TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מעריכים שיוון והאיחוד האירופי ישובו לשולחן הדיונים


אנליסט אירופה באופנהיימר, ניר חצב, מתייחס לתוצאות משאל העם ביוון
"אחרי שבוע ארוך של אינסוף התבטאויות והערכות, היום בבוקר התברר סופית כי העם היווני בחר להצביע נגד ההסכם שהציעו נושיה של יוון ב-25 ביוני, ברוב גדול של כ-63%. ההערכות המוקדמות היו לקרב צמוד הרבה יותר בין המחנות אבל בסופו של יום, קיבלה ממשלת יוון הבעת אמון משמעותית מאוד מהציבור. שר האוצר היווני, יאניס וורופאקיס, פרסם בלוג לפני כשעה בו הוא הודיע במפתיע כי הוא עוזב את תפקידו באופן מיידי. לטענת וורופאקיס, הוא קיבל מספר רמזים, כולל מראש הממשלה שלו אלכסיס ציפראס, כי עדיף "שייעדר" מהמשך המו"מ. וורופאקיס כמובן ניצל את ההזדמנות והילל את האזרחים האמיצים של יוון, שהעזו להתנגד לאולטימטום של הטרויקה. באופן יותר אובייקטיבי ניתן להתבונן על המהלך כצעד משמעותי, אם כי סימבולי בלבד, של יוון לכיוון הנושים שלה. בכירים באיחוד האירופי ובקרן המטבע העבירו לא פעם ביקורת קשה על וורופאקיס ועל סגנון ההתבטאויות שלו והגדיל לעשות וולפנג שויבלה, שר האוצר הגרמני, שאף ציין בעבר כי וורופאקיס הוא “foolishly naive”. ייתכן ושר אוצר חדש (אולי ממפלגה חדשה?) יצליח לסייע בגישור הפערים בין הצדדים.

כעת, אחרי שקיבלה כתף קרה מהעם היווני, כל העיניים נשואות חזרה אל בכירי הטרויקה, בהמתנה לראות מה תהיה רוח הדברים. בתחילת השבוע שעבר ניסו הנושים להציג את השאלה במשאל העם כשאלה על הישארות יוון בגוש האירו. בהמשך השבוע התבטאויות אלו התמתנו מעט והיו אינדיקציות לכך שהמו"מ יימשך ללא קשר לתוצאה. היוונים אומנם הצביעו נגד ההצעה של הטרויקה מה-25 ליוני אבל לפי סקרי דעת קהל, קיים רוב משמעותי מאוד ביוון לטובת הישארות בגוש האירו. ההתבטאות המרכזית ביותר בתגובה לתוצאות המשאל היא של שר האוצר של הולנד, Jeroen Dijsselbloem, שהוא גם יו"ר קבוצת שרי האוצר של גוש האירו (Eurogroup), שציין כי : “This result is very regrettable for the future of Greece“.

התגובה בשווקים היא כמובן שלילית, אבל בהחלט גם לא היסטרית – מדדי המניות באירופה מאבדים כ-2-3% נכון לנקודה זו, האירו נחלש מינורית בלבד והתשואות על אגרות החוב הנחשבות ל-Safe Havens (ארה"ב, גרמניה, שוויץ, יפן) יורדות ביחד עם עליית תשואות של כ-10 נ"ב באגרות החוב של מדינות הפריפריה.

בהמשך היום יחליט הבנק המרכזי האירופאי האם להגדיל את מימון החירום לבנקים היוונים במסגרת תוכנית ה-ELA (Emergency Liquidity Assistance), שעומד כיום על 89 מיליארד אירו. כידוע, בשבוע שעבר בחר ה-ECB לא להגדיל את היקף מימון החירום, ובכך הכריח את הרשויות ביוון להכריז את מגבלות הון ועל סגירת הבנקים. ללא מימון נוסף מהבנק המרכזי, הבנקים היוונים לא יוכלו לחזור לשגרה, כשברקע דיווחים כי כמות המזומן בכספומטים מספיקה רק לעוד כמה ימים ואפילו פחות מזה. מאוחר יותר היום תיפגש אנגלה מרקל עם פרנסואה הולנד וביום שלישי תתקיים פגישה חירום של מנהיגי האיחוד האירופאי. כאמור, כבר היום אמורות להתקבל אינדיקציות ראשוניות לכיוון שאליו הולכים הדברים – האם לחזרה למו"מ או לפיצוץ ולצעדים קיצוניים.

הערכת הבסיס שלנו היא שבאיחוד האירופאי לא ששים לגרום ליציאת יוון מגוש האירו, על כל המשמעויות האידאולוגיות/פוליטיות (משמעותיות) והכלכליות (קצת פחות משמעותיות – יוון מהווה רק 2% מהתוצר המצרפי בגוש) של מהלך זה. לשני הצדדים היו לא מעט הזדמנויות בעבר "לפרק את החבילה" אך הם בחרו לא לעשות זאת. תוצאת משאל העם בהחלט מקשה על פתרון המצב אבל עם זאת, אנחנו מעריכים שהצדדים יחזרו לשולחן הדיונים לעוד כמה שבועות מייגעים של מו"מ".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il