TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

גידול מתמשך בפרמיות ובדמי הגמולים של הראל


צמחו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב- 9% לכ- 14 מיליארד ש"ח
רווחי הראל בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-150 מיליון ש"ח
~~~
הדוחות כוללים בונוס בהיקף של 30 מיליון ש"ח שחילקה הראל לעובדיה
לרגל 40 שנים להיווסדה

הראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסים פרסמה את דוחותיה הכספיים לתשעת החודשים הראשונים ולרבעון השלישי של שנת 2015:
הרווח הכולל לאחר מס בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2015 הסתכם ב- 150 מיליון ש"ח, לעומת רווח כולל בסך של 462 מיליון ש"ח, בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ברווח הכולל נובע מהגורמים הבאים: התשואות הנמוכות שנרשמו בשוק ההון והירידה בהיקף דמי הניהול המשתנים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עדכון תביעה חריגה בענפי חבויות בסך של כ- 77.5 מיליון דולר אשר מתוכו השייר העצמי של החברה הינו כ- 15 מיליון דולרים אשר מרביתם נכללו כהוצאה בתקופת הדוח, שחיקה נמשכת בתוצאות פעילות הביטוחים הקבוצתיים במגזר הבריאות, הנובעת מעלייה בשיעור התביעות, לצד שחיקה בתוצאות החיתומיות בענף רכב רכוש במגזר ביטוח כללי, הנובעת מגידול בשיעור התביעות.
כמו כן בתוצאות הכספיות נכללו השפעות חד פעמיות בשל תשלום בונוס מיוחד בהיקף של 5,000 ש"ח לכל אחד מעובדי הקבוצה לרגל 80 שנות פעילות בתחום הביטוח של משפחת המבורגר, ולציון 40 שנות פעילות של קבוצת הביטוח הראל. העלות הכוללת של המענק לכל עובדי הקבוצה הסתכמה בכ-30 מיליון ש"ח לפני מס וכן השפעת שינוי מדיניות חשבונאית בנושא מדידת נדל"ן לשימוש עצמי, ממדידה על בסיס עלות מופחתת למדידה על בסיס שווי הוגן. השינוי במדיניות כאמור הגדיל את הרווח הכולל בסך של כ-47 מיליון ש"ח לאחר מס. ההפסד הכולל ברבעון השלישי הסתכם ב- 130 מיליון ש"ח, לעומת רווח של 115 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הכולל לעומת הרבעון המקביל אשתקד נובע, בעיקר מהשפעת שוק ההון שהתשואות בו בתקופת הדוח היו נמוכות מהתשואות בתקופה המקבילה אשתקד, וכן מהחזר דמי ניהול משתנים ברבעון השלישי של שנת 2015 בסך של כ- 77 מיליון ש"ח, וזאת בהשוואה לגביית דמי ניהול משתנים בסך של כ-37 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. משחיקה נמשכת בתוצאות פעילות הביטוחים הקבוצתיים במגזר הבריאות, הנובעת מעלייה בשיעור התביעות, משחיקה בתוצאות החיתומיות בענף רכב רכוש במגזר ביטוח כללי, הנובעת מגידול בשיעור התביעות וכן מהכללת תשלום בונוס מיוחד שחילקה הראל לעובדיה בסך של 30 מיליון ש"ח, בתוצאות.
סך הפרמיות שהורווחו ודמי הגמולים בתשעת החודשים הראשונים של 2015 הסתכמו בכ- 13.9 מיליארד ש"ח, לעומת 12.8 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 9%.
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם, ליום 30 בספטמבר 2015, לסך של 4.74 מיליארד ש"ח.

סך הנכסים המנוהלים על ידי הקבוצה בביטוח, קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות נאמנות, תעודות סל ושירותים פיננסים, הגיעו ביום 30 בספטמבר 2015 של 177.3 מיליארד ש"ח, לעומת היקף נכסים של 178.5 מיליארד ש"ח בסוף תשעת החודשים הראשונים של 2014.

