TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

UAB מכריזה על ההשתלה הקלינית הראשונה של כליות חזיר


University of Alabama at Birmingham
בעריכת גנים לאדם עם מוות מוחי
בירמינגהם, אלבמה, 20 בינואר 2022, (GLOBE NEWSWIRE):

חוקרי UAB הצליחו לראשונה בעולם עם השתלת כליה מהונדסת של חזיר באדם:

*מחקר ראשון פורסם על השתלת כליית חזיר מהונדסת גנטית בגופו של אדם עם מוות מוחי
*מחקר ראשון כזה על השתלת כליה חזיר לאדם באמצעות כליות מהונדסות גנטית עם 10 עריכות גנים מרכזיות שעשויות להפוך את הכליות מתאימות לשימוש טיפולי ישיר ברמה קלינית בבני אדם
*אימות ראשון של מבחן שפותח על-ידי UAB לתאימות לפני קסנוטרנספלנט (xenotransplant)
*מחקר ראשון ביקורת עמיתים / פורסם כדי לבסס מוות מוחי כמודל אנושי פרה-קליני

ראוי לציין שהמחקר תוכנן ונערך כדי לעמוד בסטנדרטים הדומים ישירות לאלה שיחולו על ניסוי קליני שלב I ושיקוף - ככל האפשר - כל שלב של השתלה קונבנציונלית בין בני אדם. חשוב לציין, מחקר זה כלל הסרת הכליות הטבעיות של הפציאנט האנושי שלקה במוות -מוחי לפני החלפתן בכליות חזיר מהונדסות גנטית.

UAB מכריזה על השתלה קלינית ראשונה של כליות חזיר מהונדסות לאדם עם מוות מוחי

*מחקר ביקורת עמיתים ראשון מסוגו פורסם בספרות המדעית
*תוצאות חיוביות סוללות את הדרך לאפשרויות חדשות לאספקת איברים נחוצים באופן קריטי
*נכסי מדיה: תמונות, הנפשות, גרפיקה, ראיונות וידאו, b-roll
*זמינות מדיה:
*מסיבת עיתונאים וירטואלית התקיימה היום, יום חמישי, 20 בינואר בשעה 8:30. לחצו כאן כדי להירשם.
*אולפן החדשות UAB זמין לראיונות חיים או מוקלטים עם מומחי UAB.
*קראו את הסיפור הזה ועוד go.uab.edu/xenotransplant

אוניברסיטת אלבמה בבית הספר לרפואה ברמינגהאם מרניקס אי. הרסיסינק מכריזה היום על המחקר הראשון שנסקר על ידי עמיתים המתאר את ההשתלה המוצלחת של כליות חזיר מהונדסות גנטית, קליניות, לאדם עם מוות מוחי, המחליפה את הכליות הטבעיות של המטופל. תוצאות חיוביות אלה ממחישות כיצד קסנוטרנספלנטציה יכולה לטפל במשבר המחסור באיברים ברחבי העולם.

במחקר שפורסם בכתב העת האמריקנ להשתלות, חוקרי UAB בדקו את המודל הקדם-אקליני האנושי הראשון להשתלת כליות חזיר מהונדסות גנטית בבני אדם. במחקר הושתלו שתי כליות חזיר מהונדסות גנטית בבטנו לאחר קצירה של הכליות הטבעיות שלו . האיברים נצברו מחזיר מהונדס גנטית במתקן ללא פתוגן.

"יחד עם השותפים שלנו, ביצענו השקעות משמעותיות קסנוטרנספלציה במשך כמעט עשור בתקווה לסוגי התוצאות שפורסמו היום", אמר ד"ר סלווין ויקרס, דיקן בית הספר לרפואה UAB Heersink ומנכ"ל UAB Health System ו- UAB / ברית סנט וינסנט. "התוצאות של היום הן הישג יוצא דופן לאנושות ומקדמות השתלת קסנו לתחום הקליני. במחקר זה, צוותי המחקר שלנו הוכיחו גם שלמודל המוות יש פוטנציאל משמעותי להניע את תחום השתלות הקסנו קדימה".

בפעם הראשונה, כליות החזיר שהושתלו נלקחו מחזירים שעברו הנדסה גנטית עם 10 עריכות גנים מרכזיות שעשויות להפוך את הכליות המתאימות להשתלה בבני אדם. תהליך זה מדגים את הכדאיות ארוכת הטווח של ההליך וכיצד השתלה כזו עשויה לעבוד בעולם האמיתי. הכליות המושתלות סיננו דם, הפיקו שתן, וחשוב מכך, לא נדחו מיד. הכליות נשארו בנות קיימא עד שהמחקר הסתיים, 77 שעות לאחר ההשתלה.

"זה שינוי רגע בהיסטוריה של הרפואה שמייצג שינוי פרדיגמה ואבן דרך משמעותית בתחום של קסנוטרנספלנטציה, שהוא ללא ספק הפתרון הטוב ביותר למשבר המחסור באיברים", אמר ד"ר ג'יימי לוק, מנהל המכון להשתלות מקיפות במחלקה לכירורגיה של UAB ומנתח ראשי למחקר. "גישורנו על פערי ידע קריטיים וקיבלנו את נתוני הבטיחות וההיתכנות הדרושים כדי להתחיל ניסוי קליני בבני אדם חיים עם מחלת אי ספיקת כליות בשלב הסופי".

