TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לקראת יום כדור הארץ הבינלאומי שיצויין מחר, חברת החשמל מדווחת


shutterstock
נמשכת מגמת הירידה של פליטות מתחנות הכוח התורמת לשיפור משמעותי באיכות האוויר
אלוף במיל. יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל: "חברת החשמל מובילה בהצלחה מהפכה בתמהיל הדלקים של משק האנרגיה ,תוך עמידה בדרישות המחמירות של עמידה בתקנים והשקעת משאבים למען אויר נקי יותר בישראל".

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל: "אני שבע רצון מהשיפור בביצועי תחנות הכוח של חברת החשמל. אנו משקיעים בכך משאבים רבים ונמשיך לדבוק במדיניות של אחריות תאגידית וקיימות, זאת, על מנת להמשיך את המגמה של שמירת איכות האוויר והסביבה".

בשנת 2020 ניתן לראות המשך הירידה בפליטה הכוללת של המזהמים העיקריים (תחמוצות חנקן, תחמוצות גופרית וחומר חלקיקי ) הנפלטים מתחנות הכוח של חברת החשמל בהשוואה לשנת 2019 , ובהשוואה לשנת 2012 (השנה הראשונה של הדיווח למפל"ס – מרשם פליטות והעברות לסביבה). כך למשל, בפליטת תחמוצות חנקן חלה ירידה של כ- 8% לעומת 2019 וירידה של כ- 70% לעומת 2012. בפליטת תחמוצות גופרית חלה ירידה של כ- 15% לעומת 2019 וירידה של כ- 82% לעומת 2012. בפליטת חומר חלקיקי חלה ירידה של כ- 1% לעומת 2019 וירידה של כ- 61% לעומת 2012. בפליטת פחמן דו חמצני חלה ירידה של 8% לעומת 2019 וירידה של 41% לעומת 2012.

הירידה הרב שנתית נובעת בעיקר מהתקנת אמצעי הפחתת פליטות בתחנות הכח הפחמיות.

ב"מדד מעלה" 2020, חברת החשמל זכתה בדירוג "פלטינה +" (קטגוריית הפלטינה הינה היוקרתית בקרב חברות פרטיות, ממשלתיות ונסחרות בחו"ל) .

חברת החשמל העבירה לאחרונה דיווח למשרד להגנת הסביבה במסגרת חוק הגנת הסביבה (פליטות והעברות לסביבה), ממנו עולה, כי בשנת 2020 חלה ירידה נוספת ברמת הפליטות של המזהמים העיקריים הנפלטים ממתקני החברה לעומת שנת 2019. השיפור הוא משמעותי עוד יותר, אם משווים את ערכי הפליטות בשנת 2020 לעומת שנת 2012 (שנת הדיווח הראשונה). כך למשל, בפליטת תחמוצות חנקן חלה ירידה של 8% לעומת 2019 ושל 70% בהשוואה לשנת 2012, בפליטת תחמוצות גופרית חלה ירידה של 15% לעומת 2019 ושל 82% לעומת 2012. בחומר חלקיקי, חלה ירידה של 1% לעומת 2019 ושל 61% לעומת 2012. בפליטת פחמן דו חמצני חלה ירידה של 8% לעומת 2019 וירידה של 41% לעומת 2012.

אלוף במיל. יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל: "חברת החשמל מובילה בהצלחה מהפכה בתמהיל הדלקים של משק האנרגיה, תוך עמידה בדרישות המחמירות של עמידה בתקנים והשקעת משאבים למען אויר נקי יותר בישראל. לפני שנה הנחנו את אבן הפינה להקמת יחידות ייצור חדשות באתר אורות רבין, שתפעלנה על גז טבעי. בכך יתאפשר להעביר את יחידות 1-4 הפחמיות לשימור וגיבוי בלבד, כך שהמגמה לאוויר נקי הרבה יותר עוד תמשך. אנו מחוייבים לכך".

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל: "אני שבע רצון מהשיפור בביצועי תחנות הכוח של חברת החשמל. אנו משקיעים בכך משאבים רבים ונמשיך לדבוק במדיניות של אחריות תאגידית וקיימות, זאת, על מנת להמשיך את המגמה של שמירת איכות האוויר והסביבה".

החברה מדווחת זו השנה התשיעית לגבי 14 אתרי ייצור של חברת החשמל. הדיווח כולל את מכלול הפעילויות באתר, לרבות מתקני עזר. עיקר הירידה של הפליטות ברמה ארצית בשנים אחרונות נובעת מהכנסת מתקני הפחתת פליטות ביחידות פחמיות וצמצום הייצור בפחם.

תחנות הכוח של חברת החשמל עומדות בערכי הפליטה הנדרשים ע"י המשרד להגנת הסביבה, וחשיפת הציבור למזהמים מתחנות הכוח נמוכה לאין שיעור מחשיפתו למזהמים שמקורם בתחבורה או מקורות פליטה שלהם ארובות נמוכות או ללא ארובות כלל. הארובות הגבוהות, של תחנות הכוח יוצרות עילוי כלפי מעלה ופיזור על פני שטח גדול, כך שרק חלק מזערי נקלט על פני הקרקע. זאת, לעומת פליטות כלי רכב, לדוגמא, אשר מתרחשות בגובה פני הקרקע המהוות מקור זיהום ראשי לאוכלוסייה, כך גם עלה ממחקרים שפורסמו ע"י המשרד להגנת הסביבה לפיהם התחבורה הינה גורם המרכזי לזיהום אוויר.

ב"מדד מעלה" 2020, חברת החשמל זכתה בדירוג "פלטינה +" (קטגוריית הפלטינה הינה היוקרתית בקרב חברות פרטיות, ממשלתיות ונסחרות בחו"ל) .

כפי שנעשה בעבר גם במהלך שנת 2020 חברת החשמל פרסמה דו"ח קיימות ואחריות תאגידית שנתי עבור שנת הביצועים של 2019, זאת מתוך תפיסת שקיפות ואחריות תאגידית. בנוסף, החל משנת 2000 מפרסמת החברה דו"ח סביבתי וולונטרי מקיף . החברה מזמינה את הציבור לעיין בדוחותיה לאורך שנים, אותם ניתן למצוא באתר האינטרנט של החברה.

החברה מדווחת זו השנה התשיעית על פליטות והעברות לסביבה מ-14 אתרי חברת החשמל. הדיווח כולל את מכלול הפעילויות באתר, לרבות מתקני עזר.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il