TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לקראת כניסתו של החוק לתוקף: נותני שירותי המטבע מתאגדים ומקימים את איגוד נותני שירותים פיננסיים מוסדרים


בימים אלה עובר ענף נותני שירותי מטבע מהפכה אמיתית הכוללת חקיקה בכנסת ומינוי רגולטור חדש

אלון בן יאיר, יו"ר האיגוד: לנותני שירותי המטבע תרומה קריטית לצמיחה, לתעסוקה ולהורדת המחירים ואנו מברכים על ההחלטה להסדיר את התחום - תקופה ארוכה מדי אפשרנו לגורמים אינטרסנטיים לפגוע בנו

בימים אלה עובר ענף נותני שירותי מטבע מהפכה אמיתית הכוללת חקיקה בכנסת ומינוי רגולטור חדש. החל מהראשון ביוני כל מי שעוסק במתן הלוואות חוץ בנקאיות או פעילות פיננסית אחרת הכוללת שירותי המרת מטבע ונכיון צ'קים יחוייב לקבל רשיון ממשרד האוצר לפעילותו. זאת מתוך רצון להסדיר את התחום ולהכפיף אותו לכללים ברורים ובכלל זה להסדיר את אלו הרשאים לעסוק בתחום.
בעקבות זאת החליטו נותני שירותי המטבע להתאגד ולהקים את "איגוד נותני שירותים פיננסיים מוסדרים". ראש האיגוד עומד אלון בן יאיר. על פי נתוני האיגוד, ענף נותני שירותי מטבע מהווה את אחד ממקורות המימון לעשרות ומאות אלפי בתי עסק ומודרי אשראי בישראל. מדובר בענף הכולל כ-1,800 נותני שירותי מטבע רשומים, רובם עסקים משפחתיים, המעסיק ישירות כ- 5,000 עובדים והמעניק מדי שנה אשראי בהיקף של כ-83 מיליארד ₪, בעיקר למשקי בית ולעסקים קטנים ובינוניים, עסקים האחראיים על מרבית הצמיחה במשק ועל יצירת מרבית מקומות העבודה.
לדברי בן יאיר, יש מי שדאג במשך כל השנים לוודא שלתחום המימון החוץ בנקאי תהיה תדמית שלילית של "שוק אפור" למרות שמדובר בענף המאפשר צמיחה, תעסוקה, תחרות והוזלת יוקר המחיה. מדובר בענף המאפשר אלטרנטיבה למימון הבנקאי ותרומתו הכרחית ומוכחת. נראה כי מי שלא ניהל עסק מימיו לא מודע לקשיי המימון בהם נתקלים מאות אלפי בעלי עסקים קטנים, קשיים שללא מתן פתרון מתאים משמעותם להיות או לחדול. להמשיך ולהתפרנס בכבוד או לפטר עובדים ולהוסיף משפחות רבות למעגל האבטלה".
"יחד עם זאת" אומר בן יאיר, "הענף סובל משורה של בעיות ובראשן בעיות תדמית, בעיות מול המערכת הבנקאית ומול הרגולציה. נראה כי במשך שנים ארוכות מדי הזירה הציבורית והרגולטורית הייתה מופקרת מצידנו ואיפשרנו לגורמים אינטרסנטיים לפגוע בנו ובתרומתנו לכלכלה".
לדבריו, על רקע השינויים שיקבעו את עתידו של הענף החליטו הפעילים בתחום להתאגד ולפעול ביחד כארגון היציג של הפועלים בתחום ולהשפיע על עתידם המקצועי והכלכלי.
מה בכוונתכם לעשות?
"קודם כל אנו מברכים על ההחלטה להסדיר את התחום ונשמח ליטול חלק מרכזי בהליכי ההסדרה" אומר בן יאיר. "לאיגוד שורה של מטרות ויעדים ובראשון ייצוג הענף בהליכי חקיקה שישפיעו על עתידו, פעילות מול הרגולטורים השונים ובכללם הרגולטור החדש על התחום והסדרת מערכת היחסים ושיתופי הפעולה עם המערכת הבנקאית וכן מתן כלים מקצועיים לעוסקים בתחום".
בנוסף, מטרה מרכזית של האיגוד היא לפעול לשינוי תדמית הענף והעוסקים בו, תוך מתן דגש לחשיבותו לתרומתו הממשית לכלכלה ולעסקים בישראל.
"אנו מאמינים כי במיוחד על רקע השינויים החלים בתחום, פעולות אלה, המצריכות בחלקן שימוש באנשי מקצוע חיצוניים, קריטיות על מנת לתת מענה לאתגרים בפניהם אנו ניצבים".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il