עריכת גנים בחזירים כדי להפחית את הדחייה החיסונית הפכה השתלות איברים מחזירים לבני אדם לאפשריות, אשר יכולות להציע עזרה לאלפי אנשים המתמודדים עם אי ספיקת איברים, מחלה או פציעה. תוחלת החיים הטבעית של חזיר היא 30 שנה, הם גדלים בקלות ויכולים להיות להם איברים בגודל דומה לבני אדם.

כליות חזיר מהונדסות גנטית נבדקו בהרחבה בפרימטים שאינם אנושיים. בנוסף לבדיקות בפרימטים שאינם אנושיים, הערכת כליות חזיר מהונדסות גנטית במחקר מודל פרה-קליני אנושי עשויה לספק מידע חשוב על הבטיחות והיעילות הפוטנציאליות של כליות אצל מושתלים אנושיים, כולל בניסויים קליניים.

"מודל פרה-אקליני אנושי זה הוא דרך להעריך את הבטיחות וההיתכנות של מודל הפרימטים החזיר אל הלא אנושי, ללא סיכון לאדם חי", הוסיף לוק. "המחקר שלנו מדגים כי חסמים מרכזיים קסנוטרנספלציה אנושית כבר עלה, מזהה היכן ידע חדש נדרש כדי לייעל את תוצאות קסנוטרנספלנטציה בבני אדם, ומניח את הבסיס להקמת מודל אנושי פרה-אקליני חדשני למחקר נוסף".

מאמץ זה נתמך על ידי חלוץ הביוטכנולוגיה United Therapeutics Corporation, שהעניק מענק ל- UAB להשיק את תוכנית הקסנוטרנספלנטציה החדשנית. רביביקור בע"מ, חברת בת של יונייטד תרפיוטיקס, סיפקה את החזיר המהונדס גנטית שהיה המקור למחקר הכליות Xenotransplant שנקראות UKidney™.

"כולנו ב Revivicor הם ביראת כבוד של ההישגים ההיסטוריים ב- UAB עם 10 גנים חקירה שלנו קסנוקידני, או UKidney", אמר ד"ר דוד איירס, מנהל מדעי ראשי של רביביקור ומהנדס גנטי פורץ דרך מאז עבודתו המוקדמת שיבוט החזירים הראשונים בעולם ואת חזירי הנוקאאוט אלפא-גל הראשון. "אנו בטוחים כי UKidney זה עשוי להתברר כפתרון מציל חיים עבור אלפי אנשים על דיאליזה, בכפוף להשלמת מוצלחת של הניסויים הקליניים שלנו והישג של אישור ה-FDA בשנים הקרובות".

על המחקר

המחקר שנבדק על ידי עמיתים הוא מחקר בעל היקף שאפתני ומשמעות רבה, בהתחשב בכך שיותר מ-800,000 אמריקנים חיים עם אי ספיקת כליות. רובם אף פעם לא זוכים להגיע לרשימת ההמתנה, ומעט מדי איברים אנושיים זמינים עבורם. למרות שדיאליזה יכולה לאפשר להם להתקיים תקופה מוגבלת, השתלה מציעה איכות חיים טובה יותר וחיים ארוכים יותר עבור אנשים מעטים שיכולים לקבל גישה להשתלה. כל שלב במחקר קסנוטרנספלנט (xenotransplant) זה נערך על הצעדים שניתן לנקוט בניסוי קליני שלב I קסנוטרנספלנט:

*הכליות הוסרו מחזיר תורם ונשמרו במתקן נקי ללא פתוגן. הכליות אוחסנו, הועברו ועובדו להשתלה, בדיוק כמו הכליות האנושיות.

*לפני הניתוח, התורם והנתרם עברו בדיקת תאימות crossmatch כדי לקבוע אם כליות החזיר שהונדס גנטית והחולה היו עם התאמת רקמות טובה. קרוסמאץ' נעשה עבור כל השתלת כליה בין אדם לאדם; עם זאת, בדיקת התאמת רקמות חזיר לאדם זו פותחה ב- UAB וסימנה את הפעם הראשונה שמשחק צולב פוטנציאלי אומת בין שני המינים.

*כליות החזיר הושתלו במקומות האנטומיים המדויקים של כליות האדם עם לעורק הכליות, לווריד הכליות ולשופכן הנושא שתן מהכליה לשלפוחית השתן.

*החולה קיבל טיפול סטנדרטי לדיכוי מערכת החיסון כמקובל בהשתלות כליה.

המחקר נערך כדי לעמוד בסטנדרטים הדומים ישירות לאלה שיחולו על ניסוי קליני בבני אדם שלב I, המשקף כל שלב של השתלה סטנדרטית בין בני אדם. היא כללה את ועדת הבדיקה המוסדית ואת אישור הוועדה המוסדית לטיפול בבעלי חיים ושימוש, אישור תאימות רקמות לפני תחילת הניתוחים, תוך שימוש בהליכים הסטנדרטיים של השתלות בין אדם לאדם כדי להסיר, לשמר, להעביר ולהשתיל את הכליות לאדם, ולתת את הטיפול הסטנדרטי לדיכוי חיסוני למקבל.

