TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

חברת הבת בהולנד נרכשה בשנת 2005 על ידי החברה ושותף פיננסי ,אשר החזיקו בהון המניות


תחזיק ב- 81.5% ממניות חברת הבת
חברת לודן הנדסה, הפעילה בשלושה מגזרים: מגזר שירותי תכנון הנדסי וניהול פרויקטים בתעשייה התהליכית, מגזר טכנולוגיות סביבה ואנרגיה מתחדשת ומגזר תוכנה ובקרה, דיווחה הבוקר על חתימת הסכם לרכישת מניות המיעוט בחברת הבת הולנדית (LUDANCOM), העוסקת במתן שירותים הנדסיים לתעשייה התהליכית בהולנד ובלגיה.
.
 המונפק והנפרע של החברה כדלהלן: 57.9% הוחזקו על ידי החברה, 38.6% הוחזקו על ידי שותף המיעוט, ו-3.5% הוחזקו על ידי מספר מנהלים בכירים של חברת הבת.
מהלך רכישת ההחזקות של שותף המיעוט משולב עם הרחבת החזקות המנהלים הבכירים של חברת הבת בהולנד, כך שבהשלמת המהלך, תחזיק החברה (באמצעות חברת בת ישראלית – לודן שירותי הנדסה בין-לאומיים בע"מ, להלן: "חברת הבת בישראל") ב-81.5% מהון המניות המונפק והנפרע של חברת הבת בהולנד, והמנהלים הבכירים יחזיקו ביתרת הון המניות המונפק והנפרע, בשיעור של 18.5%.
עלות רכישת מניות שותף המיעוט הינה סך של 4,360 אלפי אירו, אשר תמומן כדלקמן:
הלוואת מוכר בסך של 10 מיליון ש"ח, בריבית שנתית קבועה בשיעור של 5%, כאשר סכום הקרן יוחזר בתשלום אחד בתום 3 שנים ממועד הענקת ההלוואה, ותשלומי הריבית ישולמו בכל רבעון.
הלוואה ממקורות חיצוניים בסך של 5 מיליון ש"ח, למשך 5 שנים, בריבית שנתית קבועה בשיעור של 3.75%, כאשר סכום הקרן והריבית מוחזרים בתשלומים חודשיים.
תשלום נדחה בסך של 1,275 אלפי אירו, אשר ישולם לשיעורין במהלך שנתיים ממועד השלמת העסקה, ומקורו בתשלומים שיעמידו המנהלים הבכירים בגין רכישת 15% מהון המניות המונפק והנפרע של חברת הבת בהולנד (להלן: "החזקות המנהלים").
יובהר כי רכישת 15%החזקות המנהלים נעשתה במחיר המשקף שווי חברה נמוך מזה המשתקף ממחיר רכישת החזקות שותף המיעוט על ידי חברת הבת בישראל, אך גבוה מההון העצמי של חברת הבת בהולנד, ונקבע במשא ומתן שהתנהל עם המנהלים הבכירים.
חלק מתנאי מכירת החזקות המנהלים, הינה חתימתם על התחייבותם להמשך העסקתם בחברת הבת בהולנד לתקופה ארוכת טווח, כפוף לשיקול הדעת של הנהלת החברה להמשך העסקתם.
במשך כל תקופת ההתחייבות, יהיו החזקות המנהלים חסומות מפני עשיית עסקאות כלשהן, ומשועבדות לטובת חברת הבת בישראל. גם בתום תקופת החסימה האמורה, עדיין תחול על מניות החזקות המנהלים הגבלת עבירות, כך שבכל מקרה, אין באפשרותם של המנהלים הבכירים להעביר את החזקותיהם לצדדים שלישיים שאינה חברת הבת בישראל.
בין חברת הבת בישראל והמנהלים הבכירים נקבעו הסדרים שונים לרכישה חוזרת של החזקות המנהלים במקרים שונים של הפרת ההתחייבות לתקופת ההעסקה על ידי מי מהמנהלים, פיטורים ביזמת חברת הבת בהולנד או חברת הבת בישראל, הפרות בנוגע להעמדת התשלום הנדחה וכד'.
היקף הכנסות החברה בשלוש השנים האחרונות עומד על כ 35 מיליון יורו בשנה ותוצאות EBITDA , ממוצע של כ 1.5 מיליון יורו בשנה.

הרכישה תתצבע באמצעות חברה בת של מגזר ההנדסה (לודן הנדסה פרויקטים בין לאומיים), והיא תתבצע בפעימה אחת.

בהתייחס לרכישה, אמר ארנון אהרון, מנכ"ל משותף לודן חברה להנדסה: "הרכישה הינה חלק ממימוש האסטרטגיה של לודן, במסגרתה אנו פועלים להרחיב את פעילותה תוך שילוב הדוק עם יתר חברות הקבוצה. בחברה הנרכשת קיימות יכולות שיווק גלובליות, אשר יאפשרו ללודן להגדיל את חשיפתה לביצוע פרויקטים בחו"ל ובעיקר במדינות בהן לחברה ישראלית יש מגבלות גיאופוליטיות".
לודן תממן את הרכישה ממקורות חיצוניים בהתאמה לתוכניות ההתרחבות האסטרטגיות.

לודן סיימה את התשעה חודשים הראשונים של שנת 2014 עם הכנסות בגובה של 347 מיליון שקל, ורווח נקי בגובה של 4.2 מיליון שקל. זאת בהשוואה להכנסות של 346 מיליון שקל ורווח נקי של 7.0 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. סה"כ הון החברה ליום 30 בספטמבר 2014 הסתכם בכ-87 מיליון שקל. לודן

אודות החברה
חברת לודן חברה להנדסה בע"מ (להלן: לודן), והחברות המוחזקות על ידה פועלות בתחומי הנדסה שונים. השירותים הניתנים ע"י קבוצת לודן כוללים, בין היתר:
במסגרת חטיבת התוכנה והבקרה מסופקים שירותי תוכנה ובקרה תעשייתית, מערכות כרטוס לתחבורה ציבורית ומערכות לבדיקות אלקטרוניות בתעשיות הביטחונית.
במסגרת חטיבת טכנולוגיות סביבה מסופקים פתרונות טכנולוגים לטיפול בפליטות ממפעלי התעשייה, טיהור ושיקום קרקעות ומי תהום, טיפול בגזי פליטה ומתקני אנרגיות מתחדשות(Biogas & Biomass) אשר בחלק מהן לודן משקיעה בהון המניות.
במסגרת חטיבת ההנדסה מסופקים שירותי הנדסה וניהול פרויקטים, משרות חד דיסיפלנרי ועד פרויקטי Turn -Key.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il