TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אנלייט חתמה על הסכם לרכישת השליטה בפרויקט אנרגיית רוח בפולין


בהיקף של 36 מגה-וואט
ההשקעה בפרויקט תבוצע באמצעות תאגיד ייעודי בשליטת אנלייט ובשותפות עם קרן CEE הבינלאומית; אנלייט תשקיע כ-4.5 מיליון אירו בפרויקט
ההכנסות השנתיות הכוללות הצפויות מן הפרויקט הן כ- 9.5 מיליון אירו ברוטו בשנה
אנלייט אנרגיה מתחדשת מקבוצת יורוקום הודיעה היום, יום שני, כי חתמה על הסכם לרכישת השליטה בחווה לייצור חשמל מאנרגיית רוח בפולין, הנמצאת בשלבי הקמה מתקדמים, בהספק של 36 מגה-וואט.

הפרויקט מצוי כיום בבעלותה המלאה של חברת GEO Renewables, חברה יזמית מקומית אשר פיתחה את הפרויקט מראשיתו. על פי תנאי העסקה, ההשקעה תבוצע באמצעות תאגיד ייעודי, בשליטת אנלייט (50.1%), אשר יוחזק בשותפות עם קרן China-CEE (49.9%). תאגיד ההחזקה המשותף של אנלייט והקרן ירכוש 50.01% מתאגיד הפרויקט (בשרשור), כאשר GEO, היזם המקומי, יישאר עם החזקות של 49.99% מתאגיד הפרויקט (בשרשור).

קרן CEE הנה קרן מיסודו של China Exim Bank בשיתוף עם מספר גופים מוסדיים נוספים. הקרן מתמחה בהשקעות באנרגיה, תשתיות ותקשורת במדינות מרכז ומזרח אירופה. לאחרונה השלימה הקרן עסקה משמעותית כשרכשה כ-16% בחברת האנרגיה הפולניתPEP תמורת כ-78 מיליון דולר. הקרן הנה בעלת חוסן פיננסי משמעותי ומגובה בהתחייבות של בנק EX-IM הסיני ובנקי EX-IM נוספים במרכז-מזרח אירופה לביצוע השקעות בהיקף של לפחות 500 מיליון דולר ארה"ב בפרויקטים שונים.

GEO Renewables הינה חברת ייזום פולנית עתירת ניסיון אשר עד כה פיתחה והקימה פרויקטים בהיקף מצטבר של 370 MW, ביניהם פרויקט הרוח הגדול בפולין עד כה בהספק של 120MW. GEO מחזיקה בצבר פרויקטים בפיתוח של מעל 800MW . בראש החברה עומד צוות עתיר ניסיון, בין היתר מחברות מובילות בתחום כגוןEBRD, Vestas, EDP, Repower ואחרות.

הפרויקט נמצא בשלבי הקמה מתקדמים. ספק הטורבינות בפרויקט הינו חברת VESTAS מדנמרק, מובילה עולמית בייצור טורבינות רוח. החברה מעריכה כי הפרויקט יחובר לרשת החשמל ויחל לפעול מסחרית עד לסוף שנת 2014. כמו כן, היקף הפרויקט עשוי לגדול ל-38 מגה ואט בעתיד הקרוב, עם קבלת ההיתרים הנדרשים.

השלמת העסקה מותנית בהתמלאות מספר תנאים מתלים טכניים בעיקרם, אשר צפוי כי יתקבלו בשבועות הקרובים.

הפרויקט ממומן בחוב בכיר, במתווה "PROJECT FINANCE" בהיקף של כ- 39 מיליון אירו לתקופה של 13 שנים המשקף מינוף בשיעור של כ- 80%. עלות הפרויקט הכוללת נאמדת בכ- 49 מיליון אירו, כאשר ההשקעה הכוללת הנדרשת מהחברה והקרן לשם רכישת 50.01% מתאגיד הפרויקט הנה כ- 9 מיליון אירו. חלק החברה הינו כ- 4.5 מיליון אירו. התמורה תשולם על פי שלבים ואבני דרך אשר נקבעו. החברה תעמיד את חלקה ממקורותיה העצמיים. ההסכם כולל מנגנון התאמת מחיר בהתאם למספר פרמטרים שיבחנו לאחר הפעלת המתקן.

לפי הערכות המסתמכות על מהירות הרוח שנמדדה באתר במשך מספר שנים, ועל דוחות רוח שבוצעו ע"י חברות ייעוץ בינלאומיות, חוות הרוח צפויה לייצר כ- 105,000 מגה-וואט שעה בשנה, וההכנסות הכוללות ממנה צפויות לעמוד על כ- 9.5 מיליון אירו ברוטו לשנה.

הסכם שיתוף הפעולה עם קרן CEE כולל אפשרות להשקעה בפרויקט נוסף המפותח ע"י חברת GEO, בהיקף של 110-214 מגה ואט. ההשקעה בפרויקט הנוסף אינה וודאית עדיין וכפופה להשלמת בדיקת הנאותות והמו"מ המסחרי בין הצדדים.

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אמר היום: "עם סיומו של תהליך בחינה ארוך, משלימה אנלייט אבן דרך חשובה באסטרטגיית החברה וחודרת לשוק שסומן על ידינו כיעד אטרקטיבי לפעילות. זיהינו כי בפולין קיים פוטנציאל רב בתחום אנרגיית הרוח, וכי מדובר במדינה צומחת, בעלת חוסן כלכלי התומכת בהשקעות בפיתוח וקידום מיזמי תשתית. אנו מאמינים כי העסקה שנחתמה היום תהווה סנונית ראשונה לפעילותנו בפולין. אנו גאים לשתף פעולה עם קרן CEE שהינה קרן בינלאומית מובילה בעלת תכנית השקעה משמעותית באזור ועם החברה היזמית GEO, בעלת ניסיון מרשים בפיתוח מיזמים בתחום אנרגיית הרוח והבאתם לידי מימוש. אנו מאמינים ששיתוף הפעולה יתרחב ויניב פירות עבור כל הצדדים".

Yuan Xingyong, סגן נשיא הבנק הסיני ליבוא ויצוא התייחס לעסקה ואמר: "אנו שמחים לשתף פעולה עם אנלייט לאור הניסיון הרב שהיא מביאה לשולחן. עבורנו מדובר בהשקעה לטווח ארוך המשקפת את מחויבותה החזקה של קרן CEE לשוק האנרגיה המתחדשת בפולין. אנו שמחים במיוחד על תפקידנו כזרז להשקעות זרות ישירות נוספות אשר ייכנסו למרכז ומזרח אירופה ומקווים לשחזר את ההצלחה במרבית ההשקעות העתידיות שלנו במרכז ומזרח אירופה".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il