TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סיכום ינואר בתעשיית קרנות הנאמנות, מיטב דש

חודש ינואר נפתח בסערת גיוסים‎
הקרנות המסורתיות (אקטיביות ופסיביות) רשמו בינואר
גיוס גדול מאוד הנאמד בקרוב ל-6 מיליארד ₪

עיקרי הדברים
התעשייה כולה, כולל כספיות שמהן נפדה סכום של כ-0.65 מיליארד שקל, גייסה בינואר: 5.23 מיליארד ₪.
היה הבדל קטן בין התעשייה הפסיבית (קרנות מחקות וקרנות סל) שגייסה סכום של כ-2.72 מיליארד ₪, לבין הקרנות האקטיביות המסורתיות שגייסו סכום גדול יותר של כ-3.16 מיליארד ₪.
הקרנות המחקות גייסו 1.88 מיליארד ₪.
כמעט כל הגיוסים שלהן היו במניות חו"ל (1.19 מיליארד ₪) , ובאג"ח חברות (0.64 מיליארד ₪).
קרנות הסל גייסו סכום של: 840 מיליון ₪.
בתעשייה האקטיבית המסורתית, הגיוס המשמעותי ביותר, כמו בכל החודשים האחרונים, נרשם בקרנות אג"ח כללי.
סך נכסי התעשייה כולה עלה בינואר מ-330.6 מיליארד ₪ ל-340.4 מיליארד ₪, עלייה של כ-3.0%. חלק מהגידול נובע מהתשואה החיובית (1.4%), והשאר מכניסת כסף לתעשייה.


שוקי המניות בחו"ל פתחו את השנה במגמה מעורבת. לאחר שבשנת 2020 שוקי המניות בחו"ל הציגו עליות שערים חדות, הם פתחו את ינואר בעליות ניכרות, אך לקראת סוף החודש הם רשמו ירידות, כך שהן סיימו במגמה מעורבת: מדד ה-S&P500 ירד ב-1.1% מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-1.4%. מדד הדאקס הגרמני ירד ב-2.1%, ומדד הניקיי היפני עלה בשיעור של 0.8%.

לעומת זאת, שוק המניות הישראלי סיים את ינואר בעליות שערים נאות של 3.6% במדד ת"א 35, ועלייה חזקה יותר במדד ת"א 125: 5%.

איגרות החוב הקונצרניות התנהלו במגמה חיובית. מדדי התל-בונד 20,40,60 עלו בשיעור ממוצע של 0.55%, ומדד אג"ח קונצרני כללי רשם עלייה של 0.65%. מדד אג"ח ממשלתי כללי, עלה בשיעור של 0.15%.

התעשייה האקטיבית המסורתית
הסיפור הגדול שייך כמעט אך ורק לקרנות אג"ח כללי, ובמידה קטנה יותר לקרנות המנייתיות, כאשר בשאר הקטגוריות סכומי הכניסה והיציאה של כספים היו מינוריים.
הנהנית העיקרית במונחים כספיים מן הגיוסים, הייתה גם הקטגוריה הגדולה ביותר בנכסיה – הקרנות המתמחות באג"ח כללי, רובן עם רכיב מסוים, לא גדול, של מניות. הקרנות המתמחות באג"ח כללי גייסו החודש סכום גבוה של כ-2.4 מיליארד ₪.
הקרנות המתמחות במניות (כולל גמישות) גייסו כ-650 מיליון ₪, כאשר הקרנות המתמחות במניות בחו"ל גייסו כ-290 מיליון ₪ והקרנות המתמחות במניות בישראל גייסו סכום זהה של כ-290 מיליון ₪ והקרנות הגמישות רשמו גיוס של כ-70 מיליון ₪.
הקרנות המתמחות באג"ח חברות לאחר 7 חודשים רצופים של פדיונות, החודש הן רושמות מהפך ופותחות את שנת 2021 בגיוסים הנאמדים בסכום של כ-185 מיליון ₪.
הקבוצה של הקרנות המתמחות באג"ח חו"ל רושמות בפתיחת השנה גיוס קל בסכום של כ-15 מיליון ₪.
הקרנות המתמחות באג"ח מדינה רשמו את הפדיון הגדול ביותר זה חודש רביעי ברציפות , סכום קטן אומנם שמסתכם בכ-50 מיליון ₪.

הקרנות הכספיות
הקרנות הכספיות סבלו גם בינואר מיציאת כספים גדולה של כ-650 מיליון ₪, המשך לפדיון בחודשים האחרונים, יציאה מובנת על רקע הריבית האפסית.

התעשייה הפסיבית – קרנות הסל והקרנות המחקות
התעשייה הפסיבית, על שני חלקיה, הקרנות המחקות ש"מייצגות" יותר את ציבור יועצי המערכת הבנקאית ולקוחותיהם, וקרנות הסל ש"מייצגות" יותר את המשקיעים המוסדיים, גייסו סכום נאה.
הקרנות המחקות גייסו כ-1.88 מיליארד ₪, וקרנות הסל רשמו גיוס של כ-840 מיליון ₪.
ברמת הקטגוריות המשיכה לבלוט הקטגוריה של מניות בחו"ל, שרשמה את הגיוסים הגבוהים ביותר הנאמדים בכ-1.51 מיליארד ₪ (1.185 מיליארד ₪ מהם בקרנות המחקות ו-0.325 מיליארד ₪ בקרנות הסל).
הקטגוריה השנייה המגייסת ביותר הייתה אג"ח חברות, אשר הציגו גיוסים נאים של כ-0.84 מיליארד ₪, תוך פער בין קרנות המחקות שגייסו כ-0.64 מיליארד ₪ לבין קרנות הסל שרשמו גיוס נמוך בהרבה של כ-0.2 מיליארד ₪.
הקטגוריה של מניות בישראל רשמה גיוסים, בסכום של כ-0.475 מיליארד ₪. תוך חלוקה בין קרנות המחקות שגייסו כ-0.14 מיליארד ₪ וקרנות הסל שרשמו גיוס גבוה יותר של כ-0.335 מיליארד ₪.



* מעוגל. המספרים בסוגריים – יציאת כספים

התעשייה האקטיבית המסורתית ברמת קטגוריות מרכזיות*


* מעוגל. המספרים בסוגריים – יציאת כספים


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il