TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עבודות מהבית ומעילה באמון המעסיק


צילום: freepik
אחד הדברים שמטרידים מעסיקים רבים, אבל נחשב כחסר פתרון וככזה שתמיד יקרה והמגמה היא רק לצמצם את שכיחותו ככל הניתן – הוא נושא המעילות של עובדים כלפי המעסיק וכלפי מקום העבודה
אז ראשית כל – ברור שבכל מצב שהוא ובכל מודל העסקה שהוא, שני הפתרונות החשובים ביותר הם:

א. סינון עובדים נכון וקפדני. אין טעם להכניס את הגנב פנימה ואז לנסות למנוע ממנו לגנוב.

ב. יחס אנושי, הולם ואכפתי כלפי העובדים. לא שיחס נוקשה הוא הצדקה כלשהי למעילה, אבל אין טעם בלהיות צודק כמו שיש טעם בלהיות חכם. הסיכוי שעובד שאוהב את המעסיק שלו ימעל באמונו או יפר אותו נמוך משמעותית ואף דרסטית מהסיכוי שיעשה זאת עובד ששונא את המעסיק בכל ליבו וחש טינה מתמשכת ועמוקה כלפיו וכלפי מקום העבודה.
אבל אחרי נקיטת שני האמצעים החשובים הללו, יש עניין לבחון את השפעות השינויים הבלתי נמנעים שעובר עולם התעסוקה הגלובלי גם על זווית זו של יחסי עובד־מעביד.

מעילה פיננסית
מעילה פיננסית ברכוש המעסיק יכולה להתבצע בדרכים רבות ומגוונות:
זו יכולה להיות גניבה פיזית של כסף מזומן ממקום העבודה, זו יכולה להיות גניבה של המחאות בנקאיות, זו יכולה להיות גניבה של ציוד או רכוש שנמצאים במקום העבודה לצורך ביצועה של העבודה או לרווחתם של כלל העובדים, היא יכולה גם להתבצע באמצעים דיגטלים כמו גניבת פרטי אשראי ושימוש בהם מאוחר יותר לצורך ביצוע קניות פרטיות, או פריצה למחשבי החברה ומתן הוראה דיגיטלית מהם להעברה בנקאית מחשבון הבנק של החברה לחשבונו של המועל או לכל חשבון אחר שיבחר.
המעבר למודל העסקה המבוסס כולו על עבודות מהבית מנטרל כל אפשרות של מעילה פיזית במקום העבודה: לא ניתן לגנוב כסף, המחאה בנקאית, רכוש או חפץ ממקום שאתה לא נמצא בו. גם במודל העסקה שמבוסס רק בחלקו על עבודות מהבית – עדיים מצטמצמים הסיכויים למעילה פיזית שכזו ביחס ישר לצמצום זמן השהות של העובד במקום העבודה.
גם המעילות מהסוג הדיגיטלי והממוחשב הופכות לקשות פי כמה, אם המעסיק משכיל לנצל את העובדה שמודל העסקה המבוסס על עבודות מהבית מחייב שכל התקשורת תעבור באמצעים דיגיטליים ממוחשבים כדי לנטר בחכמה כל תנועה ותנועה של כל עובד, ולהתקין מערכות עיבוד נתונים מתקדמות שתוכלנה להתריע בזמן אמת על כל מעילה או חשד למעילה כבר בעת ביצועה. עובד שמנסה לגשת למידע שלא אמור להיות נחוץ לו בשום צורה לצורך ביצוע עבודתו, עובד ששומר בקובץ נפרד פרטים שהוא יכול רק להעתיק ולהדביק, או עובד שמפעיל הסרטת מסך מסיבה לא ברורה מספיק – כל אלו הם דברים שמערכות תוכנה (אפילו פשוטות למדי) – יכולות לזהות ולהתריע עליהם בזמן אמת, ואולי למנוע בכך את המעילה הבאה.

מעילה באמון
לעיתים המעילה היא לאו דווקא ברכוש, אלא דווקא בהפרת אמון במשרות שדורשות רף אמון גבוה, כמו בתפקידים שדורשים היחשפות לסודות מסחריים הנוגעים בייצור של מוצר ייחודי מסוים, או לשיטת שיווק ופילוח חדשנית. כשהמדובר הוא בפוליטיקאים, למשל, המעילה יכולה להיות בהדלפה של סודות שבעליהם, שהוא גם המעסיק – לא היה מעוניין שיתפרסמו או שיגיעו לידיים הלא נכונות. שלא לדבר על מקומות עבודה בטחוניים, שבהם שמירת מידע קנאית ומחמירה – עולה לעיתים בערכה אף על זו של ביצוע העבודה עצמה.
המעבר למודל ההעסקה החדשני המבוסס על עבודות מהבית אמנם לא יוכל למנוע, כשלעצמו, את כל המעילות מהסוג הזה, אבל אפשרויות הניטור והמידור שהמודל הזה נותן גבוהות לאין ערוך מאלו שנותן מודל ההעסקה המסורתי המבוסס על עבודה מתוך מקומות עבודה ייעודיים, ולכן המעבר הבלתי נמנע אליו עשוי בהחלט לשפר את ההגנה של מעסיקים מפני מעילות מסוג הפרת אמון וגילוי מידע בניגוד לחוק ובניגוד לאינטרס הברור מאליו של המעסיק.

התרשלות בעבודה
סוג נוסף של מעילה באמון המעסיק, שאולי לעיתים קרובות נוטים רוב האנשים שלא לראותו ככזה אלא לכנות אותו בשלל שמות מקטינים אחרים – הוא ההתרשלות בביצוע העבודה. ולא מדובר על התרשלות מהסוג שגורם נזק, כמו התרשלותו של רופא מנתח או של מאבטח, אלא להתרשלות מהסוג ה"פחות נורא" של בזבוז זמן, וחוסר חתירה לשיא הפרודוקטיביות בעבודה כמו גם אי ניצול הזמן שהמעסיק משלם עליו בצורה המיטבית ביותר מבחינתו – כשהמדובר הוא על שכירים.
מעבר למודל העסקה המבוסס על עבודות מהבית – מחייב בהכרח גם מעבר לביצוע של העבודה על גבי פלטפורמות דיגטליות וממוחשבות כאלו ואחרות, וזו הזדמנות מצויינת בשביל כל מעסיק להתקין מערכות תוכנה על גבי אותן פלטפורמות, כאלו שתנטרנה ללא הפסקה את מידת הפעילות והפרודוקטיביות של העובד המועסק על ידם. ככל שתתקדמנה מערכות הבינה המלאכותית – תשתכללנה יכולותיהן של מערכות תוכנה מסוג זה, ותגדל היכולת של מעסיקים לנטר ולמנוע תופעות מסוג "בטלה סמויה" והתרשלות בעבודה.

לסיכום:
הדבר הכי חשוב למניעת מעילה במקום העבודה הוא יחס שפשוט יגרום לעובדים לא להיות מסוגלים לעשות זאת, וכמובן: סינון שלהם מלכתחילה. אבל דבר נוסף ואפקטיבי שיכול לעשות כל מעסיק שמעוניין לבטח את עצמו ממקרים מצערים נסוג זה, הוא לעשות את הדבר המתבקש בלאו הכי ולעבור כמה שיותר למודל ההעסקה החדש המבוסס על כמה שיותר אחוזים של עבודות מהבית.

למעוניינים בעבודות מהבית במענה על סקרים, קלדנות, הזנת תוכן, שיווק, שירות לקוחות, ועוד שלחו לנו וואטספ למספר 058-5599625


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il