TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הבעת אמון בשפיר הנדסה ותעשיה


איזה ריבית נקבעה במכרז לאג"ח המדורגות בדירוג של A+ עם אופק יציב ?
ביקושים של למעלה מכ-915 מיליון שקל בשלב המוסדי של הנפקת אג"ח ראשונה; גייסה כ-303 מיליון שקל

שפיר מנפיקה לציבור אג"חים שקליות, המדורגות בדירוג של A+ עם אופק יציב ע"י מעלות S&P

לאור ביקושי היתר, נקבעה במכרז ריבית של כ- 3.35%, בהשוואה לריבית מקסימלית שהוצעה בשיעור של 4.1%

חברת שפיר הנדסה ותעשייה השלימה בהצלחה רבה את השלב המוסדי בהנפקת איגרות החוב הראשונה שלה כחברה ציבורית. בשלב המוסדי של ההנפקה, שהתקיים בסוף השבוע, נרשמו ביקושי יתר גבוהים בהיקף של למעלה מכ-915 מיליון שקל פי 3 לערך מהסכום שביקשה החברה לגייס. החברה בחרה לגייס בשלב המוסדי סכום כולל של כ-303 מיליון שקל. השלב הציבורי של הנפקה יתקיים מחר.

שפיר ביצעה את הגיוס באמצעות הנפקה של סדרת אג"ח חדשה (סדרה א), המדורגת בדירוג של A+ עם אופק יציב על ידי חברת הדירוג מעלות S&P. איגרות החוב המונפקות הן שקליות, בלתי צמודות למדד, והן עומדות לפירעון במהלך השנים 2016-2025 ב-10 תשלומים שנתיים שווים. המח"מ של איגרות החוב עומד על כ-4.98 שנים, לאור ביקושי היתר הגבוהים שנרשמו בשלב המוסדי של ההנפקה, נקבעה בשלב זה ריבית שנתית בשיעור של 3.35%, בהשוואה לריבית מקסימלית בשיעור של 4.1% שהציעה החברה למשקיעים. יצויין,כי לחברה דירוג ממעלות התקף לגיוס חוב בהיקף של עד 600 מיליון שקל.
את ההנפקה הוביל קונסורציום חתמים בראשות פועלים אי.בי.אי, איפקס הנפקות, ברק קפיטל חיתום ואקסלנס חיתום.

שפיר הפכה לחברה ציבורית בחודש דצמבר 2014, אז גייסה כ-400 מיליון שקל בהנפקת מניות ראשונה לציבור. שוויה הנוכחי של שפיר בבורסה מגיע לכ-2.4 מיליארד שקל, וזאת לאחר שהחברה חילקה מאז ההנפקה דיווידנדים בהיקף כולל של כ-80 מיליון שקל.

עמית בירמן, סמנכ"ל הכספים של שפיר, מסר: "אנו מביעים תודתנו למשקיעים הרבים שהזרימו את הביקושים הגבוהים בשלב המוסדי בהנפקה, דבר המלמד מבחינתנו על האמון הרב של המשקיעים בחברה ובעסקיה בטווח הארוך. החברה תנצל את כספי ההנפקה לצורך המשך הרחבת פעילותה העסקית ולאיתור הזדמנויות השקעה בתחומי הפעילות שלה".

קבוצת שפיר, שפעילותה החלה בשנת 1968, מנוהלת ונשלטת מיום הקמתה על ידי משפחת שפירא , ופועלת ב- 4 מגזרים: תעשייה, זכיינות, תשתיות ומגורים. מגזר התעשייה, שהינו המגזר הדומיננטי בקבוצה, כולל: 4 מחצבות, 3 מפעלי אספלט, 13 מפעלי בטון מבוססי טכנולוגיה מתקדמת, וכן מערך הובלה התומך בפעילות.
במסגרת מגזר הזכיינות, הקימה ומנהלת החברה מספר פרויקטים לאומיים ברחבי הארץ, וביניהם: הנתיב המהיר לתל אביב, כנסת ישראל, וחניונים בירושלים ובת"א, קווי חלוקת גז טבעי באזור המרכז ובאזור חדרה והעמקים (הנמצאים בשלבי הקמה) , הקטעים הצפוניים של כביש 6 (בהקמה).
בתחום התשתיות החברה מתמחה בהקמה וביצוע של מגה פרויקטים מורכבים. בין הפרויקטים בהם מעורבת החברה כיום: הקמת נמל חיפה, מנהרות הרכבת המהירה לירושלים, הקטעים הצפוניים של כביש 6, מחלף רעננה דרום, כביש 20 (החיבור עם 531).
בתחום המגורים החברה נמצאת בשלבי תכנון והקמה של כ-1,100 יחידות דיור ברחבי הארץ, באור יהודה, ראש העין, נתניה, מודיעין ועוד, לרבות פרויקטים של פינוי-בינוי.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il