TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מקורות חברת המים הלאומית מפרסמת דוחות כספיים ומציגה שיפור בפרמטרים התפעוליים


מקורות
זינוק ברווח הכולל של מקורות בתשעת החודשים הראשונים ל-153 מיליוני ש"ח; גידול של כ-8% בהכנסות ל-3.7 מיליארד ש"ח
יו"ר הדירקטוריון מרדכי מרדכי: חברת מקורות ממשיכה בתהליכי התייעלות עמוקים תוך הקפדה על אספקת מים סדירה והמשכיות עסקית

דגשים:
• הרווח הכולל לתשעת החודשים הראשונים, הסתכם ב- 153 מיליוני ש"ח, לעומת רווח כולל של 68 מיליוני ש"ח (לאחר ניטרול השפעות חד פעמיות בגין הסכם שכר בסך 228 מיליוני ש"ח) בתקופה מקבילה אשתקד, המבטא עלייה של 125%
הרווח הכולל לרבעון השלישי, הסתכם ב- 39 מיליוני ש"ח, לעומת רווח כולל של 25 מיליוני ש"ח בתקופה מקבילה אשתקד, המבטא עלייה של 56%
• יתרות המזומנים עלו בתקופת הדו"ח בסך של כ- 531 מיליון ש"ח והסתכמו ב- 1.03 מיליארד ש"ח
• יו"ר מקורות מרדכי מרדכי: "במהלך ההתמודדות עם מגיפת הקורונה, שמרו עובדי החברה על רצף תפקודי תוך הקפדה על אספקת מים סדירה והמשך גידול משמעותי בהיקפי הפיתוח. בשנים הקרובות יעמדו בפני "מקורות" אתגרים תפעוליים, הנדסיים ופרויקטאליים ייחודיים ורחבי היקף במשק התשתיות הישראלי".
• המנכ"ל אלי כהן: "למרות המשבר הבריאותי והכלכלי העמוק, הנילווה להתמודדות במגיפת הקורונה, לא חלה הרעה בגביית התשלומים מהלקוחות בתשעת החודשים הראשונים של השנה. החברה המשיכה להטמיע, במהלך התקופה, טכנולוגיות חדשות וכן שקדה על דיגיטציה של תהליכים תוך ייעול תהליכי העבודה וצמצום עלויות".

מקורות, חברת המים הלאומית של ישראל, בהובלת יו"ר הדירקטוריון מרדכי מרדכי ובניהול המנכ"ל אלי כהן, מפרסמת היום (26.11.2020), את דו"חותיה הכספיים לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2020:
ההכנסות הסתכמו ב-3.738 מיליארדי ש"ח לעומת 3.469 מיליארדי ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-7.8%. ההכנסות לרבעון השלישי של 2020 הסתכמו ב-1.49 מיליארדי ש"ח לעומת 1.44 מיליארדים ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ- 3.4%.
הרווח הכולל לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2020, הסתכם לסך של 153 מיליוני ש"ח לעומת רווח כולל בסך 68 מיליוני ש"ח (לאחר נטרול השפעות חד פעמיות בגין הסכמי שכר בסך 228 מליוני ש"ח) בתקופה מקבילה אשתקד, המבטא עלייה של 125%. הרווח הכולל לרבעון השלישי של שנת 2020, הסתכם לסך של 39 מיליוני ש"ח לעומת רווח כולל בסך 25 מיליוני ש"ח בתקופה מקבילה אשתקד, המבטא עלייה של 56%.
יתרות המזומנים בקופת החברה עלו בתקופת הדו"ח בסך של כ- 531 מיליון ש"ח והסתכמו ב- 1.03 מיליארד ₪.

בתקופת הדוח ביצעה החברה רפורמה ומהלכי התייעלות אנרגטית הכוללים הטמעה של מודלים לחיסכון באנרגיה, שיפוץ משאבות, ייצור אנרגיה מטורבינות ואנרגיה סולרית. בחודש פברואר 2019 אושרה בממשלה תכנית ההשקעות שאפתנית של מקורות בהיקף 1.5 מיליארד שקלים בפיתוח מפעלי מים כאשר בתשעת החודשים של שנת 2020 הושקעו מתוכה סך של כ- 1 מיליארד ש"ח.
בפברואר 2020, סמוך למשבר הבריאותי מקורות המדורגת, ilAAA stable, גייסה אגרות חוב סחירות בהיקף של מעל 1 מיליארד ש"ח.
תמורת ההנפקות, שנעשו בעלויות גיוס נמוכות ואטרקטיביות, יועדו לתוכנית הפיתוח השנתית של משק המים תוך שמירה על נזילות החברה וגמישותה בתקופה מאתגרת זו.
גובה החוב באגרות החוב של מקורות בניכוי חלויות שוטפות מסתכם ליום 30 בספטמבר 2020 בסך של 8.9 מיליארד ש"ח לעומת 8 מיליארד ש"ח ליום 31 בדצמבר 2019, גידול של 900 מיליון ש"ח.
יצויין כי ההון העצמי של החברה המאוחדת ליום 30 בספטמבר 2020 הסתכם לסך של 3.95 מיליארד ש"ח לעומת סך של כ- 3.79 מיליארד ש"ח ליום 31 בדצמבר 2019.