המושתל ג'ים פרסונס עזר לפתוח דלתות לעתיד השתלת איברים

פריצת דרך מדעית ורפואית זו לא הייתה מתאפשרת ללא ג'ים פרסונס, המושתל או משפחתו.

פרסונס, בן 57, היה תורם איברים רשום באמצעות Legacy of Hope, ארגון תרומת האיברים של אלבמה, והוא שאף שאיבריו יעזרו לאחרים עם מותו; אבל האיברים שלו לא היו מתאימים לתרומה. משפחתו התירה ל-UAB לתחזק את פרסונס מחובר למכונת הנשמה כדי לשמור על תפקוד גופו במהלך המחקר. הכליות הטבעיות שלו הוסרו, ושתי כליות חזיר מהונדסות גנטית הושתלו.

"מר פרסונס ומשפחתו אפשרו לנו לשכפל בדיוק איך היינו מבצעים את ההשתלה הזו באדם חי. תרומתם רבת העוצמה תציל אלפי חיים, וזה יכול להתחיל בעתיד הקרוב מאוד", אמר לוק. "מתנתו של מר פרסונס מכבדת את מורשתו ומבססת בתקיפות את הכדאיות, הבטיחות וההיתכנות של מודל פרה-אקליני זה. בגלל המתנה שלו, הצענו שזה ייקרא 'מודל פרסונס'".

אלמנתו של פרסונס, ג'ולי אוהרה, וילדיהם, אלי, דיוויד וקול, קיבלו את ההחלטה (יחד עם אחיותיו ואמו של ג'ים) לקחת חלק במחקר לאחר שפנו אליהם אלן ספריגס מארגון מורשת התקווה.

"ג'ים היה בחור שמעולם לא פגש זר שלא היה מדבר עם אף אחד ולא היו לו אויבים - אף אחד מהם", אמרה אוהרה. "ג'ים היה רוצה להציל כמה שיותר אנשים עם מותו, ואם הוא היה יודע שהוא יכול להציל אלפי אנשים על ידי כך, הוא לא היה מהסס. החלום שלנו הוא שאף אדם אחר לא ימות בהמתנה לכליה, ואנחנו יודעים שג'ים גאה מאוד שמותו עשוי להביא כל כך הרבה תקווה לאחרים".

הצורך הקריטי באפשרויות אחרות לתרומת איברים

מחלת כליות קוטלת יותר אנשים מדי שנה מאשר סרטן השד או הערמונית, על פי המכון הלאומי לסוכרת ומחלות עיכול וכליות. למרות שהשתלה היא טיפול תקן זהב למחלת כליות סופנית, פחות מ -25,000 השתלות כליה מבוצעות מדי שנה בארצות הברית ו -240 אמריקאים על דיאליזה מתים מדי יום. ניתן היה למנוע רבים ממקרי המוות הללו אם אספקה בלתי מוגבלת של כליות הייתה זמינה להשתלה.

ההמתנה לכליה של תורם שנפטר יכולה להיות ארוכה ועד חמש שנים, ובמדינות רבות, היא קרובה יותר ל -10 שנים. כמעט 5,000 אנשים בשנה מתים בהמתנה להשתלת כליה.

אודות UAB transplant and the xenotransplant team

UAB Medicine היא מובילה עולמית בהשתלות איברים וביצעה 9,055 השתלות כליה מ- 1 בינואר 1988 ועד 31 בדצמבר 2021 - השנייה במספר השתלות הכליה בארצות הברית באותה תקופה. המוקד של תוכנית הקסנוטרנספלנטציה של UAB הוא לטפל במחסור באיברים על ידי השתלה בטוחה של כליות חזיר מהונדסות גנטית בבני אדם עם אי ספיקת כליות. למדו עוד.

אודות UAB

אוניברסיטת אלבמה, הידועה בגישתה החדשנית והאינטרדיסציפלינרית לחינוך הן ברמת הבוגרים והן ברמה הגבוהה ביותר, היא אוניברסיטת מחקר ומרכז רפואי אקדמי בעלת שם בינלאומי. UAB עולה בעקביות על 600 מיליון דולר בפרסי מחקר שנתיים והסתכם בכמעט 850 מיליון דולר בשנה שעברה, כולל מימון חד פעמי הקשור לקוביד. UAB הוא המעסיק היחיד הגדול ביותר באלבמה, עם יותר מ-26,000 עובדים, ומונה למעסיק הגדול הטוב ביותר באמריקה על ידי פורבס בשנת 2021. ההשפעה הכלכלית השנתית של המוסד על המדינה עולה על 7 מיליארד דולר מדי שנה. עמודי התווך של המשימה של UAB כוללים חינוך, מחקר, חדשנות ופיתוח כלכלי, מעורבות קהילתית וטיפול בחולים. קבלו מידע נוסף ב- www.uab.edu.

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GLOBE NEWSWIRE



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il