TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ינואר עד נובמבר 2021: עליה של למעלה מ-100% ביבוא וביצוא יהלומים מתחילת השנה לעומת 2020


ד"ר מלכא צילום: דוברות משרד הכלכלה והתעשייה
מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד"ר רון מלכא, בטקס יקיר תעשיית היהלומים: "שמחים על השנה המצוינת שחוותה תעשיית היהלומים בארץ, ממשיכים להיות מחויבים להצלחתה"
ד"ר מלכא: משרד הכלכלה והתעשייה, יחד עם רשות המסים, ירכז צוות ממשלתי שיבחן הקמת אזור סחר חופשי למסחר ביהלומים במתחם הבורסה ברמת גן, וזאת על מנת להתחרות בתנאים שווים מול מרכזי הסחר העולמיים המרכזיים בענף"

תעשיית היהלומים הישראלית, שחותמת שנה מצוינת לענף, קיימה היום (08.12.2021) ברמת-גן את טקס יקיר תעשיית היהלומים לשנת 2021 והעניקה אותות הוקרה ל-12 מבכירי וותיקי הענף.

במהלך הטקס, אותו מארגנת מדי שנתיים התאחדות תעשייני היהלומנים בישראל, ציין מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד"ר רון מלכא כי "משמח מאוד לראות כי שנת 2021 מסמנת עליות בענף ביחס לשנת 2019 (וכמובן שביחס לשנת 2020), ומעודד לראות כי מכירות התכשיטים בעונת החגים הנוכחית בארה"ב (שוק היעד העיקרי של היהלומנים הישראלים) שוברות שיאים, אך חשוב לא לקפוא על השמרים ולסייע לענף לשוב למעמד המוביל ברמה הגלובאלית בו היה אך לפני כעשור".

ד"ר מלכא הזכיר בדבריו את חשיבות הסכמי אברהם ובאופן ספציפי את סחר היהלומים ההולך וצובר תאוצה בין הבורסה ברמת גן לזו בדובאי, כמו גם ניסיונות של משרד הכלכלה והתעשייה לבחון כלים חדשים לצורך מיצוב בורסת היהלומים הישראלית במעמד אטרקטיבי יותר עבור חברות יהלומים מהעולם.

ניסים זוארץ, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, אמר כי: "למרות השנתיים הקשות שעברנו המשכנו לעבוד ואנו עומדים עתה, כפי שניתן לראות מנתוני הסחר, בפתחה של תקופה חדשה ומעודדת. נמשיך לעבוד לטובת הענף בארץ ולהוביל, יחד עם שותפי להנהלת הענף, מר בועז מולודבסקי ומר ארנון יובל ובשילוב ידיים מלא עם הממשלה, לשינויים הנדרשים בענף כדי שיחזור להיות מהמובילים בעולם, כפי שהיה ברוב התקופה בה הובילו אותו שנים עשר מקבלי האותות היום".

על פי נתוני מינהל יהלומים, תכשיטים ואבני חן במשרד הכלכלה והתעשייה, עמד יבוא היהלומים המלוטשים נטו באחד עשר החודשים הראשונים של השנה על סך של כ- 2.66 מיליארדי דולרים, עלייה של כ- 102% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020 (כשבחודש נובמבר נרשמה עלייה של כ- 4.3% לעומת נובמבר אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ- 3.4 מיליארדי דולרים, נרשמה עלייה של כ- 56% לעומת אחד עשר החודשים האחרונים של שנת 2020 (כשבחודש נובמבר 2021 נרשמה דווקא ירידה של כ- 8% לעומת נובמבר אשתקד).

בסה"כ באחד עשר החודשים הראשונים של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ- 1.83 מיליארד דולרים, עלייה של כ- 103.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש נובמבר נרשמה עלייה של כ- 17.6% לעומת חודש נובמבר 2020). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ- 1.6 מיליארד דולרים, עלייה של כ- 122% לעומת אחד עשר החודשים הראשונים של שנת 2020 (כשבחודש נובמבר נרשמה עלייה של כ- 17.7% אחוזים לעומת חודש נובמבר אשתקד).

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ- 12.5 מיליוני דולרים, שמהווים כ- 8% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל בנובמבר. בנוסף, יובאו במהלכו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 22 מיליוני דולרים, שמהווים כ- 13% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל בנובמבר.

· מצ"ב פירוט הנתונים החודשיים



רקע - תוכנית אזור סחר חופשי – מזה מספר שנים תעשיית היהלומים בארץ מנסה לקדם נושא של הקמת אזור סחר חופשי לסחר ביהלומים בארץ במתחם בורסת היהלומים ברמת גן, כך שחברות זרות הפעילות מול אותו אזור יהיו פטורות ממס הכנסה או מס חברות (הגם שמכירה או קנייה מחברה ישראלית תצא מגדר המעטפת ותחושב כעסקה רגילה מבחינת חוקי המס החלים בישראל). במידה ויוזמה זו תקרום עור וגידים הבורסה, לטענתה, תוכל לסגור את הפער בינה לבין מקומות אחרים בעולם בהם קיימים אזורי סחר חופשיים מעין אלו (דוגמת דובאי ושוויץ, שנוגסות מנתח התעשייה הישראלית) ותוכל לשוב ולתפוס את מקומה כמרכז סחר היהלומים העולמי, מאחר ותשוב ותהיה אטרקטיבית מבחינת חברות יהלומים זרות שמחפשות בסיס ממנו יוכלו לנהל את עסקיהן (ומעדיפות לפעול באזורים מעין אלו).

במהלך מגפת הקורונה והתקופה הקשה שעבר הענף בשנים 2019-2020, בחן משרד הכלכלה והתעשייה דרכים לסייע לתעשייה ובין היתר, בחר להתמקד בבחינת הרעיון.

על פי בדיקת משרד הכלכלה והתעשייה, הקמת האזור עשויה להביא בסופו של דבר להכנסות לאוצר המדינה של עשרות מיליוני שקלים בשנה ולתוספת של מאות מקומות עבודה בענף, עקב הגעתן של חברות זרות לפעול בישראל והפעילות הנלווית שתגיע עקב כך, גם לחברות יהלומים ישראליות וגם לחברות שנותנות שירותים לתעשיית היהלומים, כך שהצפי הוא שלא רק שלא ייפגעו הכנסות המדינה, אלא תקציב המדינה אף ירוויח מכך, כמו גם שוק התעסוקה הישראלי.

על מנת לבחון את הנושא לעומק, כמו גם את כלל ההשלכות שעשויות להיות לו, שוחח המנכ"ל בנושא עם ערן יעקב, ראש רשות המיסים וסוכם כי יוקם צוות משותף שמטרתו לבחון את הנושא בכל הכרוך לנושא עלותו והתועלות שעשויות להיות לו.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il