היו"ר מרדכי מרדכי: מאז התפרצות מגיפת הקורונה והמשברים הבריאותי והכלכלי הנלווים אליה, משקיעה מקורות מאמצים ניכרים על מנת שלא תיפגע אספקת המים הסדירה, תוך שמירה על ההמשכיות העסקית ותוך הקפדה על מילוי הנחיות הבריאות המתבקשות. בשנים הקרובות, בעקבות צפי בהכפלת היקפי הפיתוח, יעמדו בפני "מקורות" אתגרים תפעוליים, הנדסיים ופרויקטאליים ייחודיים ורחבי היקף במשק התשתיות הישראלי".
המנכ"ל אלי כהן: מקורות ממשיכה כל העת, גם בתקופה מאתגרת זו, לשנות את פניה בכל ההיבטים, תוך שהיא מזוהה עם חדשנות טכנולוגית בכל הקשור לתפעול ולבקרה של מערכות אספקת המים. היעד האסטרטגי שאנו מציבים בפנינו: התייעלות תפעולית ובכללה התייעלות אנרגטית. לצורך מימוש היעד מקורות מטמיעה בין היתר, מערכות מבוססות בינה מלאכותית ומבצעת פריצות דרך עם פתרונות ייעודיים בתחום הסייבר, לצורך הגנה על תשתיות קריטיות.
יודגש כי בתשעת החודשים של השנה, ההשפעה של ההתמודדות בנגיף הקורונה, על הביקושים למים הייתה זניחה ולא חלה הרעה מהותית בגבייה מלקוחות.

רקע
מקורות פועלת בתחום אספקת המים ובכלל זה הפקת מים, טיפול באיכות המים, אספקתם בכל רחבי המדינה, שמירה ואבטחה של מקורות המים וכן פיתוח, הקמה, חידוש ואחזקה של מפעלי מים. במסגרת תחום פעילותה העיקרי, מקורות הינה מפיקה וספקית המים הגדולה והעיקרית במדינת ישראל. החברה מספקת כ-67% מסך אספקת המים בישראל (לרבות אספקת מים לממלכת ירדן ולרשות הפלסטינית) וכ-85% מהצריכה הביתית.
בחמש השנים האחרונות משק המים בישראל מתמודד עם בצורת מתמשכת. על כן, נתקבלה החלטת ממשלה על הקמה של שני מתקני התפלת מי-ים נוספים אשר אמורים לסייע להתמודד עם המחסור במים. בשלב זה, תכנית הפיתוח התלת-שנתית שאושרה על ידי מועצת רשות המים לשנים 2017-2019 קבעה כי בשנת 2019 אושרו למקורות פרויקטים לביצוע בהיקף של כ- 1.2 מיליארד ש"ח. יחד עם זאת, כחלק מהתמודדות עם השלכות הבצורת, ולאור האמור בהחלטת הממשלה 4514, שהתקבלה ביום 24 בפברואר 2019 ובאישור הדירקטוריון, החברה הגדילה את תקציב הפיתוח של שנת 2019 לסך של כ- 1.4 מיליארד ש"ח. היקף ההשקעות הנדרש לשנים 2020-2022 הינו אף גבוה יותר, עד לסך של כ-1.8 מיליארד שקלים בכל אחת מהשנים, אשר מהם אישרה מועצת רשות המים סך של כ- 1.5 מיליארד ש"ח בכל אחת מהשנים אשר אושרו על ידי דירקטוריון מקורות. בהתחשב, בין היתר, בשמירה על האיתנות הפיננסית ובתמיכה הרגולטורית שתינתן וכן הנחיות רשות המים בהתאם לצרכי הפיתוח. החלטה זו עוסקת אף בין היתר, בשינוי מבני של קבוצת מקורות מים להתמודדות עם הבצורת.
חשבונות נדחים רגולטוריים - הסבר:
נכסים/התחייבויות רגולטורים נדחים נוצרים ככל שישנם פערים, חיוביים או שליליים, בין העלויות המוכרות למקורות לבין הכנסותיה המוכרות. פערים אלה, ככל שקיימים, נלקחים בחשבון על ידי רשות המים בעת עדכון תעריפי המים לשנה העוקבת. מנגנון זה מבטיח כי אף אם בשנה מסויימת נוצרים פערים, הרי שברמה הרב-שנתית ההכנסות המוכרות של החברה יכסו במלואן את עלויותיה המוכרות.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il