TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

S&P על יישום ריבית שלילית


רשימת השווקים גדלה, האפקטיביות מוטלת בספק, אך הריבית השלילית היא חלק מסביבת הפעילות לעת עתה
S&P Global פרסמה סדרת דו"חות של מומחי S&P, המתייחסים להשלכות של הריביות השליליות על הכלכלות והשווקים הפיננסיים הבינלאומיים. הבנקים המרכזיים באירופה, דנמרק, שוודיה, שוויץ ויפן יישמו מדיניות של ריבית שלילית. מדינות בהן מיושמת מדיניות ריבית שלילית מייצגות באופן מצטבר כ-25% מהתמ"ג העולמי וקרוב לכ- 500 מיליון איש חיים בהן.

S&P סבורה כי לנקיטת מדיניות קיצונית זו תהיה השלכות מכוונות ולא מכוונות על השווקים, משקיעים, צרכנים וקובעי מדיניות. באשר תהיה מטרת מדיניות הריבית השלילית: התמודדות עם רמת אינפלציה נמוכה, בלימת התחזקות המטבע או עידוד הצמיחה, חוסר הוודאות של השלכות יישום מדיניות זו יישאר.
להלן הממצאים העיקריים העולים מסקירת המומחים של S&P:
· הנתונים באירופה מראים סימנים המצביעים ששיעור הריבית השלילית משיג את האפקט הרצוי, בין אם באמצעות עידוד מתן אשראי בנקאי או החלשות של היורו- שהינם בעלי השלכות חיוביות על הפעילות הכלכלית. לעומת זאת, אין כמעט עדויות המצביעות על ממצא דומה לגבי ביצועי הכלכלה ביפן. יתרה מכך, התנהגות היין לא היתה כמתוכנן וככל הנראה התחזקות המטבע הגבילה עוד יותר את השפעת הריבית השלילית.

· יישום מדיניות של ריבית שלילית לאורך זמן עלול לפגוע ברווחיות הבנקים, ובכך להחליש את אחד ממנגנוני האשראי, שעשוי לסייע בהמרצת הפעילות הפיננסית. המרדף אחר תשואות גבוהות יותר עלול להגדיל הן את רמת הסיכון של המלווים והן את נטל החוב של חברות לא פיננסיות. שיעור ריבית שלילית יוביל ללקיחת סיכון מופרזת, אשר עלולה ליצור לחץ אשראי ודפולטים אפשריים, אשר הם עצמם עשויים לפגוע בכלכלה ולייצר צורך לתמריצים נוספים.

· הסביבה הפוליטית מקשה על יישום המדיניות הפיסקאלית שנועדה לתמרץ כלכלות, ומובילה לעלייה בשימוש כלים מוניטאריים, כגון שיעור ריבית שלילית. מצב זה של שיעור ריבית שלילית מתקיים אף על פי שמדיניות פיסקאלית עשויה להיות כלי אפקטיבי יותר, ללא תוצאות לא מכוונות של הגדלת פרופיל סיכון ההשקעה של מנהלי נכסים, חברות ביטוח, קרנות פנסיה וכו'.

· רמת אי וודאות של מדיניות הריבית השלילית עלתה על רקע ההחלטה של בריטניה לפרוש מהאיחוד האירופאי, החלשות הפאונד וההקלה הכמותית עליו הכריז הבנק המרכזי של אנגליה בתחילת אוגוסט. אף על פי שמדיניות הבנק המרכזי באירופה מכוונת בעיקר להחלשות של היורו מול הדולר, העובדה שמטבע נוסף נחלש מול הדולר עשויה להקשות על תוכנית הבנק המרכזי.

· אחת מההשלכות שאנו בוחנים כנקודת מוצא לדירוגים הינה הרגישות בסביבה המאקרו כלכלית והפיננסית אשר עשויה לעוות את הביקוש וההיצע לאשראי ובהמשך להוביל לבועות נכסים. בועות אלו אינן מחזיקות לאורך זמן ועלולות להוביל לשיבושים בזרימת האשראי. התוצאה מכך הינה שרמות הצמיחה המרוסנות/מתונות יתערערו עוד יותר.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il