TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כדי לעמוד בתחזיות המאתגרות בזק תצטרך למכור נדל"ן בהיקפים אדירים


אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות IBI
בזק פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2014 כולה. הדוחות משקפים היטב את שוק התקשורת של ימינו – תחרות עזה בסלולר ואוקיינוס כחול בתחום הקווי שמאפשר הצגת שיעורי EBITDA של 62.3%. התוצאות אגב קרובות מאד לתחזיות שלנו כאשר הרווח הנקי היה מעט גבוה מהערכתנו הושפע מהוצאות מימון נמוכות מאד של רק 17 מיליון שקל.

החדשה הגדולה של הדוחות הנוכחיים היתה התחזית שניתנה לשנת 2015 שם כבר חיכתה לנו הפתעה כיוון שבזק נתנה את התחזית כשהיא מאחדת כבר 9 חודשים מתוצאות יס.

התחזית שניתנה היא לרווח נקי בהיקף של 1.5 מיליארד שקל, EBITDA בהיקף של 4.2 מיליארד שקל ותזרים נקי של 2 מיליארד שקל.
להערכתנו ההשפעה של 9 חודשים ביס על האביטדה מסתכמת בכ 430 מיליון שקל כך שתחזית האביטדה בנטרול יס עומדת על כ 3.77 בטווח התחזית.
נזכיר כי בזק לא כוללת בתחזית השפעות של הסכמי קיבוצים מול ועדי העובדים שקמו והפרשות נוספות לפרישת עובדים, אבל כן כוללת המון הכנסות חד פעמיות ממכירות נדל"ן ונחושת – כמה המון ?

אם נניח כי האביטדה של פלאפון ובזק בינלאומי לשנת 2015 תעמוד על 900 מיליון שקל ביחד וההשפעה של יס היא כפי שציינו המשמעות היא שהפעילות הקווית צריכה להציג אביטדה של 2.87 מיליארד שקל כאשר ב 2014 האביטדה של הקווי עומדת על 2.67 מיליון שקל כלומר שיפור בקווי של 200 מיליון ש"ח. תחזית סופר אגרסיבית בשנה בה התחרות צפויה להיכנס. להערכתנו בזק בונה על מכירות נדל"ן בהיקף של לפחות 200 מיליון שקל וייתכן ואפילו יותר.

נחזור לתוצאות היום

בקווי – בזק מציגה עוצמה לא רגילה, החברה מצליחה גם הרבעון לא לאבד מנויי טלפוניה ונשחקת רק בשקל אחד בהכנסה הממוצעת למשתמש – נזכיר כי בזק כבר איבדה בעבר מנויים בקצב של 30 אלף ברבעון .
בתחום האינטרנט בזק מציגה גיוס של 29 אלף מנויים חדשים ושומרת על ההכנסה הממוצעת ברמה של 85 שקלים למנויי. המספרים התפעוליים של הקווי פשוט מרשימים.
בזק רשמה הכנסות חד פעמיות בהיקף של 23 מיליון שקלים וסה"כ הציגה אביטדה של 677 מיליון ש"ח המהווים 62.3% מההכנסות.

בסלולר – התחרות כמובן מגיע גם לפלאפון עם שחיקה של 3 שקלים בהכנסה הממוצעת למשתמש ואובדן של 24 אלף מנויים. סה"כ ההכנסות משירותים ירדו ב 26 מיליון שקל בהשוואה לרבעון הקודם ועמדו על 584 מיליון שקל. ההכנסות מציוד עמד על 251 מיליון שקל גידול של 37 שקלים בהשוואה לרבעון הקודם.

שימו לב פלאפון רשמה הוצאה חד פעמית בהיקף של 18 מיליון שקל בגין פרישת עובדים. כך שבנטרול ההפרשה פלאפון הייתה מציגה אביטדה של 202 מיליון שקל. נכפיל ב 4 נקבל 808 מיליון אביטדה נוריד את הכנסות הוט מובייל והמשך פגיעה בענף ונקבל כי בסבירות גבוהה פלאפון תציג אביטדה של סביב ה 500 מיליון שקל. אגב הכנסות פלאפון מהסכמי אירוח עמדו ב 2014 על 244 מיליון שקל כאשר להערכתנו סכום של כ 200 מיליון שקל אשר הגיע מהוט מובייל לא יחזור ב 2015.

בזק בינלאומי – בניגוד לסמייל ונטוויז'ן שמציגות פגיעה עקבית בהכנסות בזק בינלאומי הצליחה לצמוח השנה וביתר שאת בשני הרבעונים האחרונים. מצד שני בזק בינלאומי לא מצליחה להשתפר ברווח. הערכה שלי שבבזק בינלאומי מבצעים הרבה דברים מתחת לרדאר ברווחיות אפסית שמטרתה לבצר את מעמדה אצל הלקוחות. הערכה זו מקבלת חיזוק בכך שכל הצמיחה מגיעה דווקא מהמגזר העסקי, מגזר אותו סלקום ופרטנר מנסות לפצח כבר זמן רב.

סה"כ דוחות טובים של בזק בדיוק בצפי ובדיוק כאלה שמציגים את תמונת התחרות בישראל. התחזיות נראות לנו מאד מאתגרות וכדי לעמוד בהם בזק תצטרך למכור נדל"ן בהיקפים אדירים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il