TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מיטב: קרנות הנאמנות הקנייתיות ממשיכות להכות את המדדים ולהציב תחרות של ממש לתעודות הסל


אילוסטרציה - אנשים עומדים על מטבעות
האם הציבור טועה? רוב כספי הציבור הלכו השנה לתעודות הסל המנייתיות אך דווקא קרנות הנאמנות האקטיביות השיגו הרבה יותר
מיטב בית השקעות מפרסם היום (ב') בדיקת ביצועי קרנות הנאמנות למול תעודות הסל.

מאז תחילת השנה:
ב-5 קבוצות (מתוך 6) של קרנות הנאמנות המתמחות במניות בישראל הייתה התשואה הממוצעת גבוהה באופן ממשי בהשוואה למדד הבנצ'מארק.

82 מתוך 105 קרנות (78%) היכו את מדד היחס ורק 22% פיגרו אחריו.

ב-12 החודשים האחרונים:

בכל 6 הקבוצות של קרנות הנאמנות המתמחות במניות בישראל הייתה התשואה הממוצעת גבוהה באורח משמעותי מזו של מדד הבנצ'מארק.

79 מתוך 102 קרנות (77%) היכו את מדד היחס ורק 23% פיגרו אחריו.

שוק המניות בישראל מצביע מאז תחילת השנה ועד לסוף נובמבר 2009 על תשואות מרשימות בכל קנה מידה. המדדים המובילים עלו בשיעורים חדים ביותר. מדד ת"א 25 עלה ב- 65.3% , מדד ת"א 75 זינק ב-134% מדד ת"א 100 עלה ב-77.9%. מדד מניות היתר עלה ב-110.5% ומדד הנדל"ן הרקיע ב-109.3%. מדד המניות הכללי עלה ב-70.4%.

תעודות הסל השיגו מן הסתם תשואות דומות מאוד לאלה. וכמה השיגו קרנות הנאמנות האקטיביות?
מקובל לחשוב, שקרנות הנאמנות משיגות תשואות נמוכות מתשואת המדדים כאשר אלה נוסקים מעלה. זאת, הואיל ומנהלי הקרנות שומרים על אחוז מסוים מנכסי הקרנות במזומן למקרה של פדיונות, ולפיכך, שיעור זה אינו משתתף בחגיגת העליות וגורע מתשואת הקרנות. גורם נוסף שפוגם בתשואות הם דמי הניהול שנוטלים מנהלי הקרנות, שבגלל מבנה שוק ההון וקוטנו, וכן ההסדרים הנוגעים לקרנות המנייתיות (תשלום עמלת הפצה בשיעור של 0.8% לבנקים), הם גבוהים יחסית.

הלכנו ובדקנו, איפוא, כיצד סגרו מנהלי הקרנות המנייתיות את 11 החודשים הראשונים של 2009, ואת 12 החודשים האחרונים מסוף נובמבר 2008 לסוף נובמבר 2009, תקופה שבראשיתה (נובמבר) נמשכה עדיין הקריסה של השווקים הפיננסיים, וגילינו ממצאים מפתיעים, לפחות לגבי מי שהם חסידי תעודות הסל שאמורות לספק בדיוק את תשואת המדדים.

מסתבר, שרוב ניכר של קרנות הנאמנות המנייתיות המתמחות בישראל השיגו, למרות המגבלות שצוינו לעיל, תשואה גבוהה ממדדי היחס הרלוונטיים (בנצ'מארקים), והממוצע היה גבוה בשיעור ניכר מהמדד הרלוונטי, הן בפרק הזמן שמאז תחילת השנה, והן ב-12 החודשים האחרונים.

הקרנות המתמחות במניות בישראל חולקו על פי הסיווג המקובל, שנקבע ע"י רשות ני"ע, ל-6

הקטגוריות הבאות:
קרנות המתמחות במניות ת"א 25
קרנות המתמחות במניות ת"א 75
קרנות המתמחות במניות ת"א 100
קרנות המתמחות במניות היתר
קרנות המתמחות במניות הנדל"ן
קרנות המתמחות במניות (כללי)

ההישג של קרנות הנאמנות המנייתיות בולט מנקודת ראותו של המשקיע בהשוואה מול תעודות הסל. זאת, משום שתשואות קרן הנאמנות למשקיע, גם של כל אלה המוצגות כאן, הן נטו, בעוד שכאשר משקיע רוכש תעודות סל הוא משלם לבנק עמלת קנייה ועמלת מכירה, עמלה שאינה קיימת כשמדובר ברכישה ו/או במכירה של קרנות נאמנות. עמלה זו נגרעת, כמובן, מהתשואה שסיפקה לו תעודת הסל.

לעניין התשואה מנקודת הראות של מנהל הקרן – בהיבט של המקצועיות, ההפרש לטובת מנהל הקרנות מול תעודות הסל הוא אף גדול יותר. אם מביאים בחשבון שדמי הניהול הממוצעים בקרנות המתמחות במניות בישראל עומדים על יותר מ-2% לשנה, זוהי תשואה עודפת נוספת שהשיגו מנהלי הקרנות מול תעודות הסל. תשואה זו אמנם לא הגיעה ללקוחות בגלל שכללי "המשחק" שנקבעו ע"י המחוקק לקרנות הנאמנות מפלים אותן לרעה מול תעודות הסל, אבל יש בה כדי להעיד משהו על הרמה המקצועית הטובה של מנהלי קרנות הנאמנות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il