TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עקב חוסר הוודאות המתמקד בעיקר באירופה, אנו ממליצים להקטין חשיפה למניות באירופה בעיתוי הנוכחי


המלצות השקעה שבועיות של הראל פיננסים
מה עושים השבוע?

1. תיק השקעות – זו עדיין לא הזדמנות להגדלת סיכונים

בשבוע שעבר המלצנו כאן להקטין סיכונים בתיקי ההשקעות (הקטנת חשיפה למניות וחשיפה לאגח קונצרני בדירוג נמוך), בעיקר על מנת למזער את התנודתיות בטווח הקצר. להערכתנו, רמת הסיכון עדיין גבוהה בגלל חוסר יציבות פוליטית, חשש מפגיעה בצמיחה וכלים פחות אפקטיביים של בנקים מרכזיים עקב רמות מינימליות של ריביות. בנקודת הזמן הנוכחית אפשר לומר בביטחון גדול יחסית 4 מסקנות:

n העלאת ריבית היא צעד שלא נמצא על הפרק בשום מקום בעולם, כולל ארה"ב, לפחות לטווח הזמן הבינוני, עד לאחר שנראה איך מתפתחת הדינמיקה של הסחר העולמי והצמיחה העולמית. מחוץ לארה"ב, העלאת ריבית גם כך לא היתה על הפרק. לאור הסרת צפי עליית הריבית בקרוב, מומלץ להיות במח"מ של כ-3.5 שנים באפיק השקלי הממשלתי. התשואות במח"מים הארוכים יותר לא מפצות על הסיכון, ולהערכתנו הן עשויות להפגין תנודתיות גדולה בתקופה הקרובה.

n זה זמנם של הנכסים הסולידיים. בשלב ראשון בעיקר אג"ח ממשלה וראינו את התשואות יורדות כבר ביום שישי (אג"ח ל-10 שנים בארה"ב סגר בתשואה של 1.56%, בבריטניה אג"ח ל-10 שנים בתשואה הנמוכה אי פעם של 1.09%, גרמניה - מינוס 0.04%, וביפן מינוס 0.18%) בשלב הבא נראה חזרה מסיבית יותר גם לדירוגים הגבוהים באג"ח הקונצרני.

n אינפלציה – הנושא יורד מדרגה אחת מטה. לפחות בטווח הקצר, צפויה ירידה בצמיחה העולמית וירידה במחירי הסחורות. לפיכך, תיתכן ירידה בציפיות האינפלציוניות , אך חשוב להבין שבחלק הקצר של העקום הציפיות הנגזרות מהשוק הרבה יותר נמוכות מכפי שצופים כלכלני המקרו ולכן, נראה שחלק זה יהיה פחות פגיע. אנחנו ממשיכים לתת משקל עודף לשקלים על הצמודים בתיק האג"ח.

n מניות – להערכתנו זו עדיין לא הזדמנות כי התנודתיות צפויה להימשך לפחות בזמן הקרוב. בשלב זה נשארים בחשיפה של 70% מהמקסימום, שאליה ירדנו בשבוע האחרון.

2. מניות – נשארים בחשיפה של 70% מהמקסימום

מחזורי המסחר ביום שישי היו גדולים משמעותית מהרגיל (באירופה פי 4 מהממוצע לחודשים האחרונים, בלונדון פי 5 ובארה"ב כמעט פי 3). מי שהוביל את הירידות היו הבנקים: מדד הבנקים האירופי ירד ב-14.5% ובארה"ב ירד מדד הפיננסים ב-5.4%. מניות הפיננסים זכו בתקופה האחרונה לסיקור לא מועט. בנקודת הזמן הזו אנו מעריכים שהסיכון במניות הפיננסים הישראליות נמוך מאלה שבאירופה וארה"ב. מנגד, גם הסיכוי נמוך יותר (לא ראינו אותן עולות כשהאחרים עלו).

בשבוע שעבר המלצנו כאן להוריד חשיפה למניות לכ-70% וכרגע אנו עדיין שומרים על רמת חשיפה כזו. אין ספק כי הריבית הנמוכה תחזיר משקיעים לאפיק זה (ולכן ראוי להישאר בחשיפה לאפיק), אך להערכתנו זה עדיין מוקדם מדי. בעוד כשבועיים תתחיל עונת הדוחות לרבעון השני בוול סטריט והדבר עשוי להסית את תשומת הלב לכיוון זה, אם כי ייתכן שחברות רבות יפרסמו אזהרות לנוכח חוסר הוודאות בבריטניה (בריטניה היא היעד החמישי בגודלו ליצוא של ארה"ב, עם יצוא בהיקף כ-56 מיליארד דולר). הציפיות הן לעונת דו"חות לא טובה במיוחד, כאשר שיפור צפוי רק במחצית השנייה של 2016.

עקב חוסר הוודאות המתמקד בעיקר באירופה אנו ממליצים להקטין חשיפה לאירופה – לא בגלל שברור מה הולך להיות, אלא בגלל התנודתיות הגדולה הצפויה שם (כל חדשה תוביל לירידה או לעלייה קיצונית מדי). ארה"ב ממשיכה להיות העוגן בחשיפה לחו"ל. כמו כן, העובדה שהשוק המקומי מהווה כ-50% מתיק המניות שלנו אמורה דווקא לסייע במקרה זה, לאור הערכתנו כי הירידות כאן יהיו מתונות יותר, כפי שראינו עם פתיחת המסחר הבוקר. המניות הגדולות (ובעיקר הדואליות) עדיפות יותר בנקודת הזמן הנוכחית, לאור הסחירות הגדולה יותר בהן והעובדה שהן נהנות מהתחזקות הדולר.

3. אג"ח קונצרני – דירוגים גבוהים

בניגוד לשוק המקומי שבו שבוע המסחר החל בירידות שערים בכל מדדי הקונצרני, בעולם היה בסוף השבוע הבדל ברור בין האג"ח בדירוגי השקעה שעלה (למעט סקטור הבנקים), לבין האג"חים בדירוגים הנמוכים שירדו. בשניהם המרווחים מעל אג"ח ממשלתי גדלו, לאור הביצועים החזקים של הממשלתי.

הירידות במדדי התל בונד המקומיים היום (א') נעו בין 0.48% בתל בונד 20 ועד 0.70% בתל בונד תשואות הצמוד ו-0.91% בתל בונד תשואות השקלי. מדד אג"ח הבנקים ירד ב-0.30%.

בתקופה האחרונה המלצנו על עלייה לרמות הדירוג הגבוהות יותר בקונצרני וההמלצה הזו עדיין רלוונטית – במיוחד אחרי הירידות של תחילת השבוע.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il