TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הביצועים של השוק האמריקאי מראים שזה המקום הנכון להיות בו בחלק הגדול ביותר בחשיפה לחו"ל


תחזית שבועית לשוק ההון
1. מניות – הדו"חות הכספיים בארה"ב מפתיעים לטובה

בשבוע וחצי האחרון שבה האופטימיות לשוקי המניות, כאשר מי שבלטו לטובה במיוחד היו השוק היפני (כ-4%) והאמריקאי (2.25%). בארה"ב הגורם המרכזי לכך הוא הדו"חות הכספיים. עד עתה פרסמו 89 חברות ממדד S&P500 דו"חות, כאשר כמעט 70% היכו את תחזיות הרווח (הממוצע ההיסטורי לעקיפת התחזיות הוא 62%, כך שמצבנו טוב).

מהדו"חות עולה כי בממוצע רשמו החברות גידול של 1.2% ברווחיות, שיפור דרמתי לעומת השבוע הראשון של עונת הדו"חות שגרר הורדת תחזיות של אנליסטים רבים וצפי לשיפור אפסי ברווחים. ההכנסות המצרפיות עלו ב-2.6% והודות לעלייה המפתיעה הזו ייתכן שנראה בשבוע הקרוב העלאה מסוימת של תחזיות האנליסטים להמשך עונת הדו"חות. השבוע זרם הדו"חות בוול סטריט יהיה חזק במיוחד (כמעט שליש מחברות ה-S&P500 יפרסמו) עם דו"חות החברות הגדולות כמו מיקרוסופט, אפל, מקדונלדס ו-AT&T. מנגד, צפויים גם דו"חות של "חברות מומנטום" רבות כמו פייסבוק, נטפליקס, גיליאד וביוג'ן והתוצאות שלהן עשויות לקבוע במידה רבה איך יתייחסו המשקיעים למניו האלה בתקופה הקרובה. אחרי ביצועים מדהימים ב-2013 והתחלה טובה של 2014, בשבועות האחרונים המניות האלה היו גורם מרכזי בתנודתיות של השוק.

מניתוח סקטוריאלי של הדו"חות שפורסמו עולה כי דו"חות הבנקים (המגזר שפרסם את המספר הגדול ביותר של דו"חות) אמנם לא היו מרשימים, אך טובים מהצפוי. בממוצע, הכנסות הבנקים ירדו ב-3% כאשר נמשך השיפור בתיק האשראי לצד הפרשות נמוכות מאוד לחומ"ס והשיפור ניכר בעיקר בזכות התייעלות. מניות הסקטור מגיבות בהתאם ועל פניו זה נראה סקטור מעניין לתקופה. כך גם לגבי מגזר הבריאות, שהמניות בו נהנות מהאופטימיות של גל העסקות של הימים האחרונים (העסקה האפשרית שבה תרכוש פייזר את אסטרה-זנקה ב-100 מיליארד דולר וכן ההודעה של נוברטיס על רכישת חטיבת האונקולוגיה של גלקסו-סמיתקליין ב-16 מיליארד דולר ומנגד מכירת חטיבת ייצור החיסונים ב-7.1 מיליארד דולר. בעסקה אחרת מכרה נוברטיס את פעילות התרופות לבעלי חיים לאלי לילי ב-5.4 מיליארד דולר). הביצועים של השוק האמריקאי מראים שזה המקום הנכון להיות בו בחלק הגדול ביותר בחשיפה לחו"ל.

המשך השילוב בין דו"חות טובים לנתוני מקרו חזקים צפוי להערכתנו להמשיך את המגמה החיובית בשוקי המניות. השווקים המתעוררים רושמים בשבועות האחרונים ביצועים חזקים יותר מהשווקים המפותחים ותומכים בהמלצתנו לגוון במקצת את החשיפה המנייתית, אם כי צריך להביא בחשבון גם את תנודתיות המטבעות בהם. לא מומלצת חשיפה לשווקים כמו רוסיה או שווקים במזרח אירופה שמאוד מושפעים מרוחות המשבר עם אוקראינה. השוק המקומי צריך להמשיך להוות את מרכז הכובד בתיק המניות.

