TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הבורסה צפויה להיפתח במגמה מעורבת


פער הארביטראז' המשוקלל של המניות הדואליות הינו שלילי בשיעור של 0.3%
הבורסה בתל אביב צפויה להיפתח במגמה מעורבת על רקע מגמה דובית בשווקי העולם.

שחר רחמני מנהל שירות האיתותים על השוק בארה"ב בהיבט הטכני:
במוקד השבוע: יום שישי - גם נתון התמ"ג וגם נאום ג'נט יילן באותו היום.
מקרו גרמני שפורסם היום בסדר אך פושר יותר בגוש כולו,לכן מימושים קלים באירופה.

שבוע שעבר :
לאחר מס' ימי חולשה ראינו ביום שישי תיקון עולה חזרה ,טוב שהשוק עלה והתרחק מתמיכה אך הסיומת לא הייתה מרשימה
במיוחד. לא הצטרפו קונים ויש גם גורמים שליליים במסחר ( עד להכרעת כיוון.. ).

המשקיעים מחפשים את הכיוון הבא בשוק
בזמן שהנפט התאושש יפה מאוד בחודשים האחרונים משפל 27 דולר לחבית עד 50 בקרוב , ( כבר יש שם קשיים ברמות 50-48) , ראינו שהשוק האמריקיאי חזר
קרוב לשיאים אך לא פרץ. יש קושי כבר יותר משנה לפרוץ את השיאים ואני מחכה להכרעת שוק לכיווני הקייץ בהיבט 3-2 חודשים קדימה.

הערכת מגמה ראשית וארוכה ( לא טווח קצר ) ללא שינוי:
סבירות נמוכה לפריצת השיאים , אך לא פוסל סבירות גבוהה יותר לנסיגה בהמשך לשפל שנתי או נמוך מכך.
מחכים שיכנסו הטריגרים הנכונים להניע את השוק.בינתיים מדשדשים ברמות 2100-2000 וכל חריגה תתן אינדיקציה, זה בגדול.

החלטת הריבית - הפד
כשיש חוסר וודאות מלאה לגבי הכלכלה הגלובלית ובכלל כיוון השווקים אנו רואים שהמשקיעים ממשיכים להתמקד בנושא הריבית.
לדעתי יהיה טבעי אם יעלו ריבית במינורי ביוני , הרי עדין הריבית תישאר נמוכה.כל הסתבכות אחרת תמשיך להקרין לא טוב ותעלה חשש בקרב משקיעים.
במוקד מלבד התמ"ג בשישי הקרוב גם דוח התעסוקה הבא ב 3 ליוני.

בהיבט הטכני
המדד המרכזי ממשיך לשחק סביב ממוצעים 20 + 50 יום ,עדין נסחר מעל ממוצע 200 יום. כך שטכנית המדד המרכזי והשוק בשליטה.
בדר"כ אם מתחיל מהלך מימוש בשוק הוא יוצא כשהמדד מעל הממוצעים ולכן יש עדין סבירות טובה למרות הפתיחה המעורבת היום שנראה בהדרגה ניסיון התקדמות נוסף לכיווני 2070 או קצת יותר אך לפני כן יתכן גם מגע באזורי 2040.
בשביל לקבל אינדיקציה לעליה לפחות ל 2070 צריך ראשית לראות פריצת 2060. מלמטה התמיכות 2040-2030 עדין מתפקדות וכמובן השפל של שבוע שעבר 2025 חשוב.

לסיכום:
ממשיך הדשדוש הכללי והזיגזג בלי מגמה חזקה וברורה ,מחכים לראות איך יתפתח כיוון השוק הסגירה של חודש מאי חשובה בהשוואה לשפל חודש אפריל ( מעל או מתחת ל 2030).טווח קצר השוק עדין בשליטה , אפשר שנראה המשך חיובי פושר ולקראת סופ"ש או בהתקרבות לסוף החודש שוב התקפלות לשבירת התמיכה הקרובה ונסיגת שוק.

אנחנו במצב in play כלומר המדד כביכול החל לסגת מרמות 2110-2080 וכל עוד ומתחת הוא בנסיגת שוק, ומכאן בוחנים האם יצליח לפתח מומנטום ללמעלה בניגוד למה שהחל ויפתיע או ימשיך בהיחלשות הסנטימנט בהדרגה עם הכרעה שלילית.

תגובת גיא יהודה, כלכלן בכיר במערך המחקר והאסטרטגיה בפסגות, להודעת הריבית של בנק ישראל.
"על פניו, נתוני הצמיחה והאינפלציה החלשים שהתקבלו בשבועות האחרונים יצרו ציפיות מסוימות לפעולה נוספת מצדו של בנק ישראל. עם זאת, ברמת הריבית הנוכחית, כל צעד מרחיב נוסף, בשלב זה, מהווה שימוש בכלים לא קונבנציונליים, ולכן הרף לפעולות מרחיבות נוספות נותר גבוה מאוד. יתרה מכך, לא בטוח בכלל שהתנאים הכלכליים, גם לאחר פרסום נתוני הצמיחה והאינפלציה, גרועים כפי שנראה במבט ראשון. נכון, מדד המחירים היה נמוך מהצפי בחודשיים האחרונים אך גם היה גבוה מהצפי בחודשיים שקדמו להם. יתרה מכך, המדד ללא אנרגיה והורדות יזומות של הממשלה עומד היום על 0.4%, סביבת מחירים מתונה אך לא קטסטרופה.
נתון הצמיחה אכן היה חלש אך זאת בעיקר כתוצאה מחולשה נקודתית של 3 חברות ספציפיות שהשפעתן על היצוא משמעותית מאוד. בנוסף, נתוני הצמיחה ה"מאכזבים" ממשיכים להצביע על גידול מרשים בצריכה הפרטית והתרחבות, מפתיעה בעוצמתה יש לציין, של ההשקעות.
נוסיף לכך את העובדה ששוק העבודה בישראל מאוד חזק - שיעור האבטלה ירד ל-4.9%, שיעור המשרות הפנויות ממשיך להיות גבוה מאוד והשכר הריאלי גדל בשנה האחרונה ב-3.4%, הקצב הגבוה בעשר השנים האחרונות.
בשורה התחתונה, תידרש הרעה משמעותית ומתמשכת בפעילות הכלכלית על מנת שהתנאים יבשילו לפעולה מרחיבה נוספת מצד בנק ישראל, לעת עתה נראה כי המשק עוד רחוק משם. להערכתנו, בבנק ישראל יתמידו במדיניות הנוכחית בעתיד הקרוב, בטח לאור הקולות הנשמעים לאחרונה בארה"ב לגבי העלאת ריבית בחודשי הקיץ."


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il