חסכון ארוך טווח:
הרווח הכולל בפעילות חסכון ארוך טווח (ביטוח חיים, פנסיה, גמל והשתלמות) בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2015 הסתכם ב- 117 מיליון ש"ח, למול רווח כולל של 88 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח הכולל נובע בעיקר בשל ירידה בריבית חסרת הסיכון ובתשואות הגלומות בנכסים כנגד ההתחייבויות הביטוחיות בתקופה המקבילה אשתקד. השפעה זו קוזזה בחלקה מהתשואות בשוק ההון שהתשואות בו היו נמוכות מהתשואות בתקופה המקבילה אשתקד בתקופת הדוח. ההפסד הכולל בפעילות חסכון ארוך טווח (ביטוח חיים, פנסיה, גמל והשתלמות) הסתכם ברבעון השלישי ב- 106 מיליון ש"ח, לעומת רווח כולל של 0.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. המעבר מרווח להפסד נובע בעיקר מהתשואות בשוק ההון ברבעון השלישי שהיו נמוכות מהתשואות ברבעון המקביל אשתקד וכן מהחזר דמי ניהול משתנים ברבעון השלישי של 2015 בסך של כ- 77 מיליון ש"ח למול גביית דמי ניהול משתנים בסך של כ- 37 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. השפעות אלו, קוזזו בחלקן מהשפעות הריבית והגדלת ההתחייבויות הביטוחיות בשל בדיקת נאותות העתודות (LAT) בתקופה המקבילה אשתקד, בשל הירידות בריבית חסרת הסיכון בסך של כ - 49 מיליון ש"ח לפני מס. ברבעון הנוכחי לא נכללו השפעות כאמור וזאת בשל כך שלא חל שינוי בריביות המשמשות להיוון ההתחייבויות הביטוחיות.

קרנות הפנסיה
הרווח הכולל מניהול קרנות הפנסיה בתשעת החודשים הראשונים של 2015 הסתכם ב- 53 מיליון ש"ח לעומת רווח כולל של 52 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הכולל מניהול קרנות הפנסיה הסתכם ברבעון השלישי של 2015 ב-15 מיליון ש"ח, לעומת רווח כולל של 20 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
דמי הגמולים שנגבו על ידי קרנות הפנסיה של הקבוצה הסתכמו, בתשעת החודשים הראשונים של 2015 בכ- 3.99 מיליארד ש"ח, לעומת כ-3.55 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 12%. דמי הגמולים שנגבו על ידי קרנות הפנסיה של הקבוצה ברבעון השלישי הסתכמו ב-1.4 מיליארד ש"ח, לעומת 1.29 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 11%.
היקף הנכסים המנוהלים על ידי קרנות הפנסיה ממשיך לצמוח ונכון ליום 30 בספטמבר 2015 עומד כעת על כ-35 מיליארד ש"ח, לעומת כ-30.2 מיליארד ש"ח ליום 30 בספטמבר 2014, גידול של 16%. הגידול ביחס לשנה קודמת נובע מגידול בסכומי ההפרשה של העמיתים ומהתשואה שהושגה בתקופת הדוח.


ביטוח חיים
הרווח הכולל בביטוח חיים הסתכם, בתשעת החודשים הראשונים של 2015 לסך של 31 מיליון ש"ח, לעומת הפסד כולל בסך של 5 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. המעבר מהפסד לרווח נובע בעיקר בשל הירידה בריבית חסרת הסיכון ובתשואות הגלומות בנכסים כנגד ההתחייבויות הביטוחיות בתקופה המקבילה אשתקד. השפעה זו קוזזה בחלקה מהתשואות בשוק ההון שהתשואות בו היו נמוכות מהתשואות בתקופה המקבילה אשתקד ובשל היקף דמי הניהול המשתנים שהיו נמוכים מדמי הניהול המשתנים שנגבו בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופת הדוח גבתה החברה דמי ניהול משתנים בסך של כ- 29 מיליון ש"ח, למול סך של כ- 138 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
ההפסד הכולל בביטוח חיים הסתכם ברבעון השלישי ב- 130 מיליון ש"ח, לעומת הפסד כולל של 37 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהפסד נובע בעיקר נובע בעיקר מהתשואות בשוק ההון ברבעון השלישי שהיו נמוכות מהתשואות ברבעון המקביל אשתקד וכן מהחזר דמי ניהול משתנים ברבעון השלישי של 2015 בסך של כ- 77 מיליון ש"ח למול גביית דמי ניהול משתנים בסך של כ- 37 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. השפעות אלו, קוזזו בחלקן מהשפעות הריבית והגדלת ההתחייבויות הביטוחיות בשל בדיקת נאותות העתודות (LAT) בתקופה המקבילה אשתקד, בשל הירידות בריבית חסרת הסיכון בסך של כ - 49 מיליון ש"ח לפני מס. ברבעון הנוכחי לא נכללו השפעות כאמור וזאת בשל כך שלא חל שינוי בריביות המשמשות להיוון ההתחייבויות הביטוחיות.
