TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

האסטרטג הראשי של IBI על פריגו- הלך הפאפא הלכה הפרמיה


סטיבן טפר, אנליסט הפארמה של IBI בית השקעות
אתמול אחה"צ יצאה ההודעה הרשמית שהמנכ"ל פריגו ג'ו פאפא התפטר ובמקומו מונה סמנכ"ל התפעול לשעבר ג'ן הנדריקסון (בעל ותק של 27 שנה בחברה במגוון תפקידי ניהול), ולתפקיד יו"ר הדירקטוריון מונתה לורי בארלס (חברה ותיקה בדירקטוריון החברה).
במקביל, הוציאה החברה אזהרת רווח לרבעון Q1 והורדת תחזיות משמעותית לשנה 2016כולה:
· הרווח לרבעון צפוי להיות בין 1.71$ ל- 1.77$ למניה, נמוך משמעותית מהתחזיות בשוק ל- 1.89$ למניה.
· ההכנסה לרבעון צפויה להיות בין 1.33 ל- 1.35 מיליארד דולר, נמוכה גם היא מהתחזיות בשוק ל- 1.4 מיליארד דולר.
· תחזיות הרווח של החברה לשנת 2016 בין 8.2$ ל- 8.6$ למניה, יחסית לתחזיות שנתנו בפברואר ל- 9.5$ ל- 9.8$ למניה, הורדת תחזיות של כ- 13%.
אזהרת הרווח והורדת התחזיות נובעת מהתחרות ומירידת מחירים בתחום התרופות הגנריות במרשם, מחולשה נוספת בפעילות של אומגה שצפויה להמשך לפחות עד סוף השנה, וכן מהצפי לירידה בהיקף ההשקות החדשות.
כמו כן, החברה צפויה לעשות מחיקות נוספות בקשר לנכסים של אומגה, מה שמעיד על עומק הבעיות באומגה ומידת הכישלון העסקי של הרכישה.

ג'ו פאפא שנוטש את החברה בטריקת דלת לטובת חברת וליאנט מהווה בשורה רעה מאוד לפריגו.
חברת וליאנט, שנמצאת במשבר עמוק - כתוצאה ממודל עסקי בעייתי שמתבסס על העלאת מחירים אגרסיבית, צרות עם הדוחות הכספים האחרונים ומינוף מטורף שהביא את החברה לסף פשיטת רגל - זקוקה למנכ״ל ששמו הולך לפניו.
נטישת פריגו לטובת וליאנט החבוטה זה רע מכמה סיבות:
1. פריגו נסחרה היסטורית וגם כיום בפרמיה על השוק. לפחות חלק מהפרמיה מיוחס לצוות הניהול החזק בהנהגתו של פאפא, שהיה מוערך מאוד בשוק. פאפא הולך – גם חלק מהפרמיה הולך.
2. החברה נמצאת בנקודה מאוד רגישה שבו היא מתמודדת עם קשיים במיזוג של חברת אומגה. עזיבתו של המנכ"ל מערער את השדרה הניהולית ופוגע בתהליכים מול אומגה – פגיעה נוספת ברווחיות בשנתיים הקרובות.
3. מהלכי פיתוח-עסקי אגרסיביים של החברה תרמו באופן משמעותי לצמיחה בעבר ותרמו לפרמיה שהחברה קיבלה. המנכ"ל החדש יהיה עסוק פנים אירגונית ויחשוש להמשיך באותו קו של פיתוח עסקי – עוד חלק מהפרמיה הולך.
4. עצם העובדה שהמנכ"ל פאפא נוטש את פריגו בשעת משבר לטובת חברה שנמצאת לפחות על פני השטח במשבר הרבה יותר עמוק, מעלה את החשש שהמשבר של פריגו-אומגה חמור ממה שהשוק תופס – עליה נוספת באי-ודאות.

בשורה התחתונה: הירידה של אתמול בהיקף של 18% אל מתחת ל- 100$ בהחלט מוצדקת. מחיר של 100$ עדיין משקף מכפיל רווח של 12x על תחזיות הרווח הנוכחיות של החברה לשנת 2016, גבוה מזה של מיילן וטבע שנסחרות במכפילים של x9 ו- x10 בהתאמה.

פריגו צפויה לפרסם את הדוחות לרבעון ראשון 2016 ביום חמישי ה- 12 במאי 2016 בשעה 13:00 (בשעת המנגלים של יום העצמאות), ולקיים שיחת וועידה עם המנכ"ל החדש בשעה 15:00.
כמובן שנרצה להבין עד כמה המצב חמור ולא רק באומגה אלא גם בתחומים הנוספים של החברה, ואיך המנכ"ל החדש מתכנן לתקן את המצב ולהחזיר את החברה לפסים של צמיחה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il