TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

צעד נוסף במאמץ לחיזוק השת"פ הכלכלי בין ישראל וקניה:


שרת התעשייה והמסחר של קניה תגיע לישראל ביום ראשון הקרוב, בראש משלחת ממשלתית

בפעם השלישית, ולראשונה מזה 3 שנים, תתכנס הוועדה הכלכלית המשותפת לישראל ולקניה. שרת הכלכלה והתעשייה ברביבאי תיפגש עם מקבילתה הקנייתית בכדי לדון בדרכים לחיזוק שיתוף הפעולה בין המדינות.

שרת הכלכלה והתעשייה האלופה (במיל') אורנה ברביבאי : "קניה היא לא רק בת ברית של ישראל במרחב האפריקאי, אלא גם ממלאת תפקיד מרכזי וחשוב במזרח אפריקה, פוטנציאל הצמיחה של כלכלתה גבוה ומהווה כר פורה לפעילותן של חברות ישראליות. יבשת אפריקה מגלמת פוטנציאל יצוא משמעותי לתעשייה הישראלית וחיזוק הקשרים הכלכליים עם קניה יסייע בהגדלת היקף היצוא של התעשייה הישראלית"

על רקע ההסכם לשת"פ כלכלי שנחתם בין המדינות ב-2016, לפיו הוסכם על מנגנון שיאפשר דיון על דרכים להורדת חסמי סחר ועידוד הסחר, תתכנס – לראשונה מאז 2018 בשל מגפת הקורונה - הוועדה הכלכלית המשותפת של ישראל וקניה במשרד הכלכלה והתעשייה בירושלים. בראש המשלחת מקניה תעמוד שרת משרד התעשייה והסחר הגב' בטי מיינה (Betty C. Maina), שתלווה בבכירים ממשרדי ממשלה שונים בקניה.
כינוס הוועדה המעורבת יימשך יומיים (15-16.5) כאשר במהלך יומה השני, יתקיים מפגש בין שרת הכלכלה והתעשייה הישראלית, האלופה במיל' אורנה ברביבאי, לבין מקבילתה הקנייתית.

במסגרת הוועדה ידונו בחיזוק השת"פ המסחרי בתחומי סחר, אנרגיה, תיירות, פיתוח עירוני, איכות סביבה ומים, בריאות, תקשורת, מכסים ועוד. המטרה- סיוע לחברות התעשייה הישראלית בפעילותן בקניה וחיזוק קשרי המסחר בין המדינות. בנוסף, תבקר המשלחת הקנייתית בחברות ישראליות מובילות כמו עשת-אילון, ישקר, טחינה אל-ארז וקפה אל נחלה. כמו כן, יתקיימו מפגשים עסקיים בשיתוף ארגונים עסקיים ולשכות מסחר שונות.

מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אוהד כהן: "מינהל סחר חוץ מפעיל רשת של 54 נציגויות כלכליות ברחבי העולם. הנספחים הכלכליים וצוותיהם מקדמים את פעילות החברות הישראליות ופותחים עבורן דלת להצלחה במדינות השונות. הביקור הנוכחי בפרט וקידום הסחר והרחבת שיתוף הפעולה עם קניה ככלל, יסייעו לחברות הישראליות הפעילות בשוק האפריקאי ולחיזוק היחסים הכלכליים בין המדינות."

נתוני סחר: קניה היא שותפת הסחר הרביעית של ישראל באפריקה תת סהרה ומהווה כ-8% מסך הסחר. עיקר הייצוא לקניה מישראל הוא בענף מנועים וציוד חשמלי (כ-29%), מוצרי פלסטיק (כ-20%), וכימיקלים וזיקוקי נפט (כ-14%). עיקר הייבוא מקניה לישראל הוא דגים ופירות (כ-40%). במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה מציינים כי כלכלת קניה היא חקלאית ברובה וזו מהווה 24% מהתמ"ג שלה, כאשר 40% מאוכלוסייתה עוסקת בענף זה.


שוק ההון של קניה מפותח , כמו גם סקטור השירותים ובעיקר תחום התקשורת ותחום הפיננסים המתאפיין בשירותי תשלומים דיגיטליים מתקדמים ונוכחות בנקים זרים. קניה מייבאת בעיקר רכבים, נפט ומוצריו, מוצרי ברזל, פלדה ופלסטיק, תירס, סוכר ואורז. ומייצאת בעיקר מוצרים חקלאיים כמו תה, קפה לא קלוי, פרחים, דגים וגם מינרלים.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il