TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

נגיף האבולה בשירות ההאקרים


בשבועות האחרונים אנחנו עדים לעליה חדה בהיקף מתקפות האינטרנט ובהונאות המנצלות את ההתפשטות המתוקשרת של נגיף האבולה בעולם.
איך תמנעו מאותן התקפות והאם באמת עיירה שלמה בארצות הברית נמצאת בהסגר?

ההתפשטות המתוקשרת של נגיף האבולה מנוצלת בשבועות האחרונים להפצת הונאות אינטרנט ותוכנות זדוניות כגון וירוסים ותוכנות ריגול למיניהן. אחת הדוגמאות המובהקות ביותר מגיעה אלינו מארה"ב שם דווח באתר חדשות סאטירי שהעיירה פורדון במדינת טקסס נמצאת בהסגר לאחר שכמה מתושביה, בני אותה משפחה, אובחנו כחולים בנגיף.

הידיעה אומנם פורסמה באתר החדשות הסאטירי ה National Report, אך עד מהרה הסאטירה הפכה להיסטריה כאשר קרוב לחצי מיליון גולשים שיתפו את הסיפור בפייסבוק – אשר נחשב על ידי רבים לאמיתי לחלוטין.

האם נגיף האבולה הוא בכלל קונספירציה?
האם הפצת הנגיף – החיסון נגדו – הם בעצם מזימה לשתול בכולנו שבבי מעקב זעירים? התשובה היא ככל הנראה לא, אבל זה לא מנע מהעומדים מאחורי הסיפור הזה להפיץ את השמועה – גם מעל דפי הפייסבוק.

עקב העיצוב האחיד של פייסבוק, לא ניתן להבחין במבט חטוף אם מדובר בסיפור אמיתי או לא ומה המקור שלו, וגולשים מתפתים ללחוץ על הקישורים ולשתף אותם מבלי לבדוק.

לא רק חדשות מזויפות
אך בהלת האבולה לא נגמרת רק בהפצת ידיעות חדשותיות מזויפות. בעוד אותם אתרי חדשות "סאטיריים" עושים את הרווח שלהם מכמות גולשים נכבדה שמגיעה לאתרים שלהם, האקרים ופושעי העולם המקוון מנסים לעשות את הקופון שלהם על חשבון המשתמשים. לשם כך הם מפיצים וירוסים ותוכנות זדוניות במטרה להשיג שמות משתמש, סיסמאות ואפילו מידע רפואי של הקורבנות.

דוגמה להפצה כזו של תוכנות זדוניות הגיעה בצורה של אימייל שמקורו כביכול הוא 'ארגון הבריאות העולמי' האימייל מכיל כביכול קובץ הנחיות איך על האזרחים לנהוג על מנת להישאר מוגנים מהנגיף, אך בפועל פתיחת הקובץ מדביקה את המחשב בנגיף קצת שונה – ווירוס שמספק לתוקפים גישה מלאה למחשב הקורבן.

הונאות שמפילות בפח מיליוני גולשים בשנה
ניצול של נושאים חדשותיים חמים להפצת הונאות אינטרנט הוא לא דבר חדש, אך הנוכלים מצליחים להפיל בפח מיליוני גולשים תמימים בשנה בהונאות שונות ומשונות. רק לאחרונה ראינו פרסומים מזויפים שניצלו את מותו הטראגי של השחקן רובין וייליאמס ובפרשות המטוס המלזי – זה שנעלם באוקיאנוס ההודי וזה שהופל מעל אוקראינה. הונאות מהסוג הזה הולכות אחורה גם לאסון הצונאמי במזרח ב 2004 ועוד.

כדי לא להפוך לקורבנות של הונאות מהסוג הזה, מומלץ לקחת בערבון מוגבל כל ידיעה חדשותית שאתם נתקלים בה ברשתות החברתיות ובמיוחד בפייסבוק. ובאופן כללי עדיף להתעדכן בחדשות באתרי החדשות המוכרים. בנוסף, לעולם אין לפתוח קבצים מצורפים בהודעות אימייל שאינכם בטוחים לחלוטין מי הוא השולח ושאכן הוא שלח לכם את הקובץ – שכן האקרים נעזרים בתיבות דואר פרוצות על מנת להפיץ הודעות ספאם והונאות אחרות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il