TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הסקירה השבועית של מחלקת המחקר ב- First Index


FIRST INDEX
מדדי המניות המובילים בארה"ב ממשיכים לכבוש שיאים חדשים ולשמור על ימים ירוקים.

שווקי המניות בעולם:
"שווקי המניות חווים את אחת מהתקופות הדוביות הטובות שלהן. שלושת מדדי המניות המובילים בארה"ב (דאו גונס, נאסד"ק ו- s&p500) נמצאים בשיאים היסטוריים ואנו מקבלים ימים ירוקים יום אחר יום ברציפות. למרות שאין ממש מה שיערער על העליות בשוק המניות האמריקאי, הסבירות לתיקון טכני מאוד גבוהה. הדלק שהניע את מחירי המניות מעלה, היה ללא ספק התוצאות הרבעוניות המצוינות אשר הן הציגו בשבועות החולפים – השבוע נראה ירידה משמעותית במניות הגדולות המדווחות, מה שיקשה על המשך העליות. בנוסף, לאחר מהלך כזה של עליות, שחקני השוק מחפשים לממש רווחים וכתוצאה מכך שלושה ימים של ירידות הן לא דבר מפתיע".

בנוגע להעלאת ריבית אפשרית בארה"ב:
השוק ממשיך לצפות הסתברות גבוה להעלאת ריבית ולכן ההתחזקות של הדולר צפויה להמשיך ולהתגבר בטח לנוכח הצפי וכמובן בגלל פערי הריביות בינו לבין מרבית המטבעות בעולם המערבי. נכון לסוף השבוע האחרון השוק צפוי להעלאת ריבית אחת או שתיים ביוני או בדצמבר בסבירות של 77% (דומה לשבוע שקדם לו).
במחלקת המחקר של FIRST INDEX מציינים הבוקר כי "השבוע הקרוב לפחות בכל הנוגע לדולר האמריקאי ולכלכלה האמריקאית ייסוב סביב הנאום של דונלד טראמפ ביום רביעי. במידה ונקבל שוב פעם דיבורים ברומו של עולם ללא ירידה לפרטי אסטרטגיה מדינית ברורה, לא משנה כמה בכירי הפד יהיו ניצים בנוגע להעלאת ריבית קרובה, אנו נקבל השבוע תנודה חריפה כנגד הדולר ואכזבה גדולה של המשקיעים מסביב לעולם. במידה ואכן נשמע נאום ספציפי ונוקב – הדולר ימשיך ויתחזק".

ברוך טולדנו, מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינלאומית First Index: "בשורה התחתונה, אין מטבע פוליטי יותר כיום מהדולר האמריקאי – הכיוון השבוע יקבע בנאום אחד, של דונאלד טראמפ, ברביעי. שבוע החולף הוא שבוע נוסף בו הדולר ממשיך במסע ההתחזקות לקראת העלאת הריבית המיוחלת בארה"ב. התנועה מגיעה בתנודתיות נמוכה יחסית ובמסחר תוך יומי הפכפך, הודות לשורה של התבטאויות גם מצד בכירי הממשל של טראמפ ומטראמפ עצמו, וגם לנוכח העובדה שהנתונים הכלכליים המשמעותיים יותר, כמו אינפלציה ותמ"ג, מצביעים על מגמת שיפור מצד אחד ונתונים אחרים מאכזבים כמו למשל: סקטור הנדלן שאכזב בשישי האחרון (מכירת בתים חדשים לינואר - 555 אלף לעומת צפי של 574 אלף) והתעסוקה, אשר הציג נתון שלילי בתביעות הראשוניות לדמי האבטלה ועמד על 244 אלף לעומת צפי של 241 אלף".

בשוק המט"ח - דולר-שקל:
"הנתונים של כלכלת ישראל ממשיכים להציג תוצאות טובות יחסית לעולם המערבי, כאשר המדד המשולב של בנק ישראל עלה בחודש ינואר ב-0.2% . בנוסף, הלמ"ס מדווחת על עלייה - 6.7% ברבעון הרביעי של 2016 בייצור התעשייתי. כל זאת, בנוסף לנתוני התוצר אשר מעידים על התרחבות הכלכלה המרומית והעלייה (אמנם איטית אך עלייה) באינפלציה מאשררים את חוזקו של המטבע המקומי. בשבוע בו הדולר מתחזק ברמה הרוחבית ואל מול השקל הוא נחלש במרבית השבוע ומסיים כמעט באותו השער (על רמת התמיכה 3.71 שקלים לדולר), ההתחזקות של השקל כאן כדי להישאר. ההשקעות הזרות ממשיכות לזרום אל תוך הכלכלה ואין מנוס מהמשך ההתחזקות. מה שיכול לגרום לעצירה בהתחזקות הוא הכלי המלאכותי היחידי בארסנל הכלים של בנק ישראל- רכישות דולרים. כאשר הורדת ריבית נוספת איננה אפשרית, ד"ר קרנית פלוג לא תהסס להמשיך ולהגדיל את יתרות המט"ח של הבנק".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il