ להכנסות. 2) העלויות האחרות היו נמוכות בכ-100 מ' ₪ מהממוצע הרבעוני בשנתיים האחרונות. מנגד, 3) רווחי מסחר היו שליליים הרבעון וגרעו כ-135 מ' ₪ מההכנסות הקבוצה והבנק שילם מענק חד-פעמי של כ-43 מ' ₪. בשורה התחתונה, על אף הרעשים, הבנק הציג בסה"כ רבעון די מייצג, עם תשואה על ההון מייצגת של כ-8%.
מגמות חיוביות: האשראי גדל, ההוצ' יורדות, איכות האשראי משפתרת
תיק האשראי צמח בשיעור נאה של 1.1% לעומת הרבעון הקודם, מעל הצפי שלנו לצמיחה של כ-0.8%). אבל לפי דוחות הבנק, עיקר הגידול נבע דווקא מגידול באשראי העסקי (כ-2% לעומת הרבעון הקודם), ומגידול משמעותי באשראי לשוק ההון (כ-21%), כאשר דווקא האשראי הבנקאי (משקי בית) היה יציב. איכות האשראי של הבנק השתפרה, והNPL ירדו בכ-7% לעומת הרבעון הקודם ורמת הכיסוי עלתה ל-116% כאשר עלויות האשראי היו מעט גבוהות מהצפי ועמדו על 15 נ"ב (לעומת צפי ל-14 נ"ב), אבל הרבה מעל הרמה ברבעונים/שנים האחרונים. מרווחי האשראי ירדו בכ-1 נ"ב לעומת הרבעון הקודם, על אף השיפור במדד הרבעוני, ולהערכתנו, בנטרול השפעת המדד, המרווח ירד בכ-2 נ"ב לעומת הרבעון הקודם, וזאת על אף השיפור בתמהיל תיק האשראי. הוצאות השכר אמנם עלו במעט לעומת הרבעון הקודם, אך בעיקר כתוצאה ממענק חד-פעמי. סך ההוצאות ירדו באופן מרשים לעומת הרבעון הקודם (בכ-10%), ואנחנו מעריכים שגם ברבעונים הקרובים, לאומי תמשיך ליהנות מפירות ההתייעלות.
האם לאומי צובר עודפי הון? האם לאומי תעלה את חלוקת הדיבידנד?
יחס ההון העצמי של לאומי עמד הרבעון על 11%, כ-0.5% מעל דרישות ב"י או עודף הוני של כ-1.5 מיליארד ש"ח. גם אם לוקחים בחשבון ירידה נוספת של כ-0.2% בתחילת 2018 (כתוצאה מיישום תקן 19), נדמה לנו שלאומי צובר עודפי הון משמעותיים. להערכתנו, עד סוף השנה, הונו של לאומי יגדל בכ-2 מיליארד ₪ לפחות, כך שעודפי ההון של לאומי רק יגדלו. כמובן שאנחנו מצפים לגידול נאה באשראי, אבל אולי גם נראה עלייה בתשלום הדיבידנד במהלך השנה?
מעלים מחיר יעד ל-17.5 ₪ אך שומרים על המלצת תשואת שוק
בשורה התחתונה, תוצאות לאומי לרבעון די מייצגות, וממשיכות להעיד על מגמה חיובית. אנו מעלים את תחזיות הרווח שלנו לשנים הקרובות בכ-6%, ובהתאם מעלים את מחיר היעד שלנו ל-17.5 ₪ (מ-17 ₪), אך שומרים על המלצת תשואת שוק.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il