TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ירושלים – שיאנית במכירת דירות חדשות 153 יח"ד בממוצע חודשי


ת"א במקום השני עם מכירות של 137 דירות בחודש
מנתוני משרד השיכון עולה כי מלאי הדירות החדשות בישראל יימכר תוך 10 חודשים; בתל אביב המלאי מספיק ל-9 חודשים בלבד

מצוקת הדיור נמשכת. על פי נתוני משרד השיכון, נכון לסוף המחצית הראשונה של 2013, מלאי הדירות החדשות עומד על כ- 21,000 דירות חדשות ועל פי קצב המכירות הנוכחי הם ימכרו בתוך כ- 10 חודשים. מידי חודש נמכרות בישראל 2,040 דירות חדשות מידי חודש.

ירושלים מככבת במקום הראשון בדירוג הערים בהם נמכרות הכי הרבה דירות חדשות בממוצע חודשי. מידי חודש נמכרות 153 דירות חדשות בעיר הקודש. והנתון המעודד לגבי ירושלים הוא שמלאי הדירות מספיק בשלב זה.

אילנית שי פרבר, משנה למנכ"ל דונה המשווקת פרויקט בעין כרם ובנווה יעקב בירושלים אמרה: "ירושלים בשנים האחרונות שינתה את פניה, היא הופכת להיות אטרקטיבית לקהלים מגוונים ורחבים שמגיעים אליה גם מחוץ לעיר ובכך מגדילה את הביקושים לעיר. כמו כן, בתקופה האחרונה ולאחר תקופה של שקט יחסית בפתיחה של פרויקטים, נפתחו לשיווק פרויקטים חדשים ומעניינים של בניה רוויה בשכונות ותיקות המאופיינות בבניה צמודת קרקע, כגון עין כרם, וזה הוביל לביקושים גבוהים גם בקרב תושבי האזור וגם בקרב תושבים מכל העולם אשר מבקשים לעצמם פיסת אדמה בעיר הקודש."

במקום השני ממוקמת תל אביב בה נמכרות 137 דירות חדשות מידי חודש. בניגוד לירושלים, בתל אביב יש מחסור בדירות חדשות והמלאי נכון לסוף המחצית של השנה עמד על 8.8 חודשים

לדברי רן בן אברהם, סמנכ"ל השיווק של צמח המרמן המקימה את פרויקט המגה יוקרה וויט סיטי יחד עם יורוקום נדלן ואת פרויקט בצלאל יחד עם קרסו נדל"ן "תל אביב סובלת מאותה תסמונת שסובלת כל עיר מרכזית וחשובה בעולם. לתל אביב אין מלאי קרקעות שזמין לבנייה מידית. האזור הכי מבוקש הוא מרכז העיר ובאזור זה אין כלל קרקעות לבנייה. שהביקושים כה גבוהים ואין היצע, מטבע הדברים המחירים עולים ויעלו".

במקום השלישי נמצאת פתח תקווה עם מכירות של 118 יח"ד בממוצע בחודש. יבנה, כוכבת הנדל"ן של השנתיים האחרונות ממוקמת רק במקום הרביעי עם מכירות של 90 דירות חדשות בממוצע חודשי אך המלאי אוזל ועומד על 6.9 חודשים בלבד.

מלבד ירושלים, אחת הערים היחידות שאינה סובלת ממצוקת דירות היא נתניה. מידי חודש נמכרות בנתניה 76 דירות חדשות ומלאי הדירות בעיר יספיק לשנה וחצי. עם זאת, יש לציין כי מלאי דירות היוקרה בקו ראשון לים הולך ואוזל. לדברי יקי בריגה, מנכ"ל ובעלים של חברת בריגה המקימה את פרויקט YAM והמלך דויד בעיר, "נתניה פורצת גבולות בכל הקשור לנדל"ן למגורים. למרות מחירי הדיור היקרים שלה היא מצליחה להתברג בעשירייה הראשונה במספר הדירות הנמכרות בממוצע חודשי לצד תל אביב. העובדה כי מצד אחד הביקושים עולים ומצד שני היצע הדירות בפרויקטים הממוקמים על קו החוף פוחת הופכת את הדירות למאוד מבוקשות".

את העשירייה הראשונה סוגרת חיפה עם מכירות של 74 דירות חדשות בממוצע חודשי ובית שמש עם מכירות של 51 דירות חדשות בחודש ומלאי שעומד על 4.7 חודשים בלבד.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il