TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ישיבת הריבית של הבנק ביפן עשויה להצית את התנודתיות בשוק המט"ח העולמי


הבנק המרכזי ביפן מעוניין לתמרץ את הבנקים להעניק אשראי אך כלל לא בטוח כי לאשראי הזה יהיה ביקוש, וזאת לאור אמון הצרכנים והעסקים הנמוך במדינה.
הבנק היפני יקווה כי הצעדים יסייעו לבלום את מגמת התיסוף בין, מה שיעניק עוד מרחב נשימה עבור הבנק להמתין לחלחול של המדיניות לכלכלה עצמה.

מחלקת המחקר של קבוצת אופקים, החברה המובילה בישראל בניהול סיכונים פיננסים, מפרסמת סקירה על השוק היפני לקראת ישיבת הריבית של הבנק של יפן: " למרות שגם הבנק הפדרלי צפוי להתכנס הערב, נראה כי דווקא ישיבת הריבית של הבנק של יפן (BOJ), הלילה, עשויה לגנוב את ההצגה ולהצית את התנודתיות בשוק המט"ח העולמי, בעיקר במסחר בין, וגם בבורסה המקומית ביפן.

בינואר האחרון הפתיע הבנק המרכזי היפני, בראשות הנגיד קורודה, כשחתך את הריבית על פיקדונות לטריטוריה שלילית, במטרה להמריץ את הכלכלה המקומית ואת האינפלציה. שלושה חודשים חלפו מאז, והמהלך הדרמטי לא הניב לפי שעה את התוצאות המקוות – היקף ההלוואות של הבנקים עדיין בשפל, הביקוש לאג"ח מדינה עדיין גבוה למרות התשואות האפסיות, והאינפלציה עדיין אפסית. ואולי מדאיג מכול, הין, למגינת לבם של היצואנים, רק ביצר את מעמדו כמטבע "מקלט בטוח" וטיפס לשיאים חדשים, כששער החליפין של הדולר-ין צנח מאז תחילת פברואר בכ-8.5%.

למרות שהנגיד קורודה מקפיד להביע אמון באפקטיביות של מדיניות הבנק, נתוני הצמיחה והאינפלציה מציירים תמונה הפוכה וגם התיסוף בין מגביר את הלחץ על הבנק לפעול. אם הבנק יבחר לעמוד מנגד, הדבר עשוי לפגוע באמון המשקיעים ולגרום לסחרור מסוכן במסחר בין ובשוק המניות.

האם נותרה עוד תחמושת במחסנית של קורודה? לאור המדיניות האגרסיבית הנוכחית, נראה כי הבנק יוכל בעיקר להגביר הילוך, למשל, להוריד בשיעור נוסף את הריבית השלילית על פיקדונות או להרחיב את היקף רכישת הנכסים, או לגוון את תמהיל הרכישות ולרכוש יותר מניות.

בסוף השבוע התפרסמו דיווחים, על סמך מקורות יודעי דבר בבנק, לפיהם הבנק עשוי להחיל ריבית שלילית גם על הלוואות הבנק. אם הריבית השלילית על פיקדונות היוותה סוג של תמריץ שלילי עבור הבנקים להעניק אשראי, הרי שריבית שלילית על הלוואות מטעם הבנק המרכזי, תהווה תמריץ נוסף, חיובי, להעניק אשראי. הבנקים למעשה ירוויחו פעמיים – הן מהריבית השלילית על ההלוואה מהבנק המרכזי והן מהריבית שהבנק מציע ללווה. מה הסיכויים של מדיניות זו להצליח? ובכן, הבעיה היא שבסופו של דבר מדובר בתמריץ עבור הבנקים להעניק אשראי, אך בכלל לא בטוח – כפי שראינו בחודשים האחרונים למרות הריבית השלילית על פקדונות –כי לאשראי הזה יהיה ביקוש, וזאת לאור אמון הצרכנים והעסקים הנמוך במדינה. הבנק יקווה כי, לכל הפחות, הצעדים יסייעו לבלום את מגמת התיסוף בין, מה שיעניק עוד מרחב נשימה עבור הבנק היפני להמתין לחלחול של המדיניות לכלכלה עצמה".

אודות קבוצת אופקים

קבוצת אופקים היא החברה המובילה בישראל בתחום ניהול הסיכונים הפיננסים. אופקים מובילה פעילות גלובלית של ניהול סיכונים פיננסים, נגזרים וחוב. קבוצת אופקים מפעילה את חדר המסחר החוץ בנקאי הגדול בישראל ומחלקת מחקר וייעוץ אשר מלווה את מיטב החברות במשק, תוך כדי תהליכים מורכבים של הערכות שווי וניהול נכסים ייחודיים כגון סחורות, ריביות ומדד. המקצוענות, העצמאות ואי התלות של הקבוצה באף גורם מסחרי, מאפשרים לאופקים לעזור ללקוחות עסקיים לשמור על שולי הרווח שלהם מפני שחיקה בגלל תנודות במט"ח. הקבוצה משרתת למעלה מ 1,000 לקוחות, הפרוסים גלובלית והפועלים בחתך נרחב של תעשיות ושווקים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il