2. אג"ח קונצרני – הסביבה תומכת בהמשך מרווחים נמוכים

הדו"חות החיוביים בארה"ב מסייעים לשמור על מרווחי שפל באג"ח הקונצרני בהובלת הבנקים, שמרווחי האג"ח שלהם כיום הם הנמוכים ביותר מאז המשבר של 2008. גם בשוק המקומי נמשכת מגמת הירידה במרווחים ובתשואות ,כשמדדי הקונצרני הניבו תשואות נאות מתחילת אפריל (0.5%-1%). עם זאת, כדאי לשים לב כי במקרים רבים מדובר בביצועי חסר מול האג"ח הממשלתי שעלה בשיעור של עד 0.76%.

הביצועים של תל בונד תשואות היו טובים משאר מדדי התל בונד, דבר שתומך במבנה התיק הקונצרני שלנו שבו אג"ח קונצרני בדירוגי A משולב עם דירוגים מעט גבוהים יותר המאפשרים את הנזילות הנדרשת. מדדי התל בונד 20 ו-40 עלו מתחילת החודש ביותר מ-0.5%, אך במידה מסוימת הנתונים האלה מעוותים בשל עדכון המדדים שבוצע רגע לפני הפסח. בעקבות העדכון, התשואה של תל בונד 20 גבוהה מזו של תל בונד 40, אך כך גם המח"מ.

בגיבוי הירידה במרווחים בקונצרני בעולם, על רקע העובדה כי עודף התשואה האבסולוטי ממשיך להיות גבוה והיצע הקונצרני ממשיך לרדת, אנו מעריכים כי המגמה החיובית באפיק זה תימשך בתקופה הקרובה. לא מומלץ לשנות פוזיציה באפיק זה, אם רוב החשיפה היא בדירוגי A.

3. תיק השקעות – ממשיכים להמליץ על אג"ח לא ארוך בתיבול מניות.

בתקופה האחרונה נעות התשואות ל-10 שנים בארה"ב בטווח צר יחסית שבין 2.6% ל-2.8%. כרגע הן ברמה של 2.71%, פער של 0.6% מתחת לאג"ח ממשלתי ישראלי ל-10 שנים (ממשלתי שקלי 324). להערכתנו, עליית התשואות בשבוע האחרון בארה"ב לצד עליית ציפיות האינפלציה ממשיכות שלא לתמוך בחשיפה לחלק הארוך של העקום.

מי שניהל בתקופה האחרונה תיק אג"ח ממשלתי במח"מ בינוני עשה ביצועים לא רחוקים מאלה של המח"מ הארוך, בתנודתיות נמוכה יותר ולהערכתנו גם ברמת סיכון נמוכה יותר. להערכתנו, החשיבות של חשיפה למניות בתקופה של דו"חות מפתיעים לטובה גדלה.







הסקירה הנ"ל משקפת את חוות דעתנו במועד הפרסום. חוות דעתנו יכולה להשתנות בכל עת וללא מתן הודעה נוספת בעניין. החברה לא תהיה אחראית, בכל צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שיגרמו, אם יגרמו, כתוצאה משימוש בסקירה זו., וכן אינה מתחייבת כי התבססות על המידע המופיע בעבודה זו עשוי להניב רווחים. החברה מסירה אחריות מהקבוצה, מעובדי החברה ומעובדי החברות בקבוצה ונושאי המשרה בחברה ביחס לכל תביעה ו/או טענה שתעלה בהתבסס על הכתוב. החברה ו/או חברות קשורות אליה ו/או בעלי שליטה בה ו/או בעלי עניין במי מהם עשויים להחזיק ו/או לסחור, בעבור עצמם ו/או בעבור אחרים, בניירות הערך והנכסים הפיננסים המצוינים בסקירה הנ"ל. ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסים הנזכרים לעייל עלולים שלא להתאים לכל משקיע. אין לראות בסקירה זו משום שיווק השקעות או תחליף לשיווק השקעות או תחליף לייעוץ מס עצמאי. סקירה זו אינה מותאמת למטרות ההשקעה ולצרכיו האישיים והמיוחדים של כל משקיע.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il