TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ד"ר סונאל דסאי "ציפיות לירידת ריבית על ידי הפד ברבעון הראשון של 2023 הן מופרכות בעיני"

עליית השוק לאחר ההחלטה ב- 27 ביולי רק מכינה את הבמה לתיקון ולעוד תנודתיות קדימה אני צופה כי גם אם הפד יחליט לא להעלות יותר את הריבית, הוא יאלץ לשמור על רמה אחידה של ריבית לאורך כל שנת 2023 כדי לרסן את האינפלציה
האם אנחנו כבר שם?
יו"ר הפד ג'רום פאוול נהג באיפוק במסיבת העיתונאים ב- 27 ביולי; הפרשנות שהשווקים נתנו לכך, הייתה אישוש לציפיות שהפד מתקבע על הריבית הסופית ושכנראה הוא יתחיל להוריד שוב את הריבית כבר במרץ של 2023. לדברי ד"ר סונאל דסאי Sonal Desai, Ph.D)) מנהלת השקעות ראשית וראש תחום ריבית קבועה בפרנקלין טמפלטון, ציפיות לירידת ריבית על ידי הפד ברבעון הראשון של 2023 הן מופרכות והיא צופה כי גם אם הפד לא יעלה את הריבית, הוא יאלץ לשמור על רמה אחידה של ריבית לאורך כל שנת 2023 כדי לרסן את האינפלציה.
לאחר הישיבה, בחרו השווקים הפיננסיים לשמוע רק את מה שהם רצו לשמוע והתעלמו מהשאר. השווקים בחרו לשמוע שאופציית "הפוט של הפד" חיה וקיימת, והיא הניעה עלייה הן במניות והן בתשואות האג"ח. "אני חושבת שזה רק מכין את הבמה לתיקון, ולעוד תנודתיות קדימה" אומרת ד"ר סנאל דסאי.
פאוול אמר שריביות המדיניות נמצאות כעת בטווח הניטרלי, הכלכלה החלה להיחלש, ושההשפעה המלאה של העלאות הריבית שסופקו עד כה טרם מורגשת. זה חיזק את האמונה של השווקים שאנחנו מתקרבים לשיא של מחזור ההידוק, ושעד הרבעון הראשון של השנה הבאה, הפד יחזור מהמסלול ויתחיל להוריד את הריבית. ואכן, השווקים צופים כעת 50 נקודות בסיס (bps) של הפחתות ריבית בשנה הבאה.
אבל פאוול גם אמר שההשקפות של ועדת השוק הפתוח של הפד ביוני, לגבי תוואי הריבית הסביר עדיין עומדות בעינה, ודעות אלו מצביעות על כך שהפד ימשיך לעלות לתוך 2023 לשיא של כ-3.8%. פאוול ציין שלא ניתן לשלול העלאת ריבית "גדולה במיוחד" בספטמבר. הוא הדגיש את החוזק המתמשך של שוק העבודה ואמר כי החזרת האינפלציה ליעד תדרוש צמיחה איטית יותר ואבטלה גבוהה יותר. עד כה, נראה שהשווקים לא הקדישו תשומת לב רבה לחלק זה.

בהתייחסות למסיבת העיתונאים של יוני, ציינתי שהפד נטש דה פקטו את ההנחיות קדימה; היום, כמעט כל הפרשנים מסכימים שההכוונה קדימה נעלמה, מכיוון שפאוול היה נחרץ עוד יותר והדגיש שאי הוודאות גבוהה, לפד יש מעט מאוד נראות והוא יבחר את המהלכים הבאים שלו מפגש אחר מפגש כשנתונים חדשים יגיעו.
לדעתי, פאוול יכול היה להיות תקיף יותר לאור העובדה שארצות הברית נמצאת בשיא אינפלציה של 40 שנה ואבטלה בשפל של 50 שנה, לפד יש דרכים שבהן יוכל להחזיר את הביקוש וההיצע לאיזון ולהחזיר את יציבות המחירים. אבל - כפי שהוא בעצמו הודה - התחזיות הקודמות של הפד לגבי מהירות דעיכת האינפלציה התבררו כשגויות לחלוטין, כך שאיננו יכולים להאשים אותו על כך שהוא נוקט עתה בעמדה צנועה ותלויה יותר בנתונים.
הסיטואציה הזו הופכת את עבודתו של הפד למסובכת יותר במידה שהעלייה במניות והירידה בתשואות האג"ח מובילות להקלה משמעותית בתנאים הפיננסיים, ומבטלת חלק מהעבודה של הפד. יתרה מכך, אני אינני מסכימה עם הפד על הריבית הניטרלית: הטווח הנייטרלי הנמוך בין 2.0%–2.5% במונחים נומינליים – מתאים לאינפלציה של 2% בארה"ב, ולא לאינפלציה של 9%. בינתיים, שוק העבודה נותר חם והפעילות עמידה למדי, בין היתר הודות למאזנים חזקים של משקי בית.
בסך הכל, למרות שאנו עשויים לקבל קצת עזרה ממחירי דלק נמוכים בהחלטה הבאה, אני חושבת שהאינפלציה הבסיסית תישאר גבוהה בעקשנות למשך שארית השנה. חשוב לציין, גבוה ממה שהשווקים חושבים והפד מקווה. וזה יאלץ את הפד להמשיך ולהעלות את הריבית בשנה הבאה.
גם אם הפד יעצור, אני מאמינה שהוא יצטרך לשמור על הריבית ברמה שנבחרה במשך חלק גדול מהשנה הבאה כדי לרסן באופן משכנע את האינפלציה. הרעיון שמחזור הקלות תלול יכול להתחיל כבר ברבעון הראשון של 2023 הוא מופרך בעיניי.

אודות פרקנלין טמפלטון
תאגיד פרנקלין משאבים (טיקר: BEN) הינו תאגיד השקעות גלובלי הפועל תחת השם פרנקלין טמפלטון השקעות. פרנקלין טמפלטון מציע לגופים מוסדיים, קמעונאים וממשלתיים ניהול השקעות מקומיות ובינלאומיות, ביותר מ-170 מדינות. החברה מעסיקה צוותים מקצועיים המתמחים בניהול כל סוגי הנכסים, כולל מניות, אגרות חוב, השקעות אלטרנטיביות וכן פתרונות השקעה בהתאמה אישית. במסגרת ההשקעות האלטרנטיביות מציעה החברה השקעות פרטיות, קרנות גידור, סחורות, נדל"ן ואסטרטגיות השקעה בקרנות הון סיכון באמצעות: Darby Overseas Investments, Franklin Equity Group, Franklin Real Asset Advisors, K2 Advisors, Pelagos Capital Management, Templeton Global Macro and Templeton Private Equity Partners.
יותר מ-600 מנהלי השקעות מקצועיים הפועלים בשיתוף עם מומחים בתחום ניהול סיכונים והמסחר, עוסקים בניהול השוטף של הנכסים. עם משרדים ביותר מ-30 מדינות, לפרנקלין טמפלטון מעל 70 שנות ניסיון בהשקעות ומנהלת נכסים בשווי יותר מ712 מיליארד דולר נכון לתאריך 31 לאוקטובר ,201


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il