TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תושבי מבשרת ציון חשודים כי "רכשו" קרקע בעין כרם ב-1,800 ₪ תוך זיוף שובר תשלום


דרשו ממע"מ החזר של למעלה מרבע מיליון ₪ על הרכישה
באמצעות שיטה מתוחכמת הונו את רשות מקרקעי ישראל ואת רשות המסים ו"גילגלו" את הכספים דרך צ'יינג' של אשתו של אחד המעורבים * השלושה עומדים בפני כתב אישום בפרשת ענק אחרת

תושבי מבשרת ציון, ירון דוגה (47) ומשה קירמה (54), נעצרו ושוחררו בערבות במסגרת חקירה משותפת של יחידת החקירות של מכס ומע"מ בירושלים ושוטרי ימ"ר ירושלים בחשד כי ביצעו הונאה מתוחכמת כנגד רשות המסים, רשות מקרקעי ישראל וחברת עמידר, בעת רכישה של קרקע בעין כרם בירושלים שזכו בה במכרז וגזלו מקופת המדינה למעלה מרבע מיליון שקלים.

ירון דוגה הוא פושט רגל המנהל בפועל חנות לשירותי מטבע (צ'יינג') ברח' החבצלת בירושלים, הרשומה על שם אשתו, סיגל דוגה. השניים, יחד עם קירמה – עובד לשעבר בצ'יינג', נעצרו לפני כארבעה חודשים במסגרת פרשה אחרת ("מעבר לפינה"), בה נחשדו כי היו נותני שירותי המטבע העיקריים של קבוצה ממזרח ירושלים שהפעילה רשת הפצת חשבוניות פיקטיביות בתחום הבנייה שגזלה מקופת המדינה כ-600,000,000 שקלים. הם עומדים בפני הגשת כתבי אישום בעניינם בפרשה זו.

על פי החשד, דוגה וקירמה הגישו בשנת 2014 הצעה על שמו של קירמה לרכישת קרקע למגורים בשכונת עין כרם בירושלים, ששווקה על ידי חברת עמידר עבור רשות מקרקעי ישראל. באוגוסט 2014 קיבל קירמה הודעה על זכייתו במכרז והופקה לחובתו חשבונית לתשלום על ידי חברת עמידר בסך 1,812,062 ₪ עבור רכישת הקרקע.

מיד עם קבלת ההודעה על זכייה במכרז, פתח משה קירמה את חברת 'קדם השקעות ובנייה'. מספר ימים לאחר מכן, שולמו מטעמו של קירמה בסניף בנק הדואר לזכות רשות מקרקעי ישראל 1,812 ₪, המהווים אלפית ממחיר העסקה האמיתי, באמצעות שובר תשלום מזוייף. לאחר מכן זוייף שובר התשלום בשנית והגדיל את הסכום חזרה ל-1.8 מיליון ₪ והגיש למע"מ את השובר ה"מתוקן". קירמה דרש להחזיר את סכום המע"מ הנגזר מהעסקה, בסך של כרבע מיליון שקלים, לחשבון החברה החדשה - בקשה שאושרה לאחר מו"מ של מייצגיו מול מע"מ. ההחזר שנתקבל נמשך מחשבון הבנק של החברה והופקד בצ'יינג' של דוגה, ומיד לאחר מכן, הועברה הבעלות על חברת 'קדם' לאדם אחר.

עם הפיכת החקירה לגלויה, קירמה נעצר והובא לחקירה במשרדי מע"מ ירושלים, שם קשר עצמו לחשדות וגם את דוגה. שוטרי מרחב ירושלים הגיעו לביתו של דוגה על מנת להביא גם אותו לחקירה ביחידת החקירות מכס ומע"מ ירושלים, אך הוא ניסה להימלט דרך חלון ביתו; משנאלץ לפתוח את הדלת לחוקרים, ניתץ את הטלפון הנייד שלו.

ממסמכים שנמצאו במהלך החיפושים אצל השניים, עלה החשד כי עסקו גם בקיזוז והפצת חשבוניות פיקטיביות בעצמם, ובכך גזלו מקופת המדינה כספים רבים נוספים, נוסף לרבע מיליון השקלים שהועברו לקירמה עבור המע"מ שהוחזר לו בגין העסקה בעין כרם.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il