TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כיל מגישה הצעה לרכישת מניות אלאנה פוטאש ב- 137 מיליון דולר קנדי


ההצעה הינה תמורת 0.5 דולר קנדי למניה לרכישת 84% מאלאנה שאינם בבעלות כיל, והיא תשולם ע"י כיל במזומן ובמניות כיל.רכישת אלאנה תאפשר לכיל להאיץ את פיתוח זיכיון מכרה האשלג של אלאנה באתיופיה.
הצעת הרכש של כיל קיבלה את תמיכת דירקטוריון אלאנה.

כיל, יצרנית גלובלית של מוצרים מבוססי מינראלים ייחודיים שמספקת את צרכיה החיוניים של האנושות בעיקר בשוקי המזון, החקלאות, והחומרים המורכבים, הודיעה היום, כי חתמה על הסכם לרכישת כל מניותיה של אלאנה פוטאש, חברה המתמקדת ברכישה ופיתוח נכסי אשלג, שמניותיה נסחרות בבורסה בטורונטו. כיום מחזיקה כיל ב- 16.36% ממניות אלאנה אשר נרכשו על ידה בשנת 2014, וכעת היא מציעה לרכוש את כל מניות אלאנה הנותרות. ההצעה הינה לפי מחיר של 0.5 דולר קנדי למניה, או כ-137 מיליון דולר קנדי והיא תשולם ע"י כיל תמורת מזומן ומניות כיל. הרכישה קיבלה את תמיכת דירקטוריון אלאנה ותתבצע בדרך של הסדר תחת החוק הקנדי. הרכישה כפופה לתנאים מסוימים, הכוללים בין היתר, אישור בעלי המניות של אלאנה כמו גם אישור בית המשפט ואישורים רגולטוריים אחרים.

רכישת מניות אלאנה על ידי כיל בשנת 2014 הייתה חלק מהסכם שותפות אסטרטגי בין כיל לאלאנה שכלל הסכם מכירה בלעדי (offtake) במסגרתו קיבלה כיל את הזכות לסחור, לרכוש ולשווק מיליון טון אשלג שנכרו במכרה דאנקיל שבאזור אפאר בצפון מזרח אתיופיה, ואספקת סיוע טכני לאלאנה בפיתוח ותפעול המכרה.

אלאנה מחזיקה בזיכיון לכריית אשלג באתיופיה, באמצעות חברה בתAllana Potash Afar Plc . בהתאם לבדיקת היתכנות, אלאנה מעריכה כי פרויקט דאנקיל יניב עד למיליון טון אשלג בשנה, במשך 25 שנים.

רכישת אלאנה הינה בהתאם לאסטרטגיית "הצעד הבא קדימה" של כיל להרחבת מקורות חומרי הגלם הגלובאליים שלה תוך הפחתת עלויות ייצור והתמקדות בשווקים מתפתחים שייתמכו בצמיחתה של החברה בעשור הקרוב. כיום כיל מפיקה אשלג ממכרות בישראל, ספרד ואנגליה ובשנת 2014 מכרה למעלה מחמישה מיליון טון אשלג ללקוחות ברחבי העולם.

רכישת הבעלות על חברת אלאנה תאפשר לכיל לשלוט בפיתוח פרויקט דאנקיל, להאיץ עבודות תכנון הנדסי מקדמי, להבטיח מימון של הפרויקט ולהפחית סיכונים הכרוכים בו. רכישת אלאנה תרחיב את מחויבותה של כיל לפרויקט ובכך, תגדיל את פוטנציאל הפיתוח המוצלח שלו.

כיל מאמינה כי ממשלת אתיופיה תומכת בצורה מלאה בפיתוח מקורות האשלג של המדינה במטרה לפתח את פוטנציאל החקלאות במדינה, למקסם את התפוקה החקלאית ולשפר את השימוש בדישון מאוזן בעיקר בקרב החקלאים הקטנים באתיופיה, וכי הממשלה הצביעה על האינטרס שלה בתמיכה במאמצי כיל בפיתוח התשתיות ובאספקת משאבי הטבע הנדרשים לפיתוח מכרה בקנה מידה גדול בדאלול.

במשך השנה האחרונה כיל האיצה את מאמציה לייצור אשלג ופיתוח השיווק באתיופיה במטרה לייצר שוק לאשלג באמצעות מימון תוכנית "Potash for Growth" – תכנית לעידוד המודעות לשימוש באשלג ובדישון. התוכנית כוללת הקמת מאות חלקות להדרכת השימוש באשלג באתיופיה, תמיכה במאמץ כלל ארצי למיפוי המינרלים בקרקע להתאמת הרכב הדשנים, ותמיכה במחקר של בוגרי אוניברסיטאות באתיופיה במטרה להגדיל את הידע בנושא דישון מאוזן בגידולים שונים ולסייע בפיתוח מומחים בתזונת הצמח.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il