TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

התייחסות אורי גרינפלד, כלכלן ואסטרטג ראשי בפסגות להחלטת ריבית הפד.


בהתאם לציפיות המוקדמות, הפד המשיך גם החודש במדיניות ה"אנחנו רוצים להעלות ריבית אבל מחכים לרגע המתאים" והותיר את הריבית ברמתה.
במקביל, בפד ניסו לשדר לשווקים שהעלאת הריבית תגיע בדצמבר (14 מתוך 17 חברי הפד מעריכים שהריבית תועלה בדצמבר) אבל השווקים לא ממש קונים את ההערכה הזו (ההסתברות הגלומה להעלאת ריבית בדצמבר עלתה מ-58% ל-61% בלבד). האמת, קשה להאשים את המשקיעים בסקפטיות יתר. עד דצמבר הרבה דברים יכולים להשתבש, בעיקר בגזרה הפוליטית בארה"ב ובאירופה, כך של"הבטחה" הזו אין שום משמעות. יתרה מכך, מתחילת השנה הפד משדר לשווקים בעיקר חוסר החלטיות כך שנראה שבפד עוד עשויים להשתמש בעובדה שברנג'לינה כבר לא ביחד כתירוץ לדחייה נוספת של העלאת הריבית. יתכן שחשוב לציין ששלושה חברי וועדה (מתוך עשרה) הצביעו נגד ההחלטה ורצו להעלות את הריבית, תופעה שלא נצפתה מאז דצמבר 2014. מצד שני, לאור חוסר ההחלטיות של חברי הפד (רוזנגרן שהצביע נגד ההחלטה נחשב עד לא מזמן בעל תפיסה יונית) יתכן וזה ממש לא חשוב.

אין דבר כזה הפסד מכובד
מדיניות הפד בשנה האחרונה מזכירה יותר מכל התנהלות של קבוצת כדורגל שהיא אנדרדוג מובהק המגיעה לשחק מול ברצלונה. אמנם, במסיבת העיתונאים בדצמבר האחרון ילן אמרה את כל הדברים החשובים כמו "ננסה להקדים את ההתפתחויות הכלכליות" (אנחנו באים לנצח) ו"אנחנו מתחשבים רק בפעילות הכלכלית ולא בשווקים" (כדורגל משחקים 90 דקות והכל יכול לקרות) אבל המציאות מלמדת שבפד לא ממש מאמינים בגישה הזו. בהודעה אמש הפד מציין בפירוש כי הוא ממתין לעדויות נוספות לכך שהכלכלה מתקדמת לכיוון הנכון. אם נחזור לאנלוגית הכדורגל, ילן משחקת בטקטיקה הגנתית וקשה כמובן להאשים אותה. עם זאת, כאשר קבוצה שבוחרת בטקטיקה כזו נקלעת לפיגור היא מוצאת את עצמה בין הפטיש לסדן. אם ממשיכים לשמור על אותה הטקטיקה ההפסד כנראה מובטח. אם משנים טקטיקה ומנסים להבקיע שער עלולים לספוג שערים נוספים ולסיים את המשחק בתבוסה. בעוד מספר חודשים, כשהאינפלציה תחזור לאזור היעד של הפד (2%), ילן תצטרך להחליט באיזה טקטיקה היא בוחרת כאשר העלאת הריבית עלולה להתנגש בסנטימנט פחות חיובי בשווקים לאור ההתפתחויות הפוליטיות ואי העלתה עלולה להביא את הפד במועד מאוחר יותר לרדוף אחרי האינפלציה.
שורה תחתונה: נתראה שוב בעוד שלושה חודשים לסיבוב נוסף של "תעלה או לא?" כשהפעם הסיכונים (לשני הצדדים) יהיו כנראה גבוהים יותר. לפחות לא משעמם.

השלכות על השווקים
שוק האג"ח כמובן לא מתרגש יותר מדי כי המשקיעים לא ציפו גם כך להעלאת ריבית. גם במידה ואכן תרשם העלאה בדצמבר, תוואי הריבית קדימה צפוי להיות מתון כך שהתשואות לא צפויות לעלות באופן מהותי. עם זאת, העליה באינפלציה צפויה להוביל לעליה בציפיות האינפלציוניות, בעיקר אם הפד יתחיל לגמגם גם בדצמבר ויאותת לשווקים שהוא מוכן לסבול אינפלציה גבוהה מהיעד. לכן, חשיפת יתר לרכיב הצמוד נראית כאסטרטגיה אטרקטיבית. לגבי שוקי המניות, חוץ מהשפעות קצרות טווח של מספר ימים, מדיניות הפד לא צפויה לשנות את המגמה, גם אם הריבית אכן תועלה בדצמבר. צמיחה חיובית ורמת ריבית (אבסולוטית) נמוכה יתמכו באפיק המנייתי בטווח הבינוני והוא צפוי להמשיך במגמה החיובית.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il