סך הפרמיות שהורווחו בביטוח חיים בתשעת החודשים הראשונים של 2015, הסתכמו ב-3.2 מיליארד ש"ח, לעומת סך של 2.8 לתקופה המקבילה אשתקד גידול של 12%. הפרמיות שהורווחו בתקופת הדוח היוו כ- 37% מכלל הפרמיות שהורווחו בקבוצה בתקופת הדוח. סך הפרמיות שהורווחו בביטוח חיים הסתכם ברבעון השלישי ב- 993 מיליון ש"ח, לעומת כ- 944 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 5%.
קופות גמל
הרווח הכולל בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות של הקבוצה, בתשעת החודשים הראשונים של 2015 הסתכם, לסך של 33 מיליון ש"ח, למול 42 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. קיטון של 21%. הרווח הכולל בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות הסתכם ברבעון השלישי לסך 8 מיליון ש"ח, לעומת 18 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע משחיקה בשיעור דמי הניהול וגידול בהוצאות.
דמי הגמולים שנגבו על ידי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות בתשעת החודשים הראשונים של 2015 הסתכמו ב-1.3 מיליארד ש"ח, לעומת כ-1.2 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 7%. דמי הגמולים שנגבו על ידי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות ברבעון השלישי הסתכמו ב-447 מיליון ש"ח, לעומת כ- 438 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 2%.
היקף הנכסים המנוהלים בקופות הגמל המנוהלות בקבוצה, ליום 30 בספטמבר 2015, הסתכם לסך של 28.9 מיליארד ש"ח, לעומת סך של 29 מיליארד ש"ח ליום 30 בספטמבר 2014. הקיטון בסך של 0.5% נובע מצבירה שלילית נטו.

ביטוחי בריאות
ההפסד הכולל במגזר ביטוחי הבריאות הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של 2015 ב- 38 מיליון ש"ח, למול רווח כולל של 174 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. המעבר מרווח להפסד נובע בעיקר מהתשואות בשוק ההון בתקופת הדוח שהיו נמוכות מהתשואות בתקופה המקבילה אשתקד ומהשחיקה הנמשכת בתוצאות הפעילות בפוליסות הבריאות הקבוצתיות, הנובעת מהעלייה בשיעור התביעות.

ההפסד הכולל במגזר ביטוח בריאות הסתכם ברבעון השלישי ב- 37 מיליון ש"ח, למול רווח של 57 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. המעבר מרווח להפסד נובע בעיקר מהתשואות בשוק ההון ברבעון שהיו נמוכות מהתשואות ברבעון המקביל אשתקד ומהשחיקה הנמשכת בתוצאות הפעילות בפוליסות הבריאות הקבוצתיות, הנובעת מהעלייה בשיעור התביעות.

הסך הכולל של הפרמיות שהורווחו במגזר ביטוח בריאות הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של 2015, ב- 2.96 מיליארד ש"ח, למול סך של 2.65 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 11%. הסך הכולל של הפרמיות שהורווחו במגזר ביטוח בריאות מהווה בתקופת הדוח כ- 34% מכלל הפרמיות שהורווחו בקבוצה. הסך הכולל של הפרמיות שהורווחו במגזר ביטוח בריאות הסתכם ברבעון השלישי של שנת 2015 ב- 1.03 מיליארד ש"ח, למול סך של כ- 929 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 11%.

ביטוח כללי
הרווח הכולל בביטוח כללי הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של 2015 לסך של 56 מיליון ש"ח, למול רווח כולל של 244 מיליון ש"ח קיטון של 77%. הקיטון ברווח הכולל בתקופת הדוח נובע בעיקר מהשפעת שוק ההון, שהתשואות בו היו נמוכות מהתשואות בתקופה המקבילה אשתקד, עדכון תביעה חריגה בענפי חבויות ואחרים בסך כ- 77.5 מיליון דולר לפני מס אשר מתוכו השייר העצמי של החברה הנו כ- 15 מיליון דולרים אשר מרביתם נכללו כהוצאה בתקופת הדוח, עדכון ריבית ההיוון המשמשת בחישוב חלק מההתחייבויות הביטוחיות, וכן השחיקה בתוצאות החיתומיות בענף רכב רכוש, הנובעת מגידול בשיעור התביעות.
ההפסד הכולל בביטוח כללי הסתכם ברבעון השלישי לסך של 40 מיליון ש"ח, למול רווח כולל של 43 מיליון ש"ח. המעבר מרווח להפסד כולל נובע בעיקר מהשפעת שוק ההון, שהתשואות בו היו נמוכות מהתשואות בתקופה המקבילה אשתקד, וכן מהשחיקה בתוצאות החיתומיות בענף רכב רכוש, הנובעת מגידול בשיעור התביעות.

הפרמיות ברוטו הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של 2015 לסך של 2.3 מיליארד ש"ח, למול 2.4 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בפרמיות ברוטו בתקופת הדוח נובע בעיקר מקיטון בחלקה של הראל ביטוח בביטוח כלי רכב של עובדי המדינה בתקופת הדוח ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הפרמיות ברוטו הסתכמו ברבעון השלישי של שנת 2015 הסתכמו לסך של כ- 596 מיליון ש"ח, לעומת כ- 631 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד,


הראל פיננסים:
הכנסות במגזר שוק ההון והשירותים הפיננסים הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של 2015 לסך של 231 מיליון ש"ח, למול 223 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 4% הנובע בעיקרו הגידול בהכנסות בתקופת הדוח למול התקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקרו מגידול בהכנסות מתחום תעודות הסל והפיקדון.
הרווח הכולל של הראל פיננסים בתשעת החודשים הראשונים של 2015 הסתכם בסך של 36 מיליון ש"ח, למול רווח של 45 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח בתקופת הדוח כולל ירידת ערך בגין שווי פעילות קרנות הנאמנות בסך של כ- 22 מיליון ש"ח לפני מס. בנטרול ירידת הערך כאמור, הסתכם הרווח לפני מס במגזר שוק ההון והשירותים הפיננסיים לסך של כ- 58 מיליון ש"ח לפני מס, גידול של כ- 32% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח ביחס לתקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקר מגידול בהיקף ההכנסות בתחום תעודות הסל והפיקדון.
ההפסד הכולל של הראל פיננסים ברבעון השלישי של 2015 הסתכם ב- 7 מיליון ש"ח, לעומת רווח של 19 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד ברבעון השלישי כולל ירידת ערך בגין שווי פעילות קרנות הנאמנות בסך של 22 מיליון ש"ח לפני מס. בנטרול ירידת הערך כאמור, הסתכם הרווח לפני מס במגזר שוק ההון והשירותים הפיננסיים לסך של כ- 15 מיליון ש"ח, קיטון של 21% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ברווח ביחס לתקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקר משחיקה בהיקף הנכסים המנוהלים בתחום קרנות הנאמנות ותעודות הסל והפיקדון.
היקף הנכסים המנוהלים נטו במגזר שוק ההון והשירותים הפיננסים תחת בית ההשקעות "הראל פיננסים" הסתכם, ליום 30 בספטמבר 2015, בכ-50.6 מיליארד ש"ח, לעומת סך של כ-59.4 מיליארד ש"ח בסוף התקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהיקף הנכסים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקר מפדיונות גבוהים בקרנות הכספיות שבניהול הראל פיננסים.

מישל סיבוני, מנכ"ל משותף בהראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